דילוג לתוכן הראשי

2 קורסים

כתיבה לשם חשיבה
כיצד מקדמים כתיבה
תקציר הקורס

כיצד מקדמים כתיבה

כתיבה לשם חשיבה

יחידה זו מציעה אסטרטגיות כתיבה שמטרתן לעזור לתלמידות ולתלמידים לפתח את החשיבה ולעודד הבנה מעמיקה ואישית יותר של מסמכים היסטוריים, טקסטים ספרותיים ורעיונות מורכבים בכלל. תרגילי הכתיבה המוצעים תומכים בקריאה קרובה של הטקסטים, ומאפשרים לתלמידות ולתלמידים ליצור קשרים אישיים לדמויות או למאורעות הנלמדים. פעילויות הכתיבה שנתרגל משקפות ומתעדות תהליכי חשיבה; דרך הכתיבה הבלתי פורמלית נצליח לחקור, ללמוד ולהכיר את הטקסט טוב יותר – צעד ראשון וחשוב לקראת כתיבת חיבורים פורמליים. יחידה זו מזמינה את המורות והמורים המשתלמים לחשוב מחדש על האופן שבו אנו מלמדים טקסט, ולבדוק כיצד מתודות ׳כתיבה לשם חשיבה׳ – מתודות שפיתח המכון לכתיבה וחשיבה במכללת בארד בארה״ב - יכולות ללוות מתודות הוראה מוכרות יותר כגון הרצאה או למידה בחברותא ולתמוך בהן.

היחידה פותחה ע"י: ד״ר נדב צבר, מורה לפילוסופיה ולעברית בתיכון למדעים ואומנויות (יאס״א) ובתוכנית המצטיינים העל־אזורית ׳רוח צעירה׳

משך: 3 שעות
מתאים למורים בשכבת גיל: י׳-י״ב
תנאי קדם: אין

  • (18)
  • השאלה כטקסט
    כיצד מקדמים כתיבה
    תקציר הקורס

    כיצד מקדמים כתיבה

    השאלה כטקסט

    שאלות ומטלות ניתנות בכל מקצועות הלימוד. למעשה, גם השאלה היא סוג של טקסט קצר, וחשוב להבין אותה היטב כמו שחשוב להבין כל טקסט אחר שקוראים.

    יחידה זו מציעה יישום של מיומנות המאפשרת למורה לקדם את תלמידיו בפענוח מיטבי של שאלות ומטלות – לשם הצלחתם בשיעור, בעבודה ובבחינה. מודעות המורה לתהליכים שתלמידיו עוברים עשויה לשמש בידו מפתח לתכנון, לביצוע, להדרכה, להערכה ולמתן משוב מקדם. כמו כן, יוכל המורה להיעזר בתוכני היחידה בעת חיבור שאלות או מטלות עבור תלמידיו.

    היחידה פותחה ע"י: רונית רובינסקי, הפיקוח על הוראת העברית

    משך: 3 שעות
    מתאים למורים בשכבת גיל: חטיבת ביניים וחטיבה עליונה
    תנאי קדם: אין

  • (0)