תלמיד: התשובה היא 17.
מורה: יפה מאוד. איך פתרת את זה?
תלמיד: לא יודע, פתרתי בראש והגעתי ל-17.
נשמע מוכר?
דוגמאות לדיאלוגים מתמטיים מעין אלו נפוצים בכיתות רבות ושונות. בקרב המורה עלולה להיווצר תחושה של מבוי סתום וחוסר אונים, כיצד לגייס את התלמיד לפתח את המחשבה הזו? או למצוא לה מילים בכלל? ומה כל כך חשוב בפיתוח שיח מתמטי יעיל בכיתה?
בהשתלמות זו ניתן מענה לחשיבות השיח המתמטי. נחשף לסוגי שאלות המקדמות למידה ונכיר את תפקיד המשוב בפיתוח שיח זה. נבחן את התנהלותינו בכיתה ואת תפקידנו כמורים וכלומדים בשיח המתמטי ונלמד כיצד מפתחים שיח כיתתי פורה ומעניין המאפשר את השתתפות כלל התלמידים.
קהל היעד
מורים למתמטיקה בבית הספר היסודי המלמדים בכיתות א-ו.
מנחת הקורס
עופרה חוגי - צוות מתמטיקה (מטח)
היקף ומבנה הקורס
הקורס הינו בהיקף של 30 שעות, מוכר לאופק חדש (גמול עם ציון).
מטרות הקורס
- נכיר את מאפייני השיח המתמטי בכיתה.
- נתרגל שימוש באסטרטגיות שונות לקידום שיח מתמטי ונעמיק בהבנת תפקידנו כמורים בפיתוח שיח זה בכיתה
- נלמד כיצד לגייס תלמידים לשיח מתמטי פורה
- נתרגל דרכים ופרקטיקות שונות ליצירת שיעור שבמרכזו השיח המתמטי
מועד הפתיחה
הקורס ייפתח ביום א', י"ג בחשוון, 7 בנובמבר 2022 ביחידה א־סינכרונית.
הודעה על פתיחת הקורס תשלח שבוע קודם לכן לרשומים.
להרשמה לחצו כאן
לצפייה בסילבוס הקורס, לחצו כאן