13 קורסים
תשפ"ב
01-02-2022
נושא המפגש: תהליכים מטא-קוגנטיביים ומשוב ככלי לקידום תהליכי למידה
שם המרצה: ד"ר עינת טסלר
תאריך ושעה: 23.02.22, 20:00-22:00
על המפגש: ההרצאה תעסוק בקידום תהליכים מטא-קוגניטיביים כגון ויסות עצמי, ניטור וכיול ובשאלה מהו משוב מקדם למידה, ומהם מאפייניו?
שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני
המפגש מותנה במינימום נרשמים בכל היחידות הסינכרוניות
תשפ"ב
01-03-2022
נושא המפגש: היכרות עם המבדק להערכת שטף קריאה
שם המרצה: ד"ר לימור קולן
תאריך ושעה: 29.03.22, 20:00-21:30
שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני
המפגש מותנה במינימום נרשמים בכל היחידות הסינכרוניות
תשפ"ב
29-03-2022
נושא המפגש: פרופילים של קוראים – מבשלות להפרעות קריאה
שם המרצה: ד"ר אריאל נאמן
תאריך ושעה: 30.03.22, 20:00-21:30
שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני
המפגש מותנה במינימום נרשמים בכל היחידות הסינכרוניות
תשפ"ב
01-02-2022
נושא המפגש: מודל "שורש העניין" לניתוח שגיאות ותכנון התערבות בקבוצה קטנה לתלמידים חלשים בקריאה
שם המרצה: ד"ר שני לוי-שמעון
תאריך ושעה: 26.04.22, 20:00-21:30
שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני
המפגש מותנה במינימום נרשמים בכל היחידות הסינכרוניות
תשפ"ב
01-03-2022
נושא המפגש: מודל ההתערבות והפרקטיקות לקידום שטף הקריאה
שם המרצה: ד"ר לימור קולן
תאריך ושעה: 10.05.22, 20:00-21:30
שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני
המפגש מותנה במינימום נרשמים בכל היחידות הסינכרוניות
תשפ"ב
01-03-2022
נושא המפגש: פרקטיקה של בקרה ומשוב לקידום שטף קריאה
שם המרצה: ד"ר שני לוי-שמעון
תאריך ושעה: 17.05.22, 20:00-21:30
שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני
המפגש מותנה במינימום נרשמים בכל היחידות הסינכרוניות
תשפ"ב
01-04-2022
נושא המפגש: פרקטיקה של חקירת מילים לקידום שטף הקריאה
שם המרצה: ד"ר לימור קולן
תאריך ושעה: 24.05.22, 20:00-21:30
שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני
המפגש מותנה במינימום נרשמים בכל היחידות הסינכרוניות
תשפ"ב
01-06-2022
נושא המפגש: פרקטיקות של קריאה חוזרת וחקירת משפטים
שם המרצה: ד"ר שני לוי-שמעון
תאריך ושעה: 21.06.22, 20:00-21:30
שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני
המפגש מותנה במינימום נרשמים בכל היחידות הסינכרוניות
תשפ"ב
29-12-2021
נושא המפגש: לומדים במעגל: הוראה בגישה דיאלוגית לקידום יכולות השפה והאוריינות של תלמידים מתקשים, ובכלל
שם המרצה: גלעד ברנדס
תאריך ושעה: 29.12.21, 20:00-22:00
על המפגש: בהוראה בגישה דיאלוגית, המורה והתלמידים עוסקים ביחד בפעילויות בעלות משמעות אמיתית עבורם. ההתנסות המשותפת הזו מלווה בשיח חופשי ופתוח, שמושתת על סקרנות ורצון אמיתי להכיר את נקודת המבט של האחר. הלמידה קורית באופן שאינו מתוכנן לחלוטין, מתוך התנסות ועשייה. עיקר תפקידה של המורה איננו ללמד חומר או להקנות אסטרטגיות, אלא לייצר הזדמנויות מתאימות ומשמעותיות ללמידה ולשמש בת שיח תומכת, מעשירה ומאתגרת עבור התלמידים. הוראה בגישה דיאלוגית כרוכה באתגרים ולבטים, אך יש לה פוטנציאל לייצר חוויית למידה משמעותית ומרגשת עבור המורה והתלמידים כאחד, להגביר את תחושת המסוגלות ומוטיבציה, ולקדם את יכולות השפה, האוריינות, החשיבה והתקשורת של התלמידים. בהרצאה יוצגו עקרונות ההוראה הדיאלוגית והבסיס התיאורטי שלה. על רקע זה, תוצג תוכנית ההתערבות "לומדים במעגל", שהיא תוכנית לקידום יכולות השפה והאוריינות של תלמידים מתקשים בגישה דיאלוגית. כמו כן, יוצגו ממצאים מחקריים המצביעים על הצלחת התוכנית בקידום שטף הקריאה של קוראים מתקשים בכיתה ב'. לבסוף, יוצעו דרכים ליישום עקרונות הגישה הדיאלוגית בהוראה עם תלמידים מתקשים, ובכלל.
שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני
תשפ"ב
26-01-2022
נושא המפגש: אתגרי הקריאה של תלמידים דו-לשוניים
שם המרצה: ד"ר דפנה שחר ימס
תאריך ושעה: 08.06.22, 20:00-22:00
שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני
המפגש מותנה במינימום נרשמים בכל היחידות הסינכרוניות
תשפ"ב
09-02-2022
נושא המפגש: יחידות הוראה חדשות בעברית במחולל ההוראה לכיתות ב-ג- הכרות ויישומים
שם המרצה: ד"ר דפנה שחר ימס
תאריך ושעה: 09.02.22, 19:30-22:00
על המפגש: במפגש זה נעסוק ביחידות ההוראה החדשות שפותחו במקצוע שפה עברית במחולל ההוראה. נכיר את היחידות הקיימות שמקיפות את מגוון הנושאים של החינוך הלשוני, נעסוק באפשרויות שהן מציעות לצורך העשרת שיעורי השפה, ונעמיק באופנים שבהן הן מקדמות רעיונות גדולים, כישורי למידה עצמאיים וידע אורייני ולשוני.
שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני
המפגש מותנה במינימום נרשמים בכל היחידות הסינכרוניות
תשפ"ב
02-03-2022
נושא המפגש: יחידות הוראה חדשות בעברית במחולל ההוראה לכיתות ב-ו הכרות ויישומים
שם המרצה: ד"ר דפנה שחר ימס
תאריך ושעה: 02.03.22, 19:30-22:00
על המפגש: במפגש זה נעסוק ביחידות ההוראה החדשות שפותחו במקצוע שפה עברית במחולל ההוראה. נכיר את היחידות הקיימות שמקיפות את מגוון הנושאים של החינוך הלשוני, נעסוק באפשרויות שהן מציעות לצורך העשרת שיעורי השפה, ונעמיק באופנים שבהן הן מקדמות רעיונות גדולים, כישורי למידה עצמאיים וידע אורייני ולשוני.
שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני
המפגש מותנה במינימום נרשמים בכל היחידות הסינכרוניות
תשפ"ב
24-11-2022
נושא המפגש: הקשרים המתפתחים בין ידע לשוני, קריאה והבנת הנקרא של טקסטים מסוגות שונות, ואיך זה קורא[ה] בעברית
שם המרצה: ד"ר עמליה בר און
תאריך ושעה: 24.11.22, 20:00-22:00
על המפגש: חלק גדול מהלמידה הבית ספרית והלמידה בכלל נבנה מתוך השפה הכתובה. הבנה מוצלחת של הטקסט הכתוב מושפעת מגורמים רבים ומגוונים, אבל אין ספק ששני התנאים הבסיסיים וההכרחיים להבנת הנקרא הם קריאה יעילה וידע לשוני מספק. ההרצאה תציג ממצאים מסדרה של מחקרים שהועברו בשנות בית הספר היסודי, ודרכם תתאר את היחסים המעגליים והמורכבים שמתקיימים בין קריאה, ידע לשוני והבנת הנקרא. מתוך אלה, ננסה להגדיר מהי "קריאה יעילה בעברית" ונבחן כיצד היא משתנה לאורך ההתפתחות וכיצד היא נקשרת להבנה של סוגות שונות – סיפורית ומידעית. ערנות ליחסים המשתנים בין יכולות הקריאה, הידע הלשוני והבנת הנקרא לאורך ההתפתחות ובסוגות השונות, והיכרות של המשתנים המרכזיים שקשורים להצלחה בהבנה בנקודות הזמן השונות, יכולה לסייע למורים בניתוח יכולות הבנת הנקרא של תלמידיהם והתאמת ההוראה וההתערבות, בפרט, בהקשר של תלמידים מתקשים.
שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני