דילוג לתוכן הראשי

6 קורסים

שיח מתמטי- סמסטר קיץ
עסקאות חבילה
תקציר הקורס

עסקאות חבילה

שיח מתמטי- סמסטר קיץ

ההרשמה נסגרה
תקציר:
 

תלמיד: התשובה היא 17.

מורה: יפה מאוד. איך פתרת את זה?

תלמיד: לא יודע, פתרתי בראש והגעתי ל-17.

נשמע מוכר?

דוגמאות לדיאלוגים מתמטיים מעין אלו נפוצים בכיתות רבות ושונות.  בקרב המורה עלולה להיווצר תחושה של מבוי סתום וחוסר אונים.  כיצד לגייס את התלמיד לפתח את המחשבה הזו? או למצוא לה מילים בכלל? ומה כל כך חשוב בפיתוח שיח מתמטי יעיל בכיתה? 

בהשתלמות זו ניתן מענה לחשיבות השיח המתמטי. נחשף לסוגי שאלות המקדמות למידה ונכיר את תפקיד המשוב בפיתוח שיח זה.  נבחן את התנהלותינו בכיתה ואת תפקידנו כמורים וכלומדים בשיח המתמטי ונלמד כיצד מפתחים שיח כיתתי פורה ומעניין המאפשר את השתתפות כלל התלמידים.

קהל יעד: מורים למתמטיקה בבית הספר היסודי המלמדים בכיתות א-ו.

מנחת הקורס: כרמית טל - צוות מתמטיקה (מטח)

תאריך הפתיחה: הקורס ייפתח ביום שני, י"ד בסיוון, 13 ביוני 2022 ביחידה א־סינכרונית.

שימו לב: הקורס מקנה 30 שעות לגמול. יש להרשם רק במידה והנכם מעוניינים להשתתף בכלל הקורס. 

  • (0)
  • הערכה מעצבת במתמטיקה- סמסטר קיץ
    עסקאות חבילה
    תקציר הקורס

    עסקאות חבילה

    הערכה מעצבת במתמטיקה- סמסטר קיץ


    תקציר:
     

    מה הופך הערכה להערכה מעצבת?

    האם הערכה מעצבת יכולה לצמצם את פער ההישגים?

    כיצד ניתן להשתמש בהערכה מעצבת למתן ציונים?

    כיצד עושים זאת בהוראת המתמטיקה?

    השתלמות קיץ זו נועדה למורי מתמטיקה בכיתות ג-ו המחפשים תשובות למהותה של ההערכה המעצבת, ההערכה המעוגנת בפרדיגמה של "למידה במרכז", ולפיה על ההוראה לסייע לתלמיד להבנות את הידע שלו.

    ההשתלמות תקנה כלים יישומיים בהערכה מעצבת  לקראת שנת הלימודים הבאה.

    קהל יעד: מורים למתמטיקה בבית הספר היסודי המלמדים בכיתות ג-ו.

    מנחת הקורס: רותי כהן - צוות מתמטיקה (מטח)

    תאריך הפתיחה: הקורס ייפתח ביום ראשון, ד' בתמוז, 3 ביולי 2022 ביחידה א־סינכרונית.

    שימו לב: הקורס מקנה 30 שעות לגמול. יש להרשם רק במידה והנכם מעוניינים להשתתף בכלל הקורס. 

    הגמול בקורס זה יוכר לשנת תשפ"ב.

  • (0)
  • הוראה דיפרנציאלית במתמטיקה - מחזור קיץ
    עסקאות חבילה
    תקציר הקורס

    עסקאות חבילה

    הוראה דיפרנציאלית במתמטיקה - מחזור קיץ

    תקציר: לא מצליחים להגיע לכל התלמידים בכיתה? רוצים להתאים את הלמידה לצורכי התלמידים בעידן החדש? מחפשים את הדרך לתת מענה למגוון הלומדים והצרכים המשתנים? מרבית הכיתות כיום הן כיתות הטרוגניות. לכל תלמיד צרכים שונים, המשתנים בקצב שונה. תפקידה של ההוראה הדיפרנציאלית, המכירה בשונות בין הלומדים ושואפת לתת מענה ליחיד, היא לקדם מטרות בסיס משותפות ולהעשיר יכולות מתקדמות. כיצד עושים זאת בהוראת המתמטיקה? קורס זה נועד למורים המחפשים תשובות למהות ההוראה הדיפרנציאלית ולצורכי התלמיד בעידן החדש. נחשוף את המשתתפים למגוון דרכי למידה והערכה, נעניק כלים יישומיים לתכנון הוראה דיפרנציאלית בכיתה וליישומה במודלים שונים.

    קהל יעד: מורים למתמטיקה בבית הספר היסודי בלבד. מורים משכבות גיל אחרות לא יוכלו להשתתף בקורס. זהו מחזור שני של הקורס. אם השתתפתם במחזור קודם וקיבלתם ציון סופי מעל 60 לא ניתן להירשם בשנית (אין כפל גמול).

    מנחת הקורס: רוית שתיוי (צוות מתמטיקה מטח)

    תאריך הפתיחה: הקורס ייפתח בתאריך 3 ביולי 2022 ביחידה א-סינכרונית.

    שימו לב: מדובר על קורס של 30 שעות לגמול. יש להרשם רק במידה והנכם מעוניינים להשתתף בכלל הקורס.

    הגמול בקורס זה יוכר לשנת תשפ"ב.


  • (0)
  • עסקאות חבילה
    תקציר הקורס

    עסקאות חבילה

    "יוצאים מלוח הכפל"- משמעויות והיבטים בהוראת כפל וחילוק


    תקציר:
    ההשתלמות תעסוק בנושאי כפל וחילוק הנלמדים בכיתות ג' ד'. בהשתלמות נעמיק במשמעויות הכפל והחילוק ונבחן את חשיבותם הרבה בפיתוח הידע העצמי של התלמיד ואסטרטגיות החשיבה שלו: בשינון לוח הכפל בחישובים במס' רב ספרתיים ובתובנות.

    קהל יעד: מורי מתמטיקה לכיתות ג-ד. מורים משכבות גיל אחרות לא יוכלו להשתתף בקורס. זהו מחזור נוסף של הקורסאם השתתפתם במחזור הראשון או השני וקיבלתם ציון סופי מעל 60 לא ניתן להירשם בשנית (אין כפל גמול).

    מנחת הקורס: חניתה תורתי וסיגלית רחום מצוות מתמטיקה במטח

    תאריך הפתיחה: הקורס ייפתח ביום א, 31 באוקטובר 2021 ביחידה א־סינכרונית.

    שימו לב: מדובר על קורס של 30 שעות לגמול. יש להרשם רק במידה והנכם מעוניינים להשתתף בכלל הקורס. 

  • (0)
  • שברים פשוטים, מספרים עשרוניים והקשר ביניהם – היבטים מתמטיים ופדגוגיים
    עסקאות חבילה
    תקציר הקורס

    עסקאות חבילה

    שברים פשוטים, מספרים עשרוניים והקשר ביניהם – היבטים מתמטיים ופדגוגיים

    ההרשמה נסגרה

    תקציר:
     הקורס יעסוק בנושאים שונים ובמטרות שונות הנגזרות מתכנית הלימודים למתמטיקה בנושא שברים פשוטים ומספרים עשרוניים.

    מי מפחד משברים? אפשר גם אחרת!

    בקורס נעסוק בהוראת השברים ונשלב כלים דיגיטליים חדשניים המסייעים בהוראת השברים ומפחיתים כתוצאה מכך את החרדה מהנושא,  כלים אלו עשויים להיטיב בעת הצורך בהוראה ולמידה בסביבות הוראה ולמידה מרחוק.

    קהל יעד: מורים למתמטיקה בבית הספר היסודי המלמדים בכיתות ג-ו בלבד. מורים משכבות גיל אחרות לא יוכלו להשתתף בקורס. זהו מחזור שני של הקורס. אם השתתפתם במחזור הראשון וקיבלתם ציון סופי מעל 60 לא ניתן להירשם בשנית (אין כפל גמול).

    מנחת הקורס: ציפורה ברלינר (צוות מתמטיקה מטח)

    תאריך הפתיחה: הקורס ייפתח ביום א, 31 באוקטובר 2021 ביחידה א־סינכרונית.

    שימו לב: מדובר על קורס של 30 שעות לגמול. יש להרשם רק במידה והנכם מעוניינים להשתתף בכלל הקורס. 

  • (0)
  • מצולעים
    עסקאות חבילה
    תקציר הקורס

    עסקאות חבילה

    מצולעים



    תקציר:
      ללמד גאומטרייה אינו משימה פשוטה. לימוד מקצוע הגאומטרייה כרוך בשימוש באמצעי המחשה ובאביזרים רבים, בחקירת צורות וגופים, בשימוש במודלים ובמושגים גאומטריים, בפיתוח תפיסה חזותית במישור ובמרחב, תובנה גאומטרית (מה זה בכלל??) חשיבה מחוץ לקופסה ועוד. יש מורים רבים החוששים ללמד מקצוע זה, וחלקם אף נמנעים מכך לגמרי.

    מטרת השתלמות זו היא לערוך היכרות מחודשת עם מקצוע הגאומטרייה ועם נושא המצולעים בפרט, באופן מכיל וידידותי וגם טכנולוגי ומתקדם, כזה הנותן מענה לשונות בכיתה, משלב כלים דיגיטליים חדשניים בהוראה ונותן משמעות חדשה ומרעננת לפעילויות כיתתיות במקצוע.
    כמו כן, ברוח התקופה, נשלב למידה מרחוק ומיומנויות למידה היברידית.

    קהל יעד: הקורס מיועד למורים למתמטיקה המלמדים בכיתות א–ו בלבד.

    מנחת הקורס: כרמית טל – מדריכת מורים למתמטיקה (מטח), מנחה פדגוגית ומרצה להוראת המתמטיקה במכללה האקדמית הדתית לחינוך "שאנן". 

    תאריך הפתיחה: הקורס ייפתח ביום א, 31 באוקטובר 2021 ביחידה א־סינכרונית.

    שימו לב: מדובר על קורס של 30 שעות לגמול. יש להרשם רק במידה והנכם מעוניינים להשתתף בכלל הקורס. 

  • (0)