דילוג לתוכן הראשי

7 קורסים

מיין לפי
עסקאות חבילה
תקציר הקורס

עסקאות חבילה

"יוצאים מלוח הכפל"- משמעויות והיבטים בהוראת כפל וחילוק

17-10-2021


תקציר:
 ההשתלמות תעסוק בנושאי כפל וחילוק הנלמדים בכיתות ג - ד. במהלך ההשתלמות נעמיק במשמעויות השונות של הכפל והחילוק והמבנה הכפלי, ונבחן את השפעתם של אלה על תהליכי הלמידה. כמו כן, נתייחס לחשיבות הטמעתם ככלי אסטרטגי לחישובים מורכבים.

נדון במחלוקת: שינון לוח הכפל – האם, ובאיזה אופן? נתייחס להקניית החילוק הארוך, פיתוח תובנה מספרית וניתוח שגיאות נפוצות אצל תלמידים בנושאים אלו.

קהל יעד: מורי מתמטיקה לכיתות א-ו בלבד. 

מנחות הקורס: חניתה תורתי וסיגלית רחום מצוות מתמטיקה במטח

תאריך הפתיחה: הקורס ייפתח ביום א', 12.2.23, כ"א בשבט תשפ"ג ביחידה א-סינכרונית.

שימו לב: מדובר על קורס של 30 שעות לגמול. יש להרשם רק במידה והנכם מעוניינים להשתתף בכלל הקורס. 

  • (0)
  • טרם בוצע רישום לקורס זה
    הוראות גאומטריה - משולשים ומרובעים - היבטים מתמטיים ופדגוגיים
    עסקאות חבילה
    תקציר הקורס

    עסקאות חבילה

    הוראות גאומטריה - משולשים ומרובעים - היבטים מתמטיים ופדגוגיים

    12-02-2023

    תקציר: ללמד גאומטריה זו משימה לא פשוטה. לימוד מקצוע הגאומטריה כרוך בשימוש באמצעי המחשה, חקירת צורות וגופים, שימוש במודלים ומושגים גאומטריים, פיתוח תפיסה חזותית במישור ובמרחב, תובנה גאומטרית (מה זה בכלל??) חשיבה מחוץ לקופסה ועוד….ישנם מורים המביעים חשש מללמד מקצוע זה וחלקם אף נמנעים מכך לגמרי.

    בהשתלמות זו נערוך היכרות מחודשת עם מקצוע הגאומטרייה ונושא המצולעים בפרט. ננסה להסיר את החששות ולהתמודד עם האתגרים בלימוד המקצוע תוך מענה לשונות הכיתתית, למידה היברידית ושילוב כלים דיגיטליים חדשניים.

     

    קהל יעד: הקורס מיועד למורים למתמטיקה המלמדים בכיתות א–ו בלבד.

    מנחת הקורס: רוית שתיוי מצוות מתמטיקה מטח

    תאריך הפתיחה: הקורס ייפתח ביום א', 12.2.23, כ"א בשבט תשפ"ג ביחידה א-סינכרונית.


    שימו לב: מדובר על קורס של 30 שעות לגמול. יש להרשם רק במידה והנכם מעוניינים להשתתף בכלל הקורס. 

  • (0)
  • טרם בוצע רישום לקורס זה
    מספרים ופעולות עד 100 - תשפ
    עסקאות חבילה
    תקציר הקורס

    עסקאות חבילה

    מספרים ופעולות עד 100 - תשפ"ג

    12-02-2023

    תקציר: קורס זה נועד למורים המחפשים תשובות להבניית הידע של תלמידים צעירים בנושא מספרים ופעולות עד 100. בקורס נחשוף את המשתתפים למגוון דרכי למידה והערכה, נעניק כלים יישומיים המסייעים להבניית עובדות היסוד, שיפור יכולת  השליפה וכל זאת תוך שימוש באמצעי המחשה מגוונים פיזיים ודיגיטליים.

    מנחת הקורס: סיגלית רחום ורותי כהן - צוות מתמטיקה (מטח)

    תאריך הפתיחה: הקורס ייפתח ביום ראשון, כ"א בשבט תשפ"ג, 12 בפברואר 2023 ביחידה א־סינכרונית.

    שימו לב: הקורס מקנה 30 שעות לגמול. יש להרשם רק במידה והנכם מעוניינים להשתתף בכלל הקורס. 

     

  • (0)
  • טרם בוצע רישום לקורס זה
    הערכה מעצבת במתמטיקה - תשפ
    עסקאות חבילה
    תקציר הקורס

    עסקאות חבילה

    הערכה מעצבת במתמטיקה - תשפ"ג

    07-11-2022

    ההרשמה נסגרה
    תקציר:
     

    מה הופך הערכה להערכה מעצבת?

    האם הערכה מעצבת יכולה לצמצם את פער ההישגים?

    כיצד ניתן להשתמש בהערכה מעצבת למתן ציונים?

    כיצד עושים זאת בהוראת המתמטיקה?

    השתלמות קיץ זו נועדה למורי מתמטיקה בכיתות ג-ו המחפשים תשובות למהותה של ההערכה המעצבת, ההערכה המעוגנת בפרדיגמה של "למידה במרכז", ולפיה על ההוראה לסייע לתלמיד להבנות את הידע שלו.

    ההשתלמות תקנה כלים יישומיים בהערכה מעצבת  לקראת שנת הלימודים הבאה.

    קהל יעד: מורים למתמטיקה בבית הספר היסודי המלמדים בכיתות ג-ו.

    מנחת הקורס: ציפורה ברלינר - צוות מתמטיקה (מטח)

    תאריך הפתיחה: הקורס ייפתח ביום ראשון, י"ג בחשוון, 7 בנובמבר 2022 ביחידה א־סינכרונית.

    שימו לב: הקורס מקנה 30 שעות לגמול. יש להרשם רק במידה והנכם מעוניינים להשתתף בכלל הקורס. 

     

  • (0)
  • טרם בוצע רישום לקורס זה
    שיח מתמטי  - תשפ
    עסקאות חבילה
    תקציר הקורס

    עסקאות חבילה

    שיח מתמטי - תשפ"ג

    07-11-2022

    ההרשמה נסגרה
    תקציר:
     

    תלמיד: התשובה היא 17.

    מורה: יפה מאוד. איך פתרת את זה?

    תלמיד: לא יודע, פתרתי בראש והגעתי ל-17.

    נשמע מוכר?

    דוגמאות לדיאלוגים מתמטיים מעין אלו נפוצים בכיתות רבות ושונות.  בקרב המורה עלולה להיווצר תחושה של מבוי סתום וחוסר אונים.  כיצד לגייס את התלמיד לפתח את המחשבה הזו? או למצוא לה מילים בכלל? ומה כל כך חשוב בפיתוח שיח מתמטי יעיל בכיתה? 

    בהשתלמות זו ניתן מענה לחשיבות השיח המתמטי. נחשף לסוגי שאלות המקדמות למידה ונכיר את תפקיד המשוב בפיתוח שיח זה.  נבחן את התנהלותינו בכיתה ואת תפקידנו כמורים וכלומדים בשיח המתמטי ונלמד כיצד מפתחים שיח כיתתי פורה ומעניין המאפשר את השתתפות כלל התלמידים.

    קהל יעד: מורים למתמטיקה בבית הספר היסודי המלמדים בכיתות א-ו.

    מנחת הקורס: עופרה חוגי - צוות מתמטיקה (מטח)

    תאריך הפתיחה: הקורס ייפתח ביום ראשון, י"ג בחשוון, 7 בנובמבר 2022 ביחידה א־סינכרונית.

    שימו לב: הקורס מקנה 30 שעות לגמול. יש להרשם רק במידה והנכם מעוניינים להשתתף בכלל הקורס. 

  • (0)
  • טרם בוצע רישום לקורס זה
    הוראה דיפרנציאלית במתמטיקה - תשפ
    עסקאות חבילה
    תקציר הקורס

    עסקאות חבילה

    הוראה דיפרנציאלית במתמטיקה - תשפ"ג

    07-11-2022

    ההרשמה נסגרה

    תקציר: לא מצליחים להגיע לכל התלמידים בכיתה? רוצים להתאים את הלמידה לצורכי התלמידים בעידן החדש? מחפשים את הדרך לתת מענה למגוון הלומדים והצרכים המשתנים? מרבית הכיתות כיום הן כיתות הטרוגניות. לכל תלמיד צרכים שונים, המשתנים בקצב שונה. תפקידה של ההוראה הדיפרנציאלית, המכירה בשונות בין הלומדים ושואפת לתת מענה ליחיד, היא לקדם מטרות בסיס משותפות ולהעשיר יכולות מתקדמות. כיצד עושים זאת בהוראת המתמטיקה? קורס זה נועד למורים המחפשים תשובות למהות ההוראה הדיפרנציאלית ולצורכי התלמיד בעידן החדש. נחשוף את המשתתפים למגוון דרכי למידה והערכה, נעניק כלים יישומיים לתכנון הוראה דיפרנציאלית בכיתה וליישומה במודלים שונים.

    קהל יעד: מורים למתמטיקה בבית הספר היסודי.

    מנחת הקורס: רוית שתיוי - צוות מתמטיקה (מטח)

    תאריך הפתיחה: הקורס ייפתח ביום ראשון, י"ג בחשוון, 7 בנובמבר 2022 ביחידה א-סינכרונית.

    חשוב לדעת: בהתאם לנהלים החדשים של משרד החינוך, קבלת גמול מותנית בהשלמת כל משימות הקורס כולל משימת סיכום.

    שימו לב: מדובר על קורס של 30 שעות לגמול. יש להרשם רק במידה והנכם מעוניינים להשתתף בכלל הקורס.

  • (0)
  • טרם בוצע רישום לקורס זה
    שברים פשוטים, מספרים עשרוניים והקשר ביניהם – היבטים מתמטיים ופדגוגיים  - תשפ
    עסקאות חבילה
    תקציר הקורס

    עסקאות חבילה

    שברים פשוטים, מספרים עשרוניים והקשר ביניהם – היבטים מתמטיים ופדגוגיים - תשפ"ג

    07-11-2022

    ההרשמה נסגרה
    תקציר:
     קורס זה נועד למורים המחפשים תשובות להבניית הידע של תלמידים צעירים בנושא מספרים ופעולות עד 100. בקורס נחשוף את המשתתפים למגוון דרכי למידה והערכה, נעניק כלים יישומיים המסייעים להבניית עובדות היסוד, שיפור יכולת השליפה וכל זאת תוך שימוש באמצעי המחשה מגוונים פיזיים ודיגיטליים.

    קהל יעד: מורים למתמטיקה בבית הספר היסודי.

    מנחת הקורס: ציפורה ברלינר - צוות מתמטיקה (מטח)

    תאריך הפתיחה: הקורס ייפתח ביום א', י"ג בחשוון, 7 בנובמבר 2022 ביחידה א־סינכרונית.

    שימו לב: מדובר על קורס של 30 שעות לגמול. יש להרשם רק במידה והנכם מעוניינים להשתתף בכלל הקורס. 

  • (0)
  • טרם בוצע רישום לקורס זה