דילוג לתוכן הראשי

5 קורסים

מיין לפי

יחידות סינכרוניות

הנוירו-ביולוגיה של תהליך הקריאה- תפקידן של היכולות הניהוליות

02-05-2023

המפגש התקיים ונסגר להרשמה


נושא המפגש: הנוירו-ביולוגיה של תהליך הקריאה- תפקידן של היכולות הניהוליות

שם המרצה: פרופ' ציפי הורביץ-קראוס

תאריך ושעה: 17/05/23, יום רביעי בין השעות 20:00-21:30

משך: 3 שעות

על המפגש: 

היכולת לקרוא היא אחת היכולות האנושיות המורכבות ביותר. אחת הסיבות לכך היא כי יכולת זו היא יכולת חדשה יחסית מבחינה אבולוציונית שדרשה "מיחזור" של רשתות מוחיות שבאופן מסורתי לא יועדו לקריאה (שמיעה, ראיה, קשב ועוד). בהרצאה זו נלמד על הרשתות המוחיות התומכות בקריאה ונבחן את ההשתתפות של יכולות גבוהות (ניהוליות) בתהליך. כמו כן נבחן האם יכולת הקריאה והפעילות המוחית בתהליך הקריאה יכולים להשתנות בעקבות אימון.


  • (2)
  • טרם בוצע רישום ליחידה זו

    יחידות סינכרוניות

    קריאה קשובה – התפקיד שממלאים תפקודי קשב שונים בתהליכי הקריאה

    07-12-2022


    המפגש התקיים ונסגר להרשמה


    נושא המפגש: 
    קריאה קשובה – התפקיד שממלאים תפקודי קשב שונים בתהליכי הקריאה

    שם המרצה: ד"ר אפרת קוצר

    תאריך ושעה: 22/03/23, יום רביעי בין השעות 20:00-21:15

    משך: 3 שעות

    על המפגש: 

    יעילות הקריאה קשורה, בין השאר, לתפקודים קוגניטיביים, כגון קשב וזיכרון. משתמע מכך כי קשיים בתפקודי קשב עלולים להקשות על הילד בתהליכי הקריאה ולפגוע ביכולתו להפיק משמעות מן הכתוב. המחקר שעליו מבוססת ההרצאה הוא כלל מדגם אקולוגי של 136 תלמידי כיתות ה-ו ש'גויסו' מכיתות שלמות והפגינו מנעד רחב של יכולות בתחום הקריאה והקשב.

    הספרות המחקרית מתייחסת הן לקשב והן לקריאה כאל תחומים רב ממדיים הכוללים תפקודים שונים ומובחנים זה מזה. אם כך, האם תפקודי קשב וזיכרון ספציפיים (קשב מתמשך, קשב סלקטיבי-מרחבי, בקרת קשב וזיכרון עובד מילולי) תורמים באופן מובהק לניבוי יכולות קריאה שונות? על שאלה זאת בא לענות המחקר הנוכחי. להבנה מעמיקה של מטריצת הקשרים בין תפקודים שונים של קשב וזיכרון ובין היבטים שונים של הקריאה יש פוטנציאל להפקת המלצות חשובות לקידום ההוראה והלמידה. בהרצאה נדבר על הקשרים הספציפיים שנמצאו בין תפקודי קשב וזיכרון ליכולות הקריאה השונות ונגזור מהם המלצות לקידום ההוראה בכיתה.

    שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני 

  • (3)
  • טרם בוצע רישום ליחידה זו

    יחידות סינכרוניות

    כמה מילים על מילים

    07-12-2022


    המפגש התקיים ונסגר להרשמה


    נושא המפגש:  כמה מילים על מילים

    שם המרצה: ד"ר תמי סבג שושן

    תאריך ושעה: 22/02/23, בין השעות 20:00-21:00

    משך: 3 שעות

    על המפגש: 

    במפגש נדון בשלוש סוגיות מרכזיות בהקשר לידע אוצר מילים: תחילה, נדון בשאלת התרומה של ידע אוצר מילים להבנת הנקרא , לאחר מכן נדון בעקרונות לבחירת אוצר מילים להוראה, ולבסוף נתייחס לרכיבי ידע מילה (מה זה לדעת מילה?)

    שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני 


  • (6)
  • טרם בוצע רישום ליחידה זו

    יחידות סינכרוניות

    שני צדדים למטבע- קידום קריאה וכתיבה באמצעות שחזור טקסט

    05-12-2022

    המפגש התקיים ונסגר להרשמה


    נושא המפגש: שני צדדים למטבע- קידום קריאה וכתיבה באמצעות שחזור טקסט

    שם המרצה: ד"ר אורנה דווידי

    תאריך ושעה: 25/01/23, יום רביעי בין השעות 20:00-21:00

    משך: 3 שעות

    על המפגש:

    שימוש בשחזור טקסט כפרקטיקה בהוראה לקידום יכולות אורייניות

    שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני 

  • (10)
  • טרם בוצע רישום ליחידה זו

    יחידות סינכרוניות

    מודעות פונולוגית בעברית והקשר לרכישת הקריאה

    29-11-2022

    המפגש התקיים ונסגר להרשמה


    נושא המפגש: 
    מודעות פונולוגית בעברית והקשר לרכישת הקריאה

    שם המרצה: ד"ר מעין תדמור טרוינסקי

    משך: 3 שעות

    תאריך ושעה: 28/12/22, יום רביעי  20:00-21:00

    שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני 

    המפגש מותנה במינימום נרשמים בכל היחידות הסינכרוניות.

     

  • (7)
  • טרם בוצע רישום ליחידה זו