דילוג לתוכן הראשי

28 קורסים

מיין לפי
ניהול כיתה דיגיטלית
חשיבה ביקורתית
חשיבה יצירתית
אוריינות דיגיטלית
תקציר הקורס

אוריינות דיגיטלית

ניהול כיתה דיגיטלית

30-04-2024

תקציר: המונח "כיתה דיגיטלית" מתייחס לסביבה למידה וירטואלית, שמשתמשים בה בכלים דיגיטליים לתהליכי הוראה ולמידה.
בניגוד למסגרת המסורתית, כאשר הלמידה מתרחשת במקום ובזמן מסוימים, בכיתה דיגיטלית הלמידה יכולה להתרחש בכל מקום ובכל זמן, והיא כוללת את השימוש היעיל בטכנולוגיות המתקדמות שזמינות בעידן המודרני. יחידה זו תיתן לכם הזדמנות ייחודית לשדרג את הכישורים שלכם ולהתמודד עם אתגרים חדשים בהוראה המשתמשת בכלים דיגיטליים. במהלך היחידה תלמדו כיצד ניתן ליצור כיתה דיגיטלית אפקטיבית, שבה תלמידיכם יוכלו להשיג תוצאות טובות ולשפר בהתמדה את יכולותיהם.
בכתיבת יחידה זו נעשה שימוש בכלי בינה מלאכותית.

 

היחידה פותחה על ידי: קרין רוזנר, מדריכה ארצית במזכירות הפדגוגית, האגף לפיתוח מקצועי, רכזת תחום אוריינות דיגיטלית. מורת גוגל ומיקרוסופט מוסמכת.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות : א-יב
תנאי קדם: אין

  • (16)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית, אוריינות דיגיטלית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    איך ללמד את דור ה-Z?
    אוריינות דיגיטלית
    אוריינות מידע
    התנהלות חברתית
    תקציר הקורס

    אוריינות דיגיטלית

    איך ללמד את דור ה-Z?

    23-05-2022

    תקציר: מה מאפיין את הלומדים כיום? מהן העדפות צריכה המידע שלהם? האם זמן מסך מקנה כישורי למידה דיגיטליים? ביחידה זו נענה על שאלות אלו, ונציע דרכים להתאמת דרכי ההוראה שלנו למאפייני הלמידה הייחודיים של דור הלומדים כיום, הלוא הוא דור ה- Z.

    היחידה פותחה על ידי: חגית גרוס-ירום.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: י'-יב'

    תנאי קדם: אין

  • (108)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: אוריינות דיגיטלית, אוריינות מידע, התנהלות חברתית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    למידה ברשתות חברתיות
    חשיבה יצירתית
    אוריינות דיגיטלית
    התנהלות חברתית
    תקציר הקורס

    אוריינות דיגיטלית

    למידה ברשתות חברתיות

    31-10-2024

    תקציר: ביחידה זו נלמד על השימוש ברשתות חברתיות ככלי להוראה ולמידה, בדגש על הבנת ההבדלים בשימוש בין מבוגרים לנוער.
    נסקור את המאפיינים של הרשתות השונות, ונראה כיצד ניתן לשלב אותן בהוראה ולמידה, כדי לפתח חשיבה יצירתית ואוריינות דיגיטלית בקרב התלמידים.

    (התמונה נוצרה ב- midjourny)

    היחידה פותחה ע"י: קרן סלייפר, מורה ומורת מורים, מפתחת יחידות הוראה מתמחה בנושאי פדגוגיה מיטבית ושילוב AI.

    אבישג פרידמן מדריכה ארצית היסטוריה חמ"ד

    ייעוץ פדגוגי בלהה גליקסברג מפמ"ר היסטוריה בחמ"ד

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ז-יב

    תנאי קדם: אין

  • (13)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: חשיבה יצירתית, אוריינות דיגיטלית, התנהלות חברתית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    אקסל-טקטיקה: עבודה עם נתונים בתוכנת אקסל
    אוריינות דיגיטלית
    אוריינות מידע
    תקציר הקורס

    אוריינות דיגיטלית

    אקסל-טקטיקה: עבודה עם נתונים בתוכנת אקסל

    31-07-2024

    תקציר: תוכנת אקסל (Excel) היא תוכנה לניהול ולעיבוד של נתונים. התוכנה מכילה גיליון נתונים המאפשר לאחסן נתונים, לחשב, לבדוק, להציג ולנתח אותם בקלות, בבהירות וביעילות. ביחידה זו נלמד את העקרונות הבסיסיים של שימוש בתוכנת אקסל, ונבין כיצד היא יכולה לשמש ככלי עזר חשוב ויעיל למורה במגוון משימות בכיתה ומחוץ לה.

    היחידה פותחה ע"י:

    • היחידה פותחה ע"י אורן גולן מורה בתוכניות מחוננים, מפתח ומנחה קורסים במגוון נושאים לתלמידים ולמורים, יועץ עסקי ומנחה סדנאות למנהלים ולעובדים. 
    • הסרטונים ביחידה פותחו ע״י חברת LNET.

    משך:  6 שעות

    מתאים לכיתות: ז-יב

    תנאי קדם: אין

  • (14)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: אוריינות דיגיטלית, אוריינות מידע
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    לראות את כל הקשת – תהליכי הוראה ולמידה בכיתה ההטרוגנית
    אוריינות דיגיטלית
    אוריינות מידע
    הכוונה עצמית
    תקציר הקורס

    אוריינות דיגיטלית

    לראות את כל הקשת – תהליכי הוראה ולמידה בכיתה ההטרוגנית

    15-07-2024

    תקציר: כולנו מסכימים שכל הכיתות הטרוגניות: בכל כיתה יש מגוון תלמידים, ולהם מאפיינים וצרכים שונים.

    השונות היא ערך, והמגוון מצריך מענה והיערכות שיש לספקם באמצעות תהליכי הוראה ולמידה מותאמי פרט.

    ביחידה זו נכיר את הכלי לראות את כל הקשת - מפת הידע ומארז הכלים ונציג מתוכו ארבע פרקטיקות (כלים מעשיים) המתבססות על ארבעה עקרונות מובילים.

    כמו כן, נכיר מגוון כלים טכנולוגיים המותאמים לתפיסת ההכלה ומאפשרים הוראה־למידה דיפרנציאלית בכיתה.

    היחידה פותחה על ידי: גילה קיסילביץ, מאמנת פדגוגית רבדים+, מדריכה מחוזית דרום - הכלה והשתלבות, מדריכה מצוינות יישובית, מנחה טכנו־פדגוגית ומנהלת ערוץ יוטיוב ופייסבוק "עיניים לפדגוגיה טכנולוגית".

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א-יב

    תנאי קדם: אין

  • (9)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: אוריינות דיגיטלית, אוריינות מידע, הכוונה עצמית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    איך נהפוך כיתה לקהילת למידה
    חשיבה יצירתית
    התנהלות חברתית
    תקציר הקורס

    אוריינות דיגיטלית

    איך נהפוך כיתה לקהילת למידה

    30-06-2024

    תקציר: למידה שיתופית ולמידה סקרנית מאפשרות לכל אחד מהתלמידים לתרום ללמידה ולעשייה הקבוצתית, וכן לעודד גיבוש חברתי־כיתתי.
    ביחידה זו נרחיב על תפיסת הכיתה כקהילה, על תפיסת תפקידו של המורה כמנחה קהילה, ועל כלים ומיומנויות שיסייעו לנו להפוך את הכיתה שלנו לקהילה לומדת – דיגיטלית או היברידית.

    היחידה פותחה על ידי: ורד אוסטפלד, מנהלת קהילות דיגיטליות, מו"פ קהילות מקצועיות לומדות במכון מופ"ת.
    משך: 3 שעות
    מתאים לכיתות: א-יב

    תנאי קדם: אין


  • (12)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: חשיבה יצירתית, התנהלות חברתית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    מוגנות ברשת בעת מלחמה
    חשיבה ביקורתית
    אוריינות דיגיטלית
    אוריינות מידע
    תקציר הקורס

    אוריינות דיגיטלית

    מוגנות ברשת בעת מלחמה

    13-12-2023

    תקציר: יחידה זו עוסקת במוגנות ומניעת פגיעה ברשת בדגש על זמני  חירום כגון אסונות טבע, מגפות ומלחמות. 

    פעילותם של צוותי החינוך לקידום מוגנות ומניעת פגיעה ברשת צריכה להתקיים כדבר שבשגרה לאורך כל השנה ובמיוחד בזמני חרום שאז מצבי הסיכון משתנים ומתגברים.

    ביחידת לימוד זו נשים את הדגש על מצבי הסיכון ברשת אשר מתגברים במיוחד בזמני חירום כגון חשיפה מוגברת של צוותי חינוך ותלמידים לתכנים, תמונות וסרטונים קשים וטראומטיים, לוחמה פסיכולוגית, הפצת שמועות, חדשות כזב ('פייק-ניוז'), התקפות ברשת וכדומה.

    יחידת הלימוד תציג את מצבי הסיכון, תספק ידע וכלים כיצד ניתן להתגונן ולצמצם את הפגיעה, ותתאר מה ניתן לעשות ולמי ניתן לפנות במקרה של פגיעה בצוותי החינוך ו/או בתלמידים ברשת.  

    היחידה פותחה על ידי: ד"ר עמיר גפן, מומחה למוגנות ומניעת פגיעה ברשת.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ז'- י"ב

    תנאי קדם: אין

     

  • (25)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: חשיבה ביקורתית, אוריינות דיגיטלית, אוריינות מידע
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    זהות דיגיטלית מול זהות ממשית
    אוריינות דיגיטלית
    תקציר הקורס

    אוריינות דיגיטלית

    זהות דיגיטלית מול זהות ממשית

    26-10-2023

    תקציר: האם האופן שבו אנו מציגים את עצמנו ומוכרים ברשת דומה לאופן שבו אנו מציגים את עצמנו ומוכרים במרחב הפיזי במפגשי פנים אל פנים? ביחידה זו נכיר ונעמיק את המשמעות של החיים ברשת, שלנו ושל התלמידים, כמרחב חיים חשוב ומהותי. נכיר את עולמם הדיגיטלי של הילדים ונבחן את המאפיינים הייחודיים של הזהות, הפרסונה, הדיגיטלית לעומת הזהות הממשית.

    היחידה פותחה על ידי: ד"ר עמיר גפן, מומחה למוגנות ברשת

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ז-יב

    תנאי קדם: אין

  • (14)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: אוריינות דיגיטלית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    חדרי בריחה
    חשיבה יצירתית
    אוריינות דיגיטלית
    אוריינות מידע
    תקציר הקורס

    אוריינות דיגיטלית

    חדרי בריחה

    05-11-2023

    תקציר: "אמור לי ואשכח, למד אותי ואזכור, שתף אותי ואלמד" (בנג'מין פרנקלין). למידה פירושה רכישה של ידע ומיומנויות. כולם יודעים שהדרך הטובה ביותר ללמוד היא באמצעות ניסוי וטעייה עד ההגעה ליעד. חדר בריחה הוא משחק הרפתקאות שבמהלכו המשתתפים ננעלים בחדר ללא נגישות לעולם בחוץ, ונעזרים בחפצים שונים כדי לפתור חידות עד למציאת היציאה מהחדר. מתודה זו שולבה בהוראה, בפרט בעולם המקוון, ויושמה בתהליכי למידה. יחידה זו תחשוף בפניכם את העולם הזה, במטרה לעזור לכם לשלב את דרך ההוראה הייחודית הזו בקרב תלמידיכם בתחום הדעת שלכם.

    היחידה פותחה ע"י: נדב שמגר, מפתח השתלמויות ותוכן טכנופדגוגי.

    משך: 3 שעות.

    מתאים לכיתות: ז'-י"ב.

    תנאי קדם: אין.

  • (16)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: חשיבה יצירתית, אוריינות דיגיטלית, אוריינות מידע
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    קנבה- כשעיצוב דיגיטלי והוראה נפגשים
    חשיבה יצירתית
    אוריינות דיגיטלית
    אוריינות מידע
    תקציר הקורס

    אוריינות דיגיטלית

    קנבה- כשעיצוב דיגיטלי והוראה נפגשים

    03-09-2023

    תקציר: מי אמר שחייבים להיות גרפיקאי כדי ליצור מסמכים ומצגות מעוצבים? האם תרצו ללמוד כיצד להכין בקלות חומרי הוראה הרותמים את התלמידים ללמידה? כיצד ליצור חומרים מובנים יותר המשפרים את חוויית הלמידה של התלמידים?
    אז… טדדם! ברוכים הבאים לקנבה!
    ביחידה זו נצלול לעולם העיצוב ונתמקד בתפקיד המכריע שיש לאסתטיקה חזותית בחינוך.
    קנבה מאפשרת לכל אחד להיות מעצב על! מוכנים להפוך את חומרי ההוראה שלכם ליצירות מופת?
    בואו נתחיל את המסע המרגש הזה!

    היחידה פותחה על ידי: איריס פלד, מורה לפיזיקה, מכינה לבגרות, מדריכה ארצית בפיקוח על הוראת הפיזיקה, מפתחת קורסים מקוונים, טכנופדגוגית מפתחת ומנחה השתלמויות בפדגוגיה דיגיטאלית ובינה מלאכותית.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ז'-י"ב

    תנאי קדם: אין

    קרדיט תמונה: Derk29, from Wikimedia Commons, CC BY-SA 4.0

  • (61)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: חשיבה יצירתית, אוריינות דיגיטלית, אוריינות מידע
    טרם בוצע רישום ליחידה זו

    אוריינות דיגיטלית

    זכויות יוצרים - מהרשת לכיתה

    25-06-2023

    תקציר: פעמים רבות במהלך הכנת שיעור המשלב מדיה דיגיטלית, אנחנו מוצאים ברשת סרטונים מעולים, קטעי קול או תמונות איכותיות שנרצה לשלב כדי ליצור עניין וסקרנות בקרב הלומדים ולעורר שיח. נשאלת השאלה האם ניתן להשתמש בכל סרטון או תמונה מהרשת בכלל, ולצורכי הוראה בפרט? ומה לגבי העיקרון של שמירה על זכויות יוצרים של יוצר המדיה? ביחידה זו נכיר את הכללים לשימוש הוגן לצורכי הוראה ואת עקרונות השמירה לזכויות יוצרים של תכנים המפורסמים ברשת - Creative commons, ניחשף לאתרי מדיה, וכן נתייחס לפעולות שיש לבצע בעת העלאת תכנים לרשתות החברתיות.

    היחידה פותחה ע"י אילנה הייר, מורת מורים לתקשוב ולמידה דיגיטלית.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ז'-י"ב

    תנאי קדם: אין

  • (5)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    מה הסיפור של השקף שלך?
    חשיבה ביקורתית
    חשיבה יצירתית
    אוריינות דיגיטלית
    תקציר הקורס

    אוריינות דיגיטלית

    מה הסיפור של השקף שלך?

    01-06-2023

    תקציר: היחידה תספק למשתלמים מתודה בת שלושה שלבים שתסייע להם לייצר שקפים מאורגנים המקדמים את הבנתו של התלמיד, וזאת ללא כל צורך בכישורים גרפיים מיוחדים.

    היחידה פותחה ע"י שירלי ארמלנד חן, מומחית בהעברת מסרים מילוליים ותרגומם למסרים ויזואליים.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ז'-י"ב

    תנאי קדם: אין

  • (12)
  • מיומנויות: חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית, אוריינות דיגיטלית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    שיעור זה כן משחק ילדים
    חשיבה יצירתית
    אוריינות דיגיטלית
    התנהלות חברתית
    תקציר הקורס

    אוריינות דיגיטלית

    שיעור זה כן משחק ילדים

    18-04-2023

    תקציר: משחוק?! כל אחד יכול! משחוק אינו רק ליחידי סגולה, כולם יכולים לעשות זאת בעזרת הדרכה מתאימה, והתנסות.

    בגיל הצעיר המשחוק הוא ברור מאליו וזמן רב מוקדש למשחקים וללמידה חווייתית, אך גם במעבר בין בית הספר היסודי לחטיבת הביניים ולתיכון המשחוק יכול לסייע רבות ביצירת קשרים חדשים ובהפחתת המתח הרגשי.
    היחידה שלפניכם תעסוק במושג משחוק, ובהגדרות ובסוגים שונים של אפשרויות המשחוק שבהן תוכלו להשתמש בכיתתכם. זה בסדר להתחיל בקטן! התנסו במשהו אחד שאתם בטוחים בו ולאט לאט תצברו ביטחון ותראו מה נכון לכיתתכם.

    היחידה פותחה על ידי: ורד בנדיקט, מחנכת בחט"ב, רכזת שכבה, מורה מקצועית, מורת מורים ואוהבת משחקים.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: כל הגילאים / על-יסודי

    דרישות קדם: אין

  • (19)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: חשיבה יצירתית, אוריינות דיגיטלית, התנהלות חברתית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    טכנולוגיה מכילה - סרטוני סמן
    אוריינות מדעית
    חשיבה ביקורתית
    אוריינות דיגיטלית
    תקציר הקורס

    אוריינות דיגיטלית

    טכנולוגיה מכילה - סרטוני סמן

    16-03-2023

    תקציר: ההתאמה הפדגוגית ללמידה כוללת בתוכה את התאמת דרכי ההוראה והנגשתן לכלל התלמידים. ביחידה זו נתמקד ונכיר אופני שימוש בהוראה/למידה בעזרת אמצעי מולטימדיה - סרטון סמן כטכנולוגיה פדגוגית. באמצעות סרטון הסמן המורים יכולים להחליט באיזה שלב ובאיזה זמן ישולב הסרטון, בשיעורים פנים מול פנים או בלמידה מרחוק, והתלמידים יוכלו לבחור איך לשלב אותו ולהתאימו בלמידה. נכיר את תהליך בניית סרטון הסמן ואת סוגיו.

    היחידה פותחה ע"י גילה קיסילביץ, מאמנת פדגוגית, מדריכה מחוזית דרום- הכלה והשתלבות, מנחה טכנו-פדגוגית ומנהלת ערוץ היוטיוב "עיניים לפדגוגיה טכנולוגית".

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ז'-י"ב

    תנאי קדם: אין

  • (12)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: אוריינות מדעית, חשיבה ביקורתית, אוריינות דיגיטלית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    סרטון שווה אלף מילים - הווידיאו כאמצעי הוראה
    אוריינות דיגיטלית
    אוריינות מידע
    התנהלות חברתית
    תקציר הקורס

    אוריינות דיגיטלית

    סרטון שווה אלף מילים - הווידיאו כאמצעי הוראה

    14-06-2022

    תקציר: סרטונים הם חלק משגרת החיים שלנו וגם של התלמידים - בקולנוע, בטלוויזיה, ביוטיוב וברשתות החברתיות. אז למה לא להשתמש בהם גם בלמידה? יותר מכך, מחקרים מראים שסרטונים הם אמצעי למידה אפקטיבי. ביחידה זו נתמקד בשימוש בסרטונים קיימים, נכיר אמצעי הערכה לסרטונים שיעזור לנו לזהות אם הסרטון מתאים לצורכי השיעור והכיתה שלנו, וגם נראה אופני שימוש מגוונים להוראה בעזרת סרטונים.

    היחידה פותחה ע"י שירי לילוס, מדריכה בפיקוח על החינוך למחול

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ז'-י"ב

    תנאי קדם: אין

  • (54)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: אוריינות דיגיטלית, אוריינות מידע, התנהלות חברתית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    אינפוגרפיקה
    חשיבה ביקורתית
    חשיבה יצירתית
    אוריינות דיגיטלית
    תקציר הקורס

    אוריינות דיגיטלית

    אינפוגרפיקה

    22-12-2022

    תקציר: ביחידה זו תלמדו ליצור אינפוגרפיקה – הצגת מידע ונתונים באופן חזותי – לשיעורים שלכם: תכירו עקרונות ליצירת אינפוגרפיקה טובה להוראה בכיתה ופרקטיקות רלוונטיות. בנוסף, תלמדו עקרונות לכתיבת הנחיות ברורות שיאפשרו גם לתלמידים לשלב אינפוגרפיקה מקורית בעבודותיהם. לצורך כך תקבלו רעיונות לבניית משימות למידה ומחוון פשוט להערכה.

    היחידה פותחה על ידי ד"ר לימור ליבוביץ, מומחית בוויזואליה.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ט-יב

    תנאי קדם: אין

  • (9)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית, אוריינות דיגיטלית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    الأمان والحماية في شبكة الإنترنت في أوقات الحرب
    חשיבה ביקורתית
    אוריינות דיגיטלית
    אוריינות מידע
    תקציר הקורס

    אוריינות דיגיטלית

    الأمان والحماية في شبكة الإنترنت في أوقات الحرب

    21-10-2025

    ملخّص: تتناول هذه الوحدة موضوع الأمان والحماية في شبكة الإنترنت، وسبل الوقاية من الأذى عبرها، مع تركيزٍ خاصّ على  فترات الطوارئ مثل الكوارث الطبيعيّة، الأوبئة والحروب. 

    إنّ نشاط الهيئات التربويّة في تعزيز الوعي بالأمان الرقميّ ومنع الأذى عبر الإنترنت ينبغي أن يكون نهجًا مستمرًّا على مدار العام، ولا سيّما في أوقات الطوارئ، إذ تتبدّل أنماط المخاطر وتزداد حدّتها.

    تعرض الوحدة التعليميّة أنماط المخاطر المحتملة في الشبكة، وستزوّد المتعلّمين بالمعرفة والأدوات اللازمة للحماية والوقاية والحدّ من الأذى، كما ستوضّح الإجراءات التي من الممكن اتّخاذها والجهات التي يمكن التوجّه إليها في حال تعرّض أحد أفراد الهيئات التربويّة أو الطلّاب لأذى أو اعتداء عبر الشبكة.  

    أعدّ الوحدة: د. عمير غفن، خبير في الأمان الرقميّ والوقاية من الأذى عبر الشبكة.

    المدّة: 3 ساعات

    ملائمة للمعلّمين في الصفوف: السابعة حتّى الثانية عشرة

    شروط مسبقة: لا توجد

     

  • (0)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: חשיבה ביקורתית, אוריינות דיגיטלית, אוריינות מידע
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    غرف الهروب
    חשיבה יצירתית
    אוריינות דיגיטלית
    אוריינות מידע
    תקציר הקורס

    אוריינות דיגיטלית

    غرف الهروب

    15-09-2025

    ملخّص: ""قل لي وسأنسى، علّمني وسأتذكّر، أشركني وسأتعلّم" (بنجامين ف.)، التعلّم هو اكتساب للمعرفة والمهارات، وممّا بات معروفًا للجميع أنّ أفضل أشكال التعلّم يتمّ من خلال التجربة والخطأ حتّى بلوغ الهدف. غرفة الهروب هي لعبة مغامرات يُحتجز فيها المشاركون في غرفة دون إمكانيّة وصول إلى العالم الخارجيّ، ويستعينون بأغراض مختلفة لحلّ الألغاز حتّى العثور على طريق الخروج منها. دُمجت هذه المنهجيّة في التعليم وبوجه خاصّ في وسائل العالم الرقميّ للتعليم بهدف تطبيق سيرورات التعلّم. ستكشف لكم هذه الوحدة هذا العالم بهدف مساعدتكم على دمج طريقة التعليم المميّزة هذه، أيضًا في مجال تخصّصكم ومع تلاميذكم.

    أعدّ الوحدة:نداڤ شمجر مطوّر استكمالات ومحتوى تكنولوجيّ- تربويّ.

    المدّة: 3 ساعات.

    ملائم للصفوف: سابع-ثاني عشر.

    شروط مسبقة: لا يوجد.

  • (1)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: חשיבה יצירתית, אוריינות דיגיטלית, אוריינות מידע
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    رؤية الطيف الكامل – سيرورات التعليم والتعلّم في الصفّ غير المتجانس
    אוריינות דיגיטלית
    אוריינות מידע
    הכוונה עצמית
    תקציר הקורס

    אוריינות דיגיטלית

    رؤية الطيف الكامل – سيرورات التعليم والتعلّم في الصفّ غير المتجانس

    25-08-2025

    ملخّص: نتّفق جميعًا على أنّ كلّ الصفّوف غير متجانسة: في كلّ صفّ يوجد تنوّع من التلاميذ، ولكلّ منهم سمات مميّزة واحتياجات مختلفة.

    فالاختلاف يُعدّ قيمة، وهذا التنوّع يتطلّب ردًّا واستعدادًا يجب توفيرهما من خلال سيرورات التعليم والتعلّم الملاءمة لكلّ فرد.

    سنتعرّف في هذه الوحدة على أداة رؤية الطيف الكامل" – خريطة المعرفة وحزمة الأدوات، وسنعرض من خلالها أربع ممارسات (أدوات عمليّة) ترتكز على أربعة مبادئ أساسيّة.

    كما سنتعرّف على مجموعة متنوّعة من الأدوات التكنولوجيّة المُلاءمة لمفهوم الاحتواء، والتي تتيح سيرورات تعليم وتعلّم تفاضليّة داخل الصفّ.

    طوّرت الوحدة: جيلا كيسيلڨيتس، مدرِّبة تربويّة في برنامج رَڤاديم، ومُرشِدة لوائيّة في الجنوب- في مجال الاحتواء والاندماج، ومُرشِدة للتميّز على مستوى البلديّات، ومُوجّهة تكنولوجيّة-تربويّة، ومديرة قناة يوتيوب وصفحة فيسبوك بعنوان "عيون على التربية التكنولوجيّة".

    المدّة الزمنيّة: 3 ساعات

    ملائم للصفوف: الابتدائيّ وفوق الابتدائيّ

    شروط مسبقة: لا توجد

  • (1)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: אוריינות דיגיטלית, אוריינות מידע, הכוונה עצמית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    إدارة الصفّ الرقميّ
    חשיבה ביקורתית
    חשיבה יצירתית
    אוריינות דיגיטלית
    תקציר הקורס

    אוריינות דיגיטלית

    إدارة الصفّ الرقميّ

    26-05-2025

    ملخص: مصطلح "الصفّ الرقميّ" هو مصطلح يُشير إلى بيئة تعلّميّة افتراضيّة، تستخدم فيها الأدوات الرقميّة في سيرورات التعليم والتعلّم.

    على خلاف الإطار التقليديّ، حيث يتمّ التعلّم في مكان وزمان محدَّدين، فإنّ الصفّ الرقميّ يُتيح إمكانيّة التعلّم في أيّ مكان وفي أيّ وقت، وهو يشمل الاستخدام الفعّال للتقنيّات المتقدّمة المتوفّرة في العصر الحديث.

    تُوفّر لكم هذه الوحدة فرصة فريدة لتطوير مهاراتكم ولمواجهة تحدّيات جديدة في مجال التعليم باستخدام أدوات رقميّة. خلال هذه الوحدة، ستتعلّمون كيفيّة بناء صفّ رقميّ فعّال، يتمكّن فيه طلّابكم من تحقيق نتائج جيّدة، وتحسين قدراتهم بشكل مُتواصل.

    تمّ استخدام أدوات الذكاء الاصطناعيّ في كتابة هذه الوحدة.

    طوّرت الوحدة: كارين روزنر، مرشدة قطريّة في السكرتارية التربويّة، قسم التطوير المهنيّ، ومركّزة مجال التنوّر الرقميّ. معلّمة مُعتمدة من شركتيّ "جوجل" و"مايكروسوفت".

    المدّة: 3 ساعات
    مناسب للصفوف: الأول - الثانية عشرة
    المتطلبات المسبقة: لا يوجد

  • (1)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית, אוריינות דיגיטלית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    التقييم
    אוריינות דיגיטלית
    מודעות עצמית
    תקציר הקורס

    אוריינות דיגיטלית

    التقييم "بجرعات" صغيرة

    25-08-2025

    ملخص: تمامًا كما أنّ التدريبات القصيرة والمتكرّرة أفضل لبناء عضلاتنا من تمرين واحد طويل، فإنّ تقسيم التعلّم والتقييم إلى جرعات صغيرة ومتكرّرة أفضل من حدث واحد كبير (مثل امتحان نهائيّ).
    ما هو الأساس المنطقيّ لذلك؟ وما هي الأدوات والمنهجيّات التي بالإمكان استخدامها لتنفيذ أحداث التقييم المجزّأة هذه؟ سنتناول ذلك بالتفصيل في الفصول القادمة.

    طوّر الوحدة: د. ييشاي مور. 

    لاءمت الوحدة للخليّة: يفعات شورر نيكار، مرشدة قطريّة في قسم التطوير التربويّ، السكرتاريا التربويّة

    المدة: 3 ساعات

    مناسب للصفوف: الأول - السادس

    شروط مسبقة: لا توجد

  • (0)
  • מיומנויות: אוריינות דיגיטלית, מודעות עצמית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו

    אוריינות דיגיטלית

    حقوق الطبع والنشر – من الشبكة إلى الصفّ

    15-10-2025

    الملخّص: في كثير من الأحيان نجد أثناء إعداد درس يدمج وسائط رقميّة، مقاطع فيديو رائعة، أو تسجيلات صوتيّة، أو صور عالية الجودة على الشبكة، والتي نرغب في دمجها لإثارة الاهتمام والفضول لدى المتعلّمين وإثارة النقاش. والسؤال الذي يطرح نفسه هنا: هل يمكن استخدام أيّ مقطع فيديو أو صورة من الشبكة بشكل عامّ، ولأغراض التعليم بشكل خاصّ؟ وماذا عن مبدأ الحفاظ على حقوق الطبع والنشر الخاصّة بصانع الوسائط الإعلاميّة؟ سنتعرّف في هذه الوحدة على قواعد الاستخدام العادل للأغراض التعليميّة، ومبادئ حماية حقوق الطبع والنشر للمحتويات المنشورة على الشبكة، فيما يعرف بالمشاع الابداعيّ (Creative Commons)، كما سنتعرّف على مواقع الوسائط الإعلاميّة، وسنتطرّق أيضًا إلى الخطوات التي يجب القيام بها عند رفع محتويات على شبكات التواصل الاجتماعيّ.

    أعدّت الوحدة إيلانا هاير، معلّمة معلّمين للحوسبة والتعلّم الرقميّ.

    المدّة: 3 ساعات

    مناسب للصفوف: من السابع حتّى الثاني عشر

    المتطلّبات المسبقة: لا يوجد

  • (0)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    كيف نحوّل الصفّ إلى مجتمع تعلّم
    חשיבה יצירתית
    התנהלות חברתית
    תקציר הקורס

    אוריינות דיגיטלית

    كيف نحوّل الصفّ إلى مجتمع تعلّم

    23-06-2025

    مُلخّص: يُتيح التّعلّم التّشاركيّ والتّعلّم الفضوليّ لكلّ تلميذ المساهمة في سيرورة التّعلّم والعمل الجماعيّ، كما يشجّع على تعاضد مجتمعيّ صفّيّ.
    سنتوسّع في هذه الوحدة في دراسة مفهوم الصفّ كمجتمع، وفي فهم دور المعلّم كموجّه لهذا المجتمع، وسنتعرّف على أدوات ومهارات تساعدنا في تحويل صفّنا إلى مجتمع تعلّميّ – رقميّ أو هجين.

    طوّرت الوحدة: فيريد أوستفيلد، مديرة المجتمعات الرّقميّة، البحث والتطوير للمجتمعات المهنيّة المتعلّمة في معهد موفيت.
    المدّة: 3 ساعات

    مناسب للصفوف: الأول حتى الثاني عشر.

    المتطلّبات المسبقة: لا يوجد

  • (0)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: חשיבה יצירתית, התנהלות חברתית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    إنفوجرافيكا
    חשיבה ביקורתית
    חשיבה יצירתית
    אוריינות דיגיטלית
    תקציר הקורס

    אוריינות דיגיטלית

    إنفوجرافيكا

    07-07-2023

    ملخّصسنتعلّم في هذه الوَحدة إنشاء إنفوچرافيكا، عرض معلومات بصورة بصريّة، لدروسكم. سنتعرّف على مبادئ كتابة إرشادات واضحة تمكّن التلاميذ من دمج الإنفوچرافيكا على نحو مبتكَر في أعمالهم. وبالإضافة إلى ذلك، سنتعلّم مبادئ إنشاء إنفوچرافيكا جيّد للتعليم في الصفّ، وسنعرض ممارَسات ذات صلة وأفكارًا لإنشاء مَهمّات تعلُّم ولإعداد مئشار بسيط للتقييم.

    طوّرت الوحدة د. ليمور لفيفوفيتش مختصة بصريّات

    مدّة الوحدة : 3 ساعات 

    ملائمة للصفوف : التاسعة وحتر الثانية عشر 

    متطلّبات مسبقة:  لا توجد 

  • (1)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית, אוריינות דיגיטלית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    تكنولوجيا محتوية – أفلام تسجيل الشاشة
    אוריינות מדעית
    חשיבה ביקורתית
    אוריינות מידע
    תקציר הקורס

    אוריינות דיגיטלית

    تكنولوجيا محتوية – أفلام تسجيل الشاشة

    25-07-2023

    تتضمّن الملاءَمة التربويّة للتعلّم في داخلها ملاءَمة طرق التدريس وإمكانيّة الوصول إليها لجميع التلاميذ. سنركّز في هذه الوَحدة على طرائق استخدام التعليم / التعلّم بمساعدة وسائل وسائط متعدّدة – فيلم تسجيل الشاشة كتقنيّة تربويّة، ونتعرّف عليها. من خلال فيلم تسجيل الشاشة يستطيع المعلّمون تحديد المرحلة التي سيتمّ فيها دمج الفيلم وفي أيّ وقت، في الدروس الوجاهيّة أو في التعلّم عن بعد، وسيتمكّن التلاميذ من اختيار كيفيّة دمجه وملاءَمته في التعلُّم. سنتعرّف عمليّة إنشاء فيلم تسجيل الشاشة وأنواعه.

    قامت بتطوير الوَحدة   ﭼـيلاه كيسيلـﭭـيتس، مدرّبة تعليميّة، مرشدة لوائيّة – جنوب، الاحتواء والاندماج، مرشدة تكنو -بيداجوغيّة، ومديرة قناة اليوتيوب "عينايم لـﭙـداﭼـوﭼـيا تخنولوﭼـيت" [عين إلى التعليم التكنولوجيّ]

    المدّة الزمنيّة: 3 ساعات

    ملائم لصفوف:السابع – الثاني عشر

    الشروط: لا توجد

  • (11)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: אוריינות מדעית, חשיבה ביקורתית, אוריינות מידע
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
     كيف نعلّم جيل الـ -Z ؟
    אוריינות דיגיטלית
    אוריינות מידע
    התנהלות חברתית
    תקציר הקורס

    אוריינות דיגיטלית

    كيف نعلّم جيل الـ -Z ؟

    22-11-2022

    ملخّص: ماذا يميّز المتعلّمين اليوم؟ كيف يفضّلون استهلاك المعلومات؟ هل يكسبهم وقت الشاشة قدرات تعلّم ديجيتاليّة؟ في هذه الوحدة نجيب عن هذه الأسئلة، ونقترح طرائق لملاءمة طرائق تعليمنا لمميّزات التعلّم الخاصّة بجيل المتعلّمين اليوم، ألا هم جيل الـ-Z. يمكن لفهْم طرائق تعلّم طلّابنا أن يساعدنا على استعمال التكنولوجيا بطريقة ناجعة ومبدعة، كتلك التي توظّف أدوات ملائمة للمراهقين وتجعلهم يحبّون رحلة التعلّم.

    طورت الوحدة: حاجيت جروس- يروم.

    ترجمت الوحدة: د. تماضر ابراهيم

    المدّة: 3 ساعات.

    ملائم للصفوف: السابع- الثاني عشر

    شروط مسبقة: لا توجد.

  • (12)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: אוריינות דיגיטלית, אוריינות מידע, התנהלות חברתית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
     التعليم التفاضليّ!
    אוריינות דיגיטלית
    מודעות עצמית
    תקציר הקורס

    אוריינות דיגיטלית

    التعليم التفاضليّ! "دروس على مقاس جميع الطلّاب"

    21-10-2025

    ملخّص: عند الحديث عن التعليم التفاضليّ، فإنّنا نعني الأخذ في الاعتبار احتياجات الطلّاب وتفضيلاتهم في التعلّم، ومنحهم حرّيّة الاختيار، سواء في طريقة تعلّمهم أو في عرضهم للمعارف. ما هي الخصائص والمبادئ الأساسيّة لهذا النوع من التعليم؟ كيف نلائم إستراتيجيّات التعلّم مع نمط التعلّم الفرديّ لكلّ طالب؟ وما هي الممارسات والأدوات الرقميّة التي ستساعدنا في تعزيز التعلّم والتقييم التفاضليّ، سواء عن قرب أو عن بعد؟ سنتوسّع في الحديث عن كلّ ذلك في هذه الوحدة.

    أعدّت الوحدة:  حجيت ياروم جروس. لاءَمت الوحدة للخليّة: يفعات شورر نكَر. 
    مرشدتان قطريّتان في قسم التطوير التربويّ، السكرتاريا التربويّة.

    المدّة: 3 ساعات

    مناسب للمعلّمين في الصفوف: الأولى - السادسة

    شروط مسبقة: لا توجد

  • (0)
  • מיומנויות: אוריינות דיגיטלית, מודעות עצמית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    فيلم قصير يساوي ألف كلمة- الفيديو كأداة للتدريس
    אוריינות דיגיטלית
    אוריינות מידע
    התנהלות חברתית
    תקציר הקורס

    אוריינות דיגיטלית

    فيلم قصير يساوي ألف كلمة- الفيديو كأداة للتدريس

    17-11-2022

    الأفلام القصيرة  هي جزء من الروتين اليوميّ في حياتنا وفي حياة طلّابنا- في السينما، التلفاز، يوتيوب وفي شبكات التواصل الاجتماعيّ. إذًا لماذا لا نوظّفها في التعليم؟ زد على ذلك، تشير الأبحاث إلى أنّ الأفلام القصيرة هي أداة تعلّم ناجعة جدّا.

     في هذه الوحدة نتمحور حول استعمال أفلام موجودة بين أيدينا، نتعرّف إلى أدوات تقييم تساعدنا على تحديد مدى ملاءمة الفيلم  لدرسنا وصفّنا، ونرى طرائق مختلفة من التعليم بمساعدة الأفلام.

     

    طوّرت الوحدة: شيري ليلوس، مرشدة في قسم التربية في الرّقص.

    ترجمت الوحدة: د. تماضر إبراهيم، مرشدة قطريّة، القسم أ للتطوير التربويّ.

    المدّة الزمنيّة: 3 ساعات

    ملائم لمعلّمي الصفّ: السابع- الثاني عشر

    شروط مسبقة: لا توجد

  • (18)
  • מיומנויות: אוריינות דיגיטלית, אוריינות מידע, התנהלות חברתית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו