דילוג לתוכן הראשי

12 קורסים

חקר

מתכננים ומלווים את החקר

תקציר: תהליך החקר משמש לבניית ידע והבנה, וליצירה בתחומי הדעת השונים, תוך פעילות ומעורבות של הלומדים.

ביחידה זו נכיר את מארג החקר, את מאפייניו ואת המיומנויות ואסטרטגיות החשיבה הדרושות בתהליך למידה מעין זה.

הצטרפו אלינו למסע!

 

פיתוח היחידה: היחידה פותחה ע"י עינבל אריאלי, מדריכת תקשוב ארצית, מדעי החברה.

משך: 3 שעות

מתאים לכיתות: ז', ח', ט', י', י"א, י"ב.

דרישות קדם: אין

  • (0)
  • חקר

    מנושא לשאלת חקר

    תקציר: האפשרות לבחור נושא ולעסוק בשאלת חקר המעניינת את התלמידה או התלמיד באופן אישי היא אחד היתרונות בלמידת חקר. ביחידה זו נדגים כיצד לפרוס מגוון נושאים מתוך נושא או הקשר רחב ונלמד מהי שאלת חקר טובה המובילה לחקר משמעותי.

    פיתוח היחידה: אביגיל שושן

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ז'-י"ב

    דרישות קדם: אין

    מיומנויות הבאות לידי ביטוי ביחידה: אוריינות לשונית, אוריינות מידע, הכוונה עצמית

  • (0)
  • חקר

    ממקדים את התוכן

    תקציר: היחידה עוסקת בהעברת מסר באופן משמעותי יותר בכיתה. ביחידה נבחן כיצד להעביר מסר באופן בהיר יותר בעזרת מבנה מאורגן וטכניקות לבהירות. לאחר מכן, נלמד על החשיבות של פיתוח המסר בעזרת הסבר וחומר תומך (תימוכין).

     

    פיתוח היחידה: אוהד דוידוב, מורה להיסטוריה ולדיפלומטיה באנגלית ומנחה סדנאות והשתלמויות בדיבור בפני קהל, דיבייט ותקשורת בינאישית.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ז', ח', ט', י', י"א, י"ב.

    דרישות קדם: אין

  • (3)
  • חקר

    יוצאים למסע החקר

    תקציר: תהליך החקר משמש לבניית ידע והבנה, וליצירה בתחומי הדעת השונים, תוך פעילות ומעורבות של הלומדים.

    ביחידה זו נכיר את מארג החקר, את מאפייניו ואת המיומנויות ואסטרטגיות החשיבה הדרושות בתהליך למידה מעין זה.

    הצטרפו אלינו למסע!

     

    פיתוח היחידה: ד"ר אלונה שבט, מדריכה ארצית באגף א' לפיתוח פדגוגי.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ז', ח', ט', י', י"א, י"ב.

    דרישות קדם: אין

  • (10)
  • חקר

    מעריכים את המידע

    תקציר: בכל תהליך למידה וביצוע חקר אנו נעזרים במקורות מידע, אך לא תמיד קל לדעת אם ניתן להסתמך על המידע שאנחנו מוצאים ברשת ובפרסומים שונים. היחידה עוסקת במיומנות הערכת מידע, במיוחד לשם ביצוע עבודת חקר. נסקור את הכלים העומדים לרשותנו שיעזרו לנו לבחון את איכות מקורות המידע ולהחליט אם נוכל להשתמש בהם וכיצד.

     

    פיתוח היחידה: נתנאל שפיגל וצוות החינוך של הספרייה הלאומית.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ז', ח', ט', י', י"א, י"ב

    דרישות קדם: אין

  • (10)
  • חקר

    نقيّم المعلومات

     ملخّص: في كلّ سيرورة تعلّم وتنفيذ دراسة/بحث، نستعين بمصادر معلومات لكن لا يسهل علينا دائمًا أن نميّز إذا كان بإمكاننا الاعتماد على المعلومات التي وجدناها في الشبكة العنكبوتية، وفي منشورات مختلفة. تتناول الوحدة تقييم المعلومات لكتابة وظيفة بحث ولأغراض عامّة. نستعرض الأدوات التي تخدمنا في فحص جودة مصادر المعلومات وفي أن نقرّر هل نستخدمها وكيف نستطيع استخدامها.

     

    تطوير الوحدة: نتانئيل شبيجل وطاقم التربية في المكتبة الوطنيّة.

    المدّة الزمنيّة:  3 ساعات

    ملائم للصفوف: السابع- الثاني عشر

    شروط مسبقة: لا توجد

  • (0)
  • חקר

    מידע ממקור ראשון(י)

    היחידה תפתח בקרוב


    תקציר: ביחידה זו נלמד לזהות מקור מידע ראשוני, וכיצד נוכל להשתמש במקורות ראשוניים לצורך עבודת חקר. נסקור כמה מודלים לניתוח של מקור ראשוני ונחשף לעושר הרחב של מקורות ראשוניים שנמצאים ברשת

     

    פיתוח היחידה: צוות הספרייה הלאומית

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ז', ח', ט', י', י"א, י"ב

    דרישות קדם: אין

    מיומנויות הבאות לידי ביטוי ביחידה: אוריינות לשונית, חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית, אוריינות דיגיטלית, אוריינות מידע, אוריינות גלובלית


  • (0)
  • חקר

    מרכיבים את התמונה - ממידע לכתיבה

    היחידה תפתח בקרוב


    תקציר: ביחידה זו נעסוק בתהליך הכתיבה: ממידע שהצטבר אצלנו כחלק מסקירת המידע ועד לכתיבה וארגון של החומר בעבודת החקר. נסקור שיטות שונות שיסייעו ויטייבו את תהליך הכתיבה

     

    פיתוח היחידה: צוות הספרייה הלאומית

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ז', ח', ט', י', י"א, י"ב

    דרישות קדם: אין

    מיומנויות הבאות לידי ביטוי ביחידה: אוריינות לשונית, חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית, אוריינות מידע



  • (0)
  • חקר

    דיבור בפני קהל

    היחידה תפתח בקרוב


    תקציר: ביחידה זו נלמד כיצד להכין את התלמידים להצגת הידע, אותו בנו בתהליך החקר, באמצעות דיבור בפני קהל. ביחידה נכיר אמצעים רטוריים, דגשים הקשורים לשפת גוף, דרכי משוב להצגת הידע ופעילות לאימון התלמידים במיומנות חשובה זו

     

    פיתוח היחידה: אוהד דוידוב

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ז', ח', ט', י', י"א, י"ב

    דרישות קדם: אין

    מיומנויות הבאות לידי ביטוי ביחידה: אוריינות לשונית, חשיבה ביקורתית, מודעות עצמית, הכוונה עצמית, מודעות חברתית, התנהלות חברתית



  • (0)
  • חקר

    מאתרים את המידע

    היחידה תפתח בקרוב


    תקציר: כמותו העצומה של מידע המצוי ברשת, על סוגיו השונים ופריסתו הרחבה, מקשה על איתור יעיל של מידע איכותי והופכת את פעולת החיפוש למורכבת. ביחידה זו נכיר כלים לחיפוש מתקדם במנועי חיפוש ברשת, בקטלוגים ובמאגרי מידע, נתייחס לחיפוש מילולי וחזותי ונקצר את הדרך אל מקורות המידע שיקדמו אותנו בתהליך החקר.

     

    פיתוח היחידה: טרם נקבע

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתותז', ח', ט', י', י"א, י"ב

    דרישות קדם: אין

    מיומנויות הבאות לידי ביטוי ביחידה: אוריינות לשונית, חשיבה ביקורתית, אוריינות דיגיטלית, אוריינות מידע


  • (0)
  • חקר

    תכנון וליווי של החקר

    היחידה תפתח בקרוב


    תקציר: להיערכות ללמידת חקר וליווי התלמידים במהלכה, ישנם היבטים ארגוניים ופדגוגיים רבים כמו: תכנון שלבי החקר על ציר הזמן וברצף נושאי הלימוד, ארגון ההתנהלות מול יחידים וקבוצות, דרכי שיתוף ומתן משוב ועוד. ביחידה זו נדון בהיבטים אלה ונכיר כלים להתנהלות נוחה ויעילה עבור המורה והתלמידים.

     

    פיתוח היחידה: ענבל אראלי

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתותז', ח', ט', י', י"א, י"ב

    דרישות קדם: אין

    מיומנויות הבאות לידי ביטוי ביחידה: חשיבה ביקורתית, אוריינות דיגיטלית, מודעות עצמית, הכוונה עצמית


  • (0)
  • חקר

    ننطلق في رحلة البحث

    ملخّص

    طوّرت الوحدة: د. ألونا شيبط، مرشدة قطريّة في قسم أ للتطوير التربويّ، السكرتارية التربويّة

    ترجمت الوحدة: د. تماضر إبراهيم، مرشدة قطريّة في قسم أ للتطوير التربويّ، السكرتارية التربويّة

    الزمن: 3 ساعات

    لفئة العمرية: الصفّ السابع- الصفّ الثاني عشر

    الشروط الأساسيّةلا توجد

  • (0)