דילוג לתוכן הראשי

3 קורסים

שיבת ציון היסטוריה חמ
הכוורת
תקציר הקורס

הכוורת

שיבת ציון היסטוריה חמ"ד - גיבוי

שבעים שנה בלבד לאחר עלייתה של בבל, ופחות מחמישים שנה לאחר חורבן הבית הראשון, כורש מלך פרס כובש את בבל ומכריז שהיהודים שהוגלו מארצם יכולים לשוב לירושלים ולבנות את המקדש. האם הגולים נענו מייד לקריאתו של כורש? האומנם נשמעו פעמי הגאולה ביהודה? ואולי היהודים וההיסטוריה התנהגו אחרת? שיבת ציון הייתה תהליך ארוך ומורכב, שהיו בו עליות אך גם לא מעט מורדות. אמנם בסופו של התהליך נבנה בית המקדש, אבל מלכות בית דוד לא שבה למקומה. אמנם שבי הגולה לא חטאו בעבודה זרה, אבל בעיות דתיות וחברתיות אחרות ניצבו בפניהם. במהלך היחידה נלמד באמצעות שלל מקורות – ובהם המקרא והממצאים הארכאולוגיים בני התקופה – על התהליך המורכב של שיבת ציון, ועל משמעותו לדורות הבאים.

היחידה פותחה ע"י: ד"ר מאיר בן שחר, מדריך להיסטוריה בחמ"ד

משך: 3 שעות

מתאים לכיתות: ו'

תנאי קדםאין

  • (0)
  • איך ללמד לאור רעיון גדול
    הכוורת
    תקציר הקורס

    הכוורת

    איך ללמד לאור רעיון גדול

    היחידה תפתח בקרוב


    תקציר: בשלב תכנון ההוראה אנו מתמודדים עם תוכן דל מדי או עמוס מדי או לא רלוונטי, עם ארגון פריטי הידע ביחידת הלימוד בהתאם לרעיון שבחרנו ועם חשיבה על דרכים לביטוי הרעיון הגדול בדיאלוג עם התלמידים. בקורס זה ניחשף למערכת שיקולי הדעת שמשפיעים עלינו בתכנון יחידה שבמרכזה רעיון גדול. בין השלבים: מיפוי התוכן, חידוד המטרות והצעת מהלכי שיעור שתואמים את האמירה שלנו. 

     

    פיתוח היחידה: יפעת מור

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתותז', ח', ט', י', י"א, י"ב

    דרישות קדם: אין

    מיומנויות הבאות לידי ביטוי ביחידה: חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית



  • (0)
  • SEL - למידה חברתית רגשית
    הכוורת
    תקציר הקורס

    הכוורת

    SEL - למידה חברתית רגשית

    בעולם מורכב אין "מנהיגים גיבורים", מנהיגים שעושים הכול לבדם, מנהיגים שיודעים הכול. 

    מנהיגים כאלה אינם מביאים לתוצאות באמת. ניהול כזה אינו אפקטיבי דיו. יתרה מזאת, הוא יוצר בקרב המונהגים הרגשה שהכול מטופל, ומסיר מהם את האחריות.

    ביחידה זו נלמד מהי מנהיגות מבוזרת, האתגרים שהיא מעלה וכיצד אפשר להרחיבה בתוך בית הספר.

    משך: 3 שעות
    היחידה פותחה ע"י מכון אבי ראשה
    תנאי קדם: מנהלות ומנהלי בתי-ספר

  • (0)