דילוג לתוכן הראשי

7 קורסים

מיין לפי

מחשבת חמ"ד

לבוא בשערי קדם

30-06-2024

ביחידה זו נעסוק בהגותם של חכמי המזרח הספרדים במגמה להעשיר את עולמנו הרוחני והמחשבתי. התוכן נכתב בשיתוף אתר 'חכימא'.  

היחידה פותחה ע"י: חכם חזי כהן

משך: 3 שעות

מתאים לכיתות: ט-יב

דרישות קדם: אין

  • (2)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    טרם בוצע רישום ליחידה זו

    מחשבת חמ"ד

    אישים ושיטות – הרמב"ם ורבי יהודה הלוי

    31-05-2023

    היחידה מעניקה מבט השוואתי מקיף על שני הוגים מרכזיים במחשבת ישראל בימי הביניים: רבי יהודה הלוי והרמב"ם. במהלך היחידה נעמוד על ההקשר ההיסטורי־אינטלקטואלי הרחב שבו פעלו ויצרו רבי יהודה הלוי והרמב"ם. כמו כן נדגים את הערך המוסף שבהוראה השוואתית של הוגים במחשבת ישראל.

    היחידה פותחה ע"י: ד"ר שובל שפט, המכללה לחינוך דוד ילין ואוניברסיטת בר אילן

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: על יסודי

    תנאי קדם: אין


  • (5)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    טרם בוצע רישום ליחידה זו

    מחשבת חמ"ד

    מציאות אלוקים בעולם ג' הטיעון האקזיסטנציאליסטי

    26-12-2022

    ביחידה זו נמשיך לעסוק בנושא מציאות אלוקים בעולם דרך הטיעון של הזרם הקיומי הדתי (האקזיסטנציאליזם הדתי)

    היחידה פותחה ע"י ד''ר חנה ריקלין מדריכת מחשבת ישראל בחינוך הדתי. הארות: הרב ד"ר יוחאי רודיק, מפמ"ר מחשבת ישראל בחינוך הדתי.
    תודה למכללת הרצוג שהייתה אכסניה ראשונה לתכנים אלו

    משך: 3 שעות

    מתאים למורים בשכבת גיל: חטיבה ועל יסודי

    תנאי קדם: מומלץ, אך לא חובה: "התמודדות עם שאלות אמונה"
                      חובה: "מציאות אלוקים בעולם חלק א" "מציאות אלוקים בעולם חלק ב"

  • (1)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    טרם בוצע רישום ליחידה זו

    מחשבת חמ"ד

    מציאות אלוקים בעולם ב'

    29-11-2022

    היחידה ממשיכה את נושא מציאות אלוקים בעולם ומציגה את הטיעון ההיסטורי של ריה"ל והרלוונטיות המתחדשת שלו בימינו.

    תודה למכללת הרצוג שהייתה אכסניה ראשונה לתכנים אלו.

    היחידה פותחה ע"י: חנה ריקלין, מדריכת מחשבת ישראל בחינוך הדתי. הארות: הרב ד"ר יוחאי רודיק, מפמ"ר מחשבת ישראל בחינוך הדתי.

    משך: 3 שעות

    מתאים למורים בשכבת גיל: חטיבה ועל יסודי

    תנאי קדם: מומלץ, אך לא חובה: "התמודדות עם שאלות אמונה"

                      חובה: "מציאות אלוקים בעולם חלק א"

  • (0)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    מציאות אלוקים בעולם – א'
    אוריינות לשונית
    חשיבה ביקורתית
    תקציר הקורס

    מחשבת חמ"ד

    מציאות אלוקים בעולם – א'

    17-11-2022

    היחידה פותחת את הדיון במציאות אלוקים בעולם ומציגה את הטיעון מן התכנון (הטיעון הטלאולוגי) המסיק על מציאות אלוקים מהעולם המתוכנן להפליא. נבחן את הרלוונטיות של הטיעון העתיק הזה בראי התפתחות המדע.

    היחידה פותחה ע"י: חנה ריקלין, מדריכת מחשבת ישראל בחינוך הדתי. הארות: הרב ד"ר יוחאי רודיק, מפמ"ר מחשבת ישראל בחינוך הדתי.

    תודה למכללת הרצוג שהייתה אכסניה ראשונה לתכנים אלה.

    משך: 3 שעות
    מתאים למורים בשכבת גיל: על יסודי
    תנאי קדם: אין

  • (0)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: אוריינות לשונית, חשיבה ביקורתית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    התמודדות עם שאלות אמונה: איך מתמודדים עם שאלות אמונה של תלמידינו?
    מודעות עצמית
    תקציר הקורס

    מחשבת חמ"ד

    התמודדות עם שאלות אמונה: איך מתמודדים עם שאלות אמונה של תלמידינו?

    28-07-2022

    פעמים רבות עולות בשיעורי מחשבת ישראל, תנ"ך, ותורה שבעל פה שאלות אמונה של תלמידים. לעיתים אנו עומדים נבוכים מול שאלות אלו. ביחידה ננסה לעמוד על עקרונות חשובים כתשתית לדיון כיתתי בשאלות אמונה (לא נדון בתוכנן של שאלות אלה).

    משך: 3 שעות
    מתאים למורים בשכבת גיל: ז'-י"ב (עשוי להיות רלוונטי גם למורי הכיתות הגבוהות ביסודי)
    תנאי קדם: אין

    היחידה פותחה ע"י:  חנה ריקלין מדריכת מחשבת ישראל בחינוך הדתי. הארות: הרב ד"ר יוחאי רודיק, מפמ"ר מחשבת ישראל בחינוך הדתי.

  • (32)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: מודעות עצמית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    מלב הטקסט ללב התלמיד
    אוריינות לשונית
    תקציר הקורס

    מחשבת חמ"ד

    מלב הטקסט ללב התלמיד

    27-09-2023

    היחידה שלפניכם מבקשת להעביר אתכם מסע.

    תחילתו במפגש שלכם כמורים עם הטקסט שאתם אמורים ללמד, וסופו בהוראתו בכיתה באופן שימשוך את לב התלמידים וייתן בידיהם כלים להתמודדות עצמאית עם הטקסט.

    היחידה בנויה משלושה שערים:

    בשער הראשון ניכנס לחדר העבודה של המורה. ניפגש עם הטקסט בהעמקה ונעסוק בשאלה מהו לב הטקסט וכיצד הוא יכול להתחבר ללב התלמידים שלי. 

    בשער השני נתנסה וניצור פתיחות מעוררות קשב לשיעור.

    בשער השלישי נצייד את תלמידינו בארגז כלים המיועד להבנה ולעיבוד של טקסט במחשבת ישראל.
    היחידה פותחה ע"י נורית בר יוסף, מורה למחשבת ישראל, מנחת מורים מטעם לב לדעת, מנחת סדנאות כתיבה יוצרת, מחזאית ומל"תית ברשת אמי"ת.
    משך: 3 שעות
    תנאי קדם: אין
    מתאים למורים בשכבת גיל: על יסודי

  • (1)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: אוריינות לשונית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו