דילוג לתוכן הראשי

8 קורסים

מיין לפי

תשפ"א

תפקידם של רגשות בלמידה

15-01-2021

המפגש התקיים ונסגר להרשמה

 

נושא המפגש: תפקידם של רגשות בלמידה

שם המרצה: שירה בלייכר

תאריך ושעה: 17.3.20, 20:00-22:00

תנאי קדם: אין

על המפגש: כיצד הרגשות של התלמידים משפיעים על הלמידה ומושפעים ממנה? ההרצאה תעסוק במגוון רגשות אשר נחווים באופן טבעי בתהליכי למידה וקריאה בפרט. במסגרתה יוצגו ממצאים ממדגם רחב של כ-1000 תלמידים בכיתות ד'-ה' על הבדלים ברגשות בהקשר לדרגת כיתה, מגדר ויכולות קריאה שונות, וכן על האופן בו רגשות משפיעים על תפקוד אקדמי, וכן מושפעים ממנו. בנוסף יידונו ההשלכות היישומיות של הממצאים.

שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני 

  • (3)
  • טרם בוצע רישום ליחידה זו

    תשפ"א

    מפגש סינכרוני - חינוך לשוני- הוראת העברית - הזדמנויות ואתגרים של השימוש במולטימדיה בהוראה ולמידה

    02-10-2020

    המפגש התקיים ונסגר להרשמה


    נושא המפגש: הזדמנויות ואתגרים של השימוש במולטימדיה בהוראה ולמידה

    שם המרצים: ד"ר גל בן יהודה

    תאריך ושעה: 21.06.21, 20:00-22:00

    מתאים לכיתות: א-ו

    תנאי קדם: אין

    על המפגש: בבית הספר נעשה שימוש תדיר במולטימדיה, שילוב אמצעים מגוונים להצגת מידע, כמו טקסט והמחשה חזותית וקולית. ההרצאה תעסוק בהזדמנויות ובאתגרים של השימוש במולטימדיה בהוראה ולמידה. בנוסף, יוצגו ממצאי מחקרים על הקשר בין שימוש מושכל במולטימדיה בכיתה ובין התפקודים הניהוליים של התלמידים.

    שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני 

  • (1)
  • טרם בוצע רישום ליחידה זו

    תשפ"א

    מפגש סינכרוני - חינוך לשוני- הוראת העברית - מה הסיפור שלך? מעורבות הורית בלימודי הקריאה של תלמידים ומה אפשר ללמוד מזה על תפקיד המורה

    19-05-2020

    המפגש התקיים ונסגר להרשמה


    נושא המפגש:  מה הסיפור שלך? מעורבות הורית בלימודי הקריאה של תלמידים ומה אפשר ללמוד מזה על תפקיד המורה

    שם המרצים: ד"ר בלומה סגל

    תאריך ושעה: 19.05.21, 20:00-22:00

    מתאים לכיתות: א-ו

    תנאי קדם: אין

    על המפגש: ההרצאה תעסוק בתפיסות של אימהות ושל ילדיהן הלומדים בכיתות ג' את מידת מעורבותן בקריאה. לתפיסות אלו השפעה על אופי האינטראקציה עם הילדים והשפעה על תהליכי הקריאה שלהם. בהרצאה יוצגו עקרונות ופרקטיקות של תפקיד המורה בתיווך והנחיית ההורים במעורבות יעילה ומיטיבה עם הילדים הן מהפן הרגשי והן מהפן הלימודי.

    שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני 

  • (1)
  • טרם בוצע רישום ליחידה זו

    תשפ"א

    מפגש סינכרוני - חינוך לשוני- הוראת העברית - קידום יכולות הכתיב באמצעות הוראה רגשית מותאמת

    02-10-2020

    המפגש התקיים ונסגר להרשמה

    נושא המפגש: קידום יכולות הכתיב באמצעות הוראה רגשית מותאמת

    שם המרצים: ד"ר שירלי הר-צבי

    תאריך ושעה: 28.04.21, 20:00-22:00

    שימו לב: התאריך עודכן

    מתאים לכיתות: א-ו

    תנאי קדם: אין

    על המפגש: הוראה רגשית מותאמת (הר"מ) מתחשבת בהבדלים בינאישיים ומתאימה עצמה לפרופיל הלומדים בהתאם לייחודיותם ולצרכיהם המגוונים תוך הבניית דרך הוראה מיטבית לכלל הלומדים בכיתה. בהרצאה זו תוצג הגישה ויודגמו עקרונותיה בתחום הכתיב. יודגם כיצד ידע מורפולוגי הכולל ידע אודות שורשים וצורני תוספת תורם ליכולת הכתיב. כמו כן, תוצג תכנית התערבות מטה-קוגניטיבית המשלבת משחקים, שירים ואנלוגיות לשיפור יכולת הכתיב.

    שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני 

  • (1)
  • טרם בוצע רישום ליחידה זו

    תשפ"א

    מפגש סינכרוני - חינוך לשוני - הוראת העברית - קידום דיון מונחה בקבוצה קטנה

    02-10-2020

    המפגש התקיים ונסגר להרשמה

     

    נושא המפגש: קידום דיון מונחה בקבוצה קטנה מן ההיבט של המורה ושל התלמידים

    שם המרצה: אירית כהן נר-גאון

    תאריך ושעה: 3.02.21, 20:00-22:00

    מתאים לכיתות: א-ו

    תנאי קדם: אין

    על המפגש: מחקרים בארץ ובעולם מצביעים על כך שהוראה בקבוצתה קטנה משפיעה על היבטים קונגניטיביים, חברתיים וריגשיים בקרב תלמידים, כאשר המורה יודע להוביל את השיח והדיון. ואולם, ניהול שיח מקדם למידה הוא משימה מאתגרת עבור מורים רבים. ההרצאה תעסוק בדרכים לקידום שיח טיעוני במסגרת של כללי שיח מכבד בקבוצה קטנה ובאופן שבו ניתן בקבוצה הקטנה כזירה ללמידה ולאימון של דיבור, הקשבה וניהול דיון הן למורה והן לתלמידים.

    שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני 

  • (4)
  • טרם בוצע רישום ליחידה זו

    תשפ"א

    מפגש סינכרוני - חינוך לשוני - הוראת עברית - המוח הגמיש לומד לקרוא בעברית

    02-10-2020

    המפגש התקיים ונסגר להרשמה

     

    נושא המפגש: המוח הגמיש לומד לקרוא בעברית

    שם המרצה: פרופ' טלי ביתן

    תאריך ושעה: 13.01.21, 20:00-22:00

    תנאי קדם: אין

    שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני 

  • (13)
  • טרם בוצע רישום ליחידה זו

    תשפ"א

    מפגש סינכרוני - חינוך לשוני - הוראת העברית - מיזוג טקסטים

    02-10-2020

    המפגש התקיים ונסגר להרשמה

     

    נושא המפגש: מיזוג טקסטים

    שם המרצה: ד"ר לירון פרימור

    תאריך ושעה: 30.12.20, 20:00-22:00

    מתאים לכיתות: א-ו

    תנאי קדם: אין

    שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני 

  • (6)
  • טרם בוצע רישום ליחידה זו

    תשפ"א

    מפגש סינכרוני - חינוך לשוני - הוראת העברית - ניטור הבנת הנקרא

    02-10-2020

    המפגש התקיים ונסגר להרשמה

     

    נושא המפגש: ניטור הבנת הנקרא

    שם המרצה: לילך טמלמן-יוגב

    תאריך ושעה: 17.02.21, 20:00-22:00

    מתאים לכיתות: א-ו

    תנאי קדם: אין

    על המפגש: הבנת הנקרא יעילה היא משמעותית להצלחה בלמידה. מחקרים מראים שהיכולת להעריך את ההבנה במהלך קריאה חשובה ללמידה יעילה. יכולת זו נקראת ניטור ההבנה. בהרצאה נדון בחשיבות הניטור לקריאה, ממה הוא מושפע וכיצד ניתן לקדם תהליכי ניטור בכיתה.

    שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכרוני 

  • (9)
  • טרם בוצע רישום ליחידה זו