13 קורסים
חקר
14-03-2023
תקציר: הצגת למידה וחקר בפני קהל, דורשת מהתלמידים לעשות עצירה בלמידה או בחקר ולהפוך את העבודה (האישית או הקבוצתית שלהם) לממוקדת, נהירה וקולחת. הצגות למידה מעין אלו אינן רק תוצר של תוכן אלא גם של אופן הצגתו. ככל שתלמידים מציגים את התוכן שלהם בצורה מעניינת יותר, כך תהליך החקר נעשה רלוונטי יותר עבור כל הכיתה והמוטיבציה של התלמידים לתהליך עולה.
ביחידה זו נלמד כיצד לשלב הצגות למידה בתהליך הלמידה או החקר. נבדוק מתי רצוי לשלבן בתהליך, איך לשלב אותן, וכיצד להעריך אותן. בנוסף, נעבוד על שיטות שבעזרתן תלמידים יוכלו לשפר את אופן ההצגה שלהם בהזדמנויות שונות של דיבור בפני קהל.
פיתוח היחידה: אוהד דוידוב, מורה להיסטוריה ולדיפלומטיה באנגלית ומנחה סדנאות והשתלמויות בדיבור בפני קהל, דיבייט ותקשורת בינאישית.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ז', ח', ט', י', י"א, י"ב.
דרישות קדם: אין
חקר
07-02-2023
תקציר: הגענו לשלב האחרון בשלבי החקר – כתיבה. כעת, אחרי איסוף חומרי המידע, כל שנותר הוא לייצר תוצר להבעת הידע שנבנה בתהליך החקר. ביחידה זו נציף את הקשיים בהתנעת תהליך הכתיבה ולאחר מכן נצביע על כמה שיטות שיסייעו, יטייבו ויהפכו את הכתיבה למשימה פחות מאיימת.
פיתוח היחידה: נתנאל שפיגל וצוות החינוך של הספרייה הלאומית.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ז', ח', ט', י', י"א, י"ב
דרישות קדם: אין
חקר
28-12-2022
תקציר: ביחידה זו נלמד לזהות מקור מידע ראשוני, ולהבין כיצד נוכל להשתמש במקורות ראשוניים לצורך עבודת חקר.
נסקור כמה מודלים לניתוח של מקור ראשוני ונחשף לעושר הרחב של מקורות ראשוניים שנמצאים ברשת.
פיתוח היחידה: נתנאל שפיגל וצוות החינוך של הספרייה הלאומית.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ז', ח', ט', י', י"א, י"ב.
דרישות קדם: אין
חקר
15-06-2022
תקציר: תהליך החקר משמש לבניית ידע והבנה, וליצירה בתחומי הדעת השונים, תוך פעילות ומעורבות של הלומדים.
ביחידה זו נכיר את מארג החקר, את מאפייניו ואת המיומנויות ואסטרטגיות החשיבה הדרושות בתהליך למידה מעין זה.
הצטרפו אלינו למסע!
פיתוח היחידה: היחידה פותחה ע"י עינבל אריאלי, מדריכת תקשוב ארצית, מדעי החברה.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ז', ח', ט', י', י"א, י"ב.
דרישות קדם: אין
חקר
10-11-2022
תקציר: האפשרות לבחור נושא ולעסוק בשאלת חקר המעניינת את התלמידה או התלמיד באופן אישי היא אחד היתרונות בלמידת חקר. ביחידה זו נדגים כיצד לפרוס מגוון נושאים מתוך נושא או הקשר רחב ונלמד מהי שאלת חקר טובה המובילה לחקר משמעותי.
פיתוח היחידה: אביגיל שושן
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ז'-י"ב
דרישות קדם: אין
מיומנויות הבאות לידי ביטוי ביחידה: אוריינות לשונית, אוריינות מידע, הכוונה עצמית
חקר
30-08-2022
תקציר: היחידה עוסקת בהעברת מסר באופן משמעותי יותר בכיתה. ביחידה נבחן כיצד להעביר מסר באופן בהיר יותר בעזרת מבנה מאורגן וטכניקות לבהירות. לאחר מכן, נלמד על החשיבות של פיתוח המסר בעזרת הסבר וחומר תומך (תימוכין).
פיתוח היחידה: אוהד דוידוב, מורה להיסטוריה ולדיפלומטיה באנגלית ומנחה סדנאות והשתלמויות בדיבור בפני קהל, דיבייט ותקשורת בינאישית.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ז', ח', ט', י', י"א, י"ב.
דרישות קדם: אין
חקר
15-06-2022
תקציר: תהליך החקר משמש לבניית ידע והבנה, וליצירה בתחומי הדעת השונים, תוך פעילות ומעורבות של הלומדים.
ביחידה זו נכיר את מארג החקר, את מאפייניו ואת המיומנויות ואסטרטגיות החשיבה הדרושות בתהליך למידה מעין זה.
הצטרפו אלינו למסע!
פיתוח היחידה: ד"ר אלונה שבט, מדריכה ארצית באגף א' לפיתוח פדגוגי.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ז', ח', ט', י', י"א, י"ב.
דרישות קדם: אין
חקר
07-09-2022
ملخّص: في كلّ سيرورة تعلّم وتنفيذ دراسة/بحث، نستعين بمصادر معلومات لكن لا يسهل علينا دائمًا أن نميّز إذا كان بإمكاننا الاعتماد على المعلومات التي وجدناها في الشبكة العنكبوتية، وفي منشورات مختلفة. تتناول الوحدة تقييم المعلومات لكتابة وظيفة بحث ولأغراض عامّة. نستعرض الأدوات التي تخدمنا في فحص جودة مصادر المعلومات وفي أن نقرّر هل نستخدمها وكيف نستطيع استخدامها.
تطوير الوحدة: نتانئيل شبيجل وطاقم التربية في المكتبة الوطنيّة.
المدّة الزمنيّة: 3 ساعات
ملائم للصفوف: السابع- الثاني عشر
شروط مسبقة: لا توجد
חקר
15-06-2022
תקציר: בכל תהליך למידה וביצוע חקר אנו נעזרים במקורות מידע, אך לא תמיד קל לדעת אם ניתן להסתמך על המידע שאנחנו מוצאים ברשת ובפרסומים שונים. היחידה עוסקת במיומנות הערכת מידע, במיוחד לשם ביצוע עבודת חקר. נסקור את הכלים העומדים לרשותנו שיעזרו לנו לבחון את איכות מקורות המידע ולהחליט אם נוכל להשתמש בהם וכיצד.
פיתוח היחידה: נתנאל שפיגל וצוות החינוך של הספרייה הלאומית.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ז', ח', ט', י', י"א, י"ב
דרישות קדם: אין
חקר
24-05-2022
ملخّص
طوّرت الوحدة: د. ألونا شيبط، مرشدة قطريّة في قسم أ للتطوير التربويّ، السكرتارية التربويّة
ترجمت الوحدة: د. تماضر إبراهيم، مرشدة قطريّة في قسم أ للتطوير التربويّ، السكرتارية التربويّة
الزمن: 3 ساعات
لفئة العمرية: الصفّ السابع- الصفّ الثاني عشر
الشروط الأساسيّة: لا توجد
חקר
01-02-2023
ملخّص: لا يمكنك أن تعلّم شخصًا أيّ شيءٍ. يمكنك مساعدته في إيجاد الشيء داخل نفسه" جاليليو جاليلي"
كموجّهين في سيرورة البحث علينا بناء بيئة تنمّي متعلّمًا مستقلًّا بدءًا من المرحلة الأولى المتمثّلة في اختيار الموضوعة وطرح سؤال جيّد يقود إلى بحث.
بالإضافة إلى الحاجة إلى المعرفة المرتبطة بالموضوعة، من المهمّ أن يختار التلاميذ موضوعة قريبة من قلوبهم التي تثير اهتمامهم ورغبتهم في التعمّق في البحث.
تعرض هذه الوحدة سيرورة تعلّم مقترحة، بدءًا من استلهام الفكرة، مرورًا بتطويرها وتحديد الموضوعة، وصولًا إلى صياغة سؤال يقود إلى بحث.
تمتّعوا، تعلّموا، أنتجوا، اختاروا، اسألوا، شاركوا وانجحوا!
طوّر الوحدة : افيجال شوشان، مرافق تربويّ وتنظيميّ في المدارس
משך: 3 שעותבי
מתאים לכיתות: ז'-י"ב
דרישות קדם: אין
מיומנויות הבאות לידי ביטוי ביחידה: אוריינות לשונית, אוריינות מידע, הכוונה עצמית
חקר
15-06-2022
תקציר: ביחידה זו נלמד כיצד להכין את התלמידים להצגת הידע, אותו בנו בתהליך החקר, באמצעות דיבור בפני קהל. ביחידה נכיר אמצעים רטוריים, דגשים הקשורים לשפת גוף, דרכי משוב להצגת הידע ופעילות לאימון התלמידים במיומנות חשובה זו
פיתוח היחידה: אוהד דוידוב
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ז', ח', ט', י', י"א, י"ב
דרישות קדם: אין
מיומנויות הבאות לידי ביטוי ביחידה: אוריינות לשונית, חשיבה ביקורתית, מודעות עצמית, הכוונה עצמית, מודעות חברתית, התנהלות חברתית
חקר
09-06-2022
תקציר: כמותו העצומה של מידע המצוי ברשת, על סוגיו השונים ופריסתו הרחבה, מקשה על איתור יעיל של מידע איכותי והופכת את פעולת החיפוש למורכבת. ביחידה זו נכיר כלים לחיפוש מתקדם במנועי חיפוש ברשת, בקטלוגים ובמאגרי מידע, נתייחס לחיפוש מילולי וחזותי ונקצר את הדרך אל מקורות המידע שיקדמו אותנו בתהליך החקר.
פיתוח היחידה: טרם נקבע
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ז', ח', ט', י', י"א, י"ב
דרישות קדם: אין
מיומנויות הבאות לידי ביטוי ביחידה: אוריינות לשונית, חשיבה ביקורתית, אוריינות דיגיטלית, אוריינות מידע