6 קורסים
תשפ"ג
02-05-2023
שם המרצה: פרופ' ציפי הורביץ-קראוס
תאריך ושעה: 17/05/23, יום רביעי בין השעות 20:00-21:30
משך: 3 שעות
על המפגש:
היכולת לקרוא היא אחת היכולות האנושיות המורכבות ביותר. אחת הסיבות לכך היא כי יכולת זו היא יכולת חדשה יחסית מבחינה אבולוציונית שדרשה "מיחזור" של רשתות מוחיות שבאופן מסורתי לא יועדו לקריאה (שמיעה, ראיה, קשב ועוד). בהרצאה זו נלמד על הרשתות המוחיות התומכות בקריאה ונבחן את ההשתתפות של יכולות גבוהות (ניהוליות) בתהליך. כמו כן נבחן האם יכולת הקריאה והפעילות המוחית בתהליך הקריאה יכולים להשתנות בעקבות אימון.
תשפ"ג
07-12-2022
שם המרצה: ד"ר אפרת קוצר
תאריך ושעה: 22/03/23, יום רביעי בין השעות 20:00-21:15
משך: 3 שעות
על המפגש:
יעילות הקריאה קשורה, בין השאר, לתפקודים קוגניטיביים, כגון קשב וזיכרון. משתמע מכך כי קשיים בתפקודי קשב עלולים להקשות על הילד בתהליכי הקריאה ולפגוע ביכולתו להפיק משמעות מן הכתוב. המחקר שעליו מבוססת ההרצאה הוא כלל מדגם אקולוגי של 136 תלמידי כיתות ה-ו ש'גויסו' מכיתות שלמות והפגינו מנעד רחב של יכולות בתחום הקריאה והקשב.
הספרות המחקרית מתייחסת הן לקשב והן לקריאה כאל תחומים רב ממדיים הכוללים תפקודים שונים ומובחנים זה מזה. אם כך, האם תפקודי קשב וזיכרון ספציפיים (קשב מתמשך, קשב סלקטיבי-מרחבי, בקרת קשב וזיכרון עובד מילולי) תורמים באופן מובהק לניבוי יכולות קריאה שונות? על שאלה זאת בא לענות המחקר הנוכחי. להבנה מעמיקה של מטריצת הקשרים בין תפקודים שונים של קשב וזיכרון ובין היבטים שונים של הקריאה יש פוטנציאל להפקת המלצות חשובות לקידום ההוראה והלמידה. בהרצאה נדבר על הקשרים הספציפיים שנמצאו בין תפקודי קשב וזיכרון ליכולות הקריאה השונות ונגזור מהם המלצות לקידום ההוראה בכיתה.
שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני
תשפ"ג
07-12-2022
שם המרצה: ד"ר תמי סבג שושן
תאריך ושעה: 22/02/23, בין השעות 20:00-21:00
משך: 3 שעות
על המפגש:
במפגש נדון בשלוש סוגיות מרכזיות בהקשר לידע אוצר מילים: תחילה, נדון בשאלת התרומה של ידע אוצר מילים להבנת הנקרא , לאחר מכן נדון בעקרונות לבחירת אוצר מילים להוראה, ולבסוף נתייחס לרכיבי ידע מילה (מה זה לדעת מילה?)
שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני
תשפ"ג
05-12-2022
שם המרצה: ד"ר אורנה דווידי
תאריך ושעה: 25/01/23, יום רביעי בין השעות 20:00-21:00
משך: 3 שעות
על המפגש:
שימוש בשחזור טקסט כפרקטיקה בהוראה לקידום יכולות אורייניות
שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני
תשפ"ג
29-11-2022
שם המרצה: ד"ר מעין תדמור טרוינסקי
משך: 3 שעות
תאריך ושעה: 28/12/22, יום רביעי 20:00-21:00
שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני
המפגש מותנה במינימום נרשמים בכל היחידות הסינכרוניות.
תשפ"ג
17-11-2021
נושא המפגש: "תמונת מצב" - הוראה מבוססת הערכה חיצונית ופנימית בחינוך הלשוני
שם המרצה: ד"ר דליה הלוי וד"ר חגית מלכה-הרטף
תאריך ושעה: יעודכן בהמשך
מתאים לכיתות: מיועד למדריכות ומורות לשפה העברית ביסודי
תנאי קדם: אין
על המפגש: בנובמבר 2019 התקבל מודל הערכה חדש המשלב שלושה רכיבים מרכזיים: תהליכי הערכה פנימיים, נתוני הערכה חיצוניים ומדדי ההקשר הבית ספריים. במהלך השנים תש"ף-תשפ"א הורחבו כלי ההערכה הפנימיים העומדים לרשות בתי הספר. בשנת תשפ"ב נמשיך בהרחבת מאגר כלים אלו ונעמיק בלמידה מנתוני ההערכה לשם קידום ההוראה והלמידה. במפגש זה נעסוק בשילוב הכלים הפנימיים והתובנות מן ההערכה החיצונית בשפה בכיתה ד' בכדי לסייע לצוותי ההוראה ולבתי הספר לבסס תרבות הערכה-הוראה מיטבית.
שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני