דילוג לתוכן הראשי

19 קורסים

מיין לפי
הערכה ומשוב בחשיבה יצירתית
חשיבה ביקורתית
חשיבה יצירתית
תקציר הקורס

חשיבה יצירתית וביקורתית

הערכה ומשוב בחשיבה יצירתית

09-12-2024

תקציר: 

ביחידה זו נעסוק בהערכה המאפשרת לתלמידים ביטוי של חשיבה יצירתית. במהלך היחידה
נכיר שלושה מחוונים, המאפשרים ניתוח של משימה הכוללת חשיבה יצירתית, נתייחס לצורות שונות של הערכה, ונבחן היבטים של חשיבה יצירתית המופיעים במשימות הערכה שונות.
בנוסף, תתבקשו לחבר משימת הערכה וליצור מחוון, על פי העקרונות שיוצגו ביחידה כתרגול.

היחידה פותחה על ידי מוריה נזר-טרסיק, רכזת פדגוגית חט''ב בתיכון תבל ירושלים.

 

משך: 3 שעות

מתאים לכיתות: ז, ח, ט, י, יא, יב

תנאי קדם: אין

  • (3)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    מה מסקרן בסקרנות?
    חשיבה ביקורתית
    חשיבה יצירתית
    תקציר הקורס

    חשיבה יצירתית וביקורתית

    מה מסקרן בסקרנות?

    30-10-2024

    תקציר: "בחיי מצאתי שדווקא הדברים שאינני יודע רוממו אותי ודחפו אותי קדימה הרבה יותר מהדברים שאני יודע." ~ פיקו אייר.

    יחידה זו תעסוק במושג הסקרנות, מושג מסקרן וקשה להגדרה, אך מהותי לפיתוח חשיבה יצירתית. היחידה שואפת לעורר את סקרנות המשתתפים, ולעודד אותם לשלב סקרנות בכיתה, תוך שימוש בכלים דיגיטליים.

    היחידה פותחה על ידי יובל נבו, מנהל בית הספר תבל, כיום מקדם תחום המצוינות בשדרות.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א-יב

    תנאי קדם: אין

  • (5)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    פיתוח חשיבה יצירתית ויציאה מקיבעון
    חשיבה ביקורתית
    חשיבה יצירתית
    הכוונה עצמית
    תקציר הקורס

    חשיבה יצירתית וביקורתית

    פיתוח חשיבה יצירתית ויציאה מקיבעון

    13-11-2024

    יחידת הלימוד "פיתוח חשיבה יצירתית ויציאה מקיבעון" מציעה למשתתפים כלים מעשיים לעידוד יצירתיות ושבירת דפוסי חשיבה מקובעים. באמצעות מודלים ושיטות כמו SCAMPER, חשיבה רוחבית וחשיבה הפוכה, ילמדו המשתתפים כיצד לייצר רעיונות חדשניים, להתגבר על מכשולים מחשבתיים, ולמצוא פתרונות יצירתיים לבעיות יום-יומיות. היחידה מעודדת חשיבה מסתעפת, ומקנה טכניקות ליצירתיות בשילוב תרגול מעשי.

    היחידה פותחה ע"י: ד"ר טל וייס, ראש התוכנית לתואר ראשון בחינוך מוזיקלי, במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט.

    משך: 3 שעות
    מתאים למורים בשכבת גיל: על יסודי
    תנאי קדם: אין

  • (3)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית, הכוונה עצמית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    קו המשווה: שימוש בהשוואה בתהליכי למידה
    חשיבה ביקורתית
    אוריינות מידע
    תקציר הקורס

    חשיבה יצירתית וביקורתית

    קו המשווה: שימוש בהשוואה בתהליכי למידה

    19-06-2024

    אחד הכלים המקובלים והחשובים ללימוד ולהסקת מסקנות הוא השוואה. אנחנו משווים בין תופעות, תהליכים, אירועים, תקופות, אישים ועוד. ביחידה זו נקנה למשתלמים כלים להוראת אסטרטגיית ההשוואה, החל מסוגי השוואות נפוצים בהיסטוריה, דרך אופן היישום וההוראה של אסטרטגיה זו, וכלה בצורות תשאול שונות המבטאות השוואה.

    היחידה פותחה ע"י גלעד מניב, מדריך ארצי בפיקוח על הוראת היסטוריה

    משך: 3 שעות
    מתאים למורים בשכבת גיל: חטיבת ביניים וחטיבה עליונה
    תנאי קדם: אין

  • (3)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: חשיבה ביקורתית, אוריינות מידע
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    גמישות מחשבתית
    חשיבה ביקורתית
    חשיבה יצירתית
    תקציר הקורס

    חשיבה יצירתית וביקורתית

    גמישות מחשבתית

    28-10-2024

    תקציר"אתם צריכים להיות מסוגלים לחזות את הצעד הבא, ואחר כך שתהיה לכם הגמישות המספקת כדי להתפתח". מארק בניוף

    גמישות מחשבתית היא מיומנות חשובה ליכולת להתמודד עם שינויים, וליזום שינויים בחיים. אנשים שניחנו בגמישות מחשבתית מספקת, יצליחו להתאים עצמם לנסיבות משתנות ואירועים בלתי צפויים, ולהתאקלם בסביבה חדשה.
    ביחידה זו נכיר את המושג גמישות מחשבתית, ונעסוק בחשיבותה בהתמודדות עם שינויים ופתרון בעיות; נבין את הקשר בין חשיבה ופלסטיות מוחית, ואת יישומו בחיי היום-יום ובפיתוח חוסן במציאות המשתנה. בנוסף, המורים ירכשו אסטרטגיות חינוכיות, שבעזרתן יוכלו לפתח גמישות מחשבתית בקרבם ובקרב התלמידים.  

     

    היחידה פותחה על ידי  שמרית כהן ברבי, מדריכה ארצית באגף א' לפיתוח פדגוגי, יזמת חינוכית ומובילת מסלול פיתוח חשיבה יצירתית בתחומי הדעת.
    לאה מלוב, ממונה על הוראת מדע וטכנולוגיה במחוז מרכז.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א-יב

    תנאי קדם: אין

  • (13)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    מה הטיעון שלך?
    אוריינות לשונית
    חשיבה ביקורתית
    חשיבה יצירתית
    תקציר הקורס

    חשיבה יצירתית וביקורתית

    מה הטיעון שלך?

    08-04-2024

    תקציר: לאסטרטגיית הטיעון מקום מרכזי בהוראת תחומי דעת רבים ובלמידתם. לדוגמא, לימוד היסטוריה מבוסס על בחינה ביקורתית של עובדות ומקורות ועל בניית טיעונים פרשניים ביחס לאירועים, לפעולות, לרעיונות ולתהליכים שהתרחשו בעבר.
    חשוב שנלמד את תלמידנו לזהות ולהבין טיעונים במקורות המידע, להביע מסקנות, עמדות ותובנות הנובעות מהלמידה באופן מנומק ומבוסס, לנהל שיח טיעוני בינם לבין עצמם ולפתח יכולת להעריך ולבקר טיעונים.
    שימו לב - ביחידה מובאות דוגמאות מתחום הדעת היסטוריה אך המושגים והפרקטיקות רלוונטיים לכלל תחומי הדעת.

    היחידה פותחה ע"י: יובל קוברסקי, מדריך ארצי בפיקוח להוראת היסטוריה בחינוך הממלכתי

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ז-י"ב

    תנאי קדם: אין

  • (1)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: אוריינות לשונית, חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    חשיבה ביקורתית
    חשיבה יצירתית
    אוריינות מידע
    תקציר הקורס

    חשיבה יצירתית וביקורתית

    "הטובה שבמידות האדם שיהיה שואל" בתחומי הדעת

    14-08-2024

    תקציר: סקרנות היא התנאי ההכרחי ביותר ללמידה משמעותית. היא קיימת בנו כבני אדם באופן טבעי, כפי שאפשר ללמוד מהתבוננות בפעוטות ובילדים צעירים, אשר מרגע שהם רוכשים את השפה הם אינם מפסיקים לשאול שאלות הנובעות מסקרנות ומרצון לגלות ולהבין את העולם. התהליך הזה של שאילת שאלות נמשך גם בכיתות הראשונות של בית הספר היסודי, אלא שככל שהילדים גדלים בולטת התופעה שהם מפסיקים בהדרגה לשאול שאלות, בעיקר במהלך הלמידה בבית הספר, וזו הופכת פעמים רבות לעניין טכני שאינו מבטא סקרנות אותנטית ורצון ללמידה. מן הסתם תופעה זו של דעיכת הסקרנות נובעת מסיבות רבות, אך לעיתים מקורה במסרים שהתלמידים מקבלים ממוריהם שמבקשים להתקדם "ולהספיק את החומר", ופחות פנויים ליצירת מרחב שמאפשר ומזמין שאילת שאלות של התלמידים. ביחידה זו נתמקד בהבנת החשיבות של שאילת השאלות על ידי הלומדים, ונכיר מודלים שונים שנוסו בשנים האחרונות בבתי ספר – לצורך שיקום הסקרנות, הרצון והיכולת של התלמידים לשאול שאלות.

    * שימו לב- הכלים הנלמדים ביחידה רלוונטיים לכלל תחומי הדעת.

    היחידה פותחה ע"י: גלעד מניב, מדריך ארצי בפיקוח על הוראת היסטוריה.

    משך: 3 שעות
    מתאים לכיתות: ז-י"ב
    תנאי קדם: אין

  • (1)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית, אוריינות מידע
    טרם בוצע רישום ליחידה זו

    חשיבה יצירתית וביקורתית

    לא מובן מאליו - ארגז הכלים לחושב ביקורתי

    26-10-2023

    תקציר: בעולם כמו שלנו, הגדוש במידע וידע ממקורות שונים, החשיבות של מיומנות חשיבה ביקורתית עולה ומתעצמת.

    איך נוכל לפתח ולעודד מיומנות זו במהלך פעילויות למידה מסוגים שונים?

    ביחידה זו נתמקד בכלים ופרקטיקות לטיפוח חשיבה ביקורתית ולהעלאת המודעות לחשיבותה בקרב תלמידים.

    היחידה הותאמה ע"י ד"ר אלונה שבט, מדריכה ארצית, אגף א' לפיתוח פדגוגי מתוך קורסי מיקרוקרדיטציה: לא מובן מאליו/ ד"ר אודי צמח, מה דעתך? הבחנה בין עובדה לדעה.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ז-יב

    תנאי קדם: אין

  • (10)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    טרם בוצע רישום ליחידה זו

    חשיבה יצירתית וביקורתית

    חושבים גבוה

    11-07-2023

    תקציר:

    "מקום שהמחשבה של אדם מגעת – שם הוא כולו." (הבעל שם טוב, כתר שם טוב - ער"ה)

    בעידן עתיר המידע שבו אנו חיים, יכולות חשיבה חיוניות להצלחה ולתפקוד יעיל בכל היבט של חיי הפרט בחברה משתנה. את פיתוח החשיבה של הלומדים ניתן להשיג דרך שילוב פעילויות מסדר חשיבה גבוה בתהליכי למידה, הוראה והערכה.

    ביחידה זו נלמד לזהות ולנסח משימות מסדר חשיבה גבוה ונבין את חשיבות שילוב משימות מסוג זה עבור כלל התלמידים.

    פיתוח היחידה: אביגיל שושן, מלווה פדגוגית של בתי ספר, מנח"י.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ז-י"ב

    תנאי קדם: אין

  • (13)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    לגלות את סודות החשיבה
    חשיבה ביקורתית
    חשיבה יצירתית
    תקציר הקורס

    חשיבה יצירתית וביקורתית

    לגלות את סודות החשיבה

    26-05-2022

    תקציר: לעתים רבות, אנו נתקלים בתלמידים שלא מצליחים להתמודד עם שאלות שדורשות אסטרטגיות חשיבה כמו השוואה, מיון, או כתיבת טיעון. הפתרון האינטואיטיבי הוא לתרגל, לבקש מהם לכתוב טיעון בנושא אחד, ואז בעוד נושא, שוב ושוב.

    אך בשיטה זו, חסר רכיב מהותי להצלחה והוא: הוראה מפורשת של אסטרטגיות חשיבה.

    בסיום היחידה, נדע כיצד ללמד באופן מפורש אסטרטגיות חשיבה בתחום הדעת שלנו, כדי לעזור לתלמידים לבצע משימות שדורשות חשיבה מסדר גבוה.

    פיתוח היחידה: ד"ר טל וייס.

    עיבוד לכוורת: יפעת שורר נקר.

    מדריכות ארציות באגף פיתוח פדגוגי, המזכירות הפדגוגית.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ז-יב

    תנאי קדם: אין

  • (27)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    שפת החשיבה
    אוריינות לשונית
    חשיבה ביקורתית
    חשיבה יצירתית
    תקציר הקורס

    חשיבה יצירתית וביקורתית

    שפת החשיבה

    26-05-2022

    תקציר: למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו אומרים לתלמידים "לחשוב טוב"?
    יכול להיות שהתלמידים עונים תשובות כלליות, כי אנחנו משתמשים בשפה לא מדויקת?
    ביחידה זו נכיר את פרקטיקת "לוח שפת חשיבה", ובעזרתה נתבונן מקרוב במילים שבהן אנחנו משתמשים בהוראה.
    יחד, נדייק את פעולות החשיבה, ונלמד איך בחירת המילים שלנו, המורים, יכולה לעזור לתלמידים לפתח את כישורי החשיבה שלהם.

    פיתוח היחידה: ד"ר אלונה שבט.

    עיבוד לכוורת: יפעת שורר נקר.

     

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ז-יב

    תנאי קדם: אין

  • (30)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: אוריינות לשונית, חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    שגרות של חשיבה
    חשיבה ביקורתית
    חשיבה יצירתית
    הכוונה עצמית
    תקציר הקורס

    חשיבה יצירתית וביקורתית

    שגרות של חשיבה

    21-09-2022

    תקציר:  שגרות חשיבה (Thinking Routines) הן כלים יישומיים וידידותיים המזמנים שיח, תיעוד וניהול תהליכי למידה וחשיבה. שגרות החשיבה קלות ללמידה ולזכירה וניתן להשתמש בהן במגוון תכנים והקשרים. ביחידה זו נכיר מגוון שגרות חשיבה המסייעות להרחבת החשיבה והגמשתה, לארגון וחיבור בין רעיונות, להעמקה במושגים ועוד.

    היחידה פותחה על ידי:  ד"ר אלונה שבט, מדריכה ארצית באגף א' לפיתוח פדגוגי

    משך: 3 שעות 

    מתאים לכיתות: ז'- יב

    תנאי קדם: אין

  • (11)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית, הכוונה עצמית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    משחקים חכמים בהוראה: יצירה עם Websim AI
    חשיבה יצירתית
    אוריינות דיגיטלית
    תקציר הקורס

    חשיבה יצירתית וביקורתית

    משחקים חכמים בהוראה: יצירה עם Websim AI

    04-02-2025

    תקציר: בואו לגלות כיצד להפוך למידה למשחק מרתק בעזרת Websim AI! בקורס זה תלמדו כיצד לשכפל סימולציות קיימות, ולהתאים אותן לתוכן הלימודי ולקהל היעד שלכם. בנוסף תיצרו, ללא מגבלה של תבניות, מגוון משחקים, דפי עבודה אינטראקטיביים, מצגות מלוות למידה, לומדות, ואפילו הדמיות. תתנסו ביצירת סימולציות חדשות במגוון סוגות, תוך שילוב רכיבי מִשְׂחוּק כמו טיימרים, שלבים וניקוד, ותלמדו לערוך ולשפר את תוצרי הבינה המלאכותית, עד להגעה לחוויית למידה בעלת ערך מוסף – הן פדגוגית והן חווייתית. 🚀🎮

    היחידה פותחה על ידי  חפציה בן ארצי, מדריכת תקשוב במחוז ירושלים, מדריכה ארצית באגף למידה דיגיטלית, וחולמת תקשוב.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א'-יב'

    תנאי קדם: אין

  • (4)
  • מיומנויות: חשיבה יצירתית, אוריינות דיגיטלית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    חווית למידה חזותית עם יצירה בבינה מלאכותית
    חשיבה ביקורתית
    חשיבה יצירתית
    אוריינות דיגיטלית
    תקציר הקורס

    חשיבה יצירתית וביקורתית

    חווית למידה חזותית עם יצירה בבינה מלאכותית

    31-01-2025

    תקציר: דרך נהדרת ליצור למידה חוויתית ומשמעותית היא בעזרת מהלכים פדגוגיים שמשלבים אמצעים ויזואליים בהוראה, לדוגמה ע"י שימוש במחוללי תמונות ליצירת חידות מאוירות בהקשר של חגים. ביחידה זו תתנסו במגוון רעיונות פדגוגיים להפקת למידה באמצעות מחולל תמונות בבינה מלאכותית, כגון חידות בציורים, המחשות ויזואליות למושגים לימודיים, יצירת אווטאר מדבר וקלפי עידוד.

    היחידה משלבת כלי בינה מלאכותית ליצירת ביטויים חזותיים לרעיונות מילוליים, פיתוח הערכה חלופית וכתיבה יצירתית, לצד ביטוי אישי וחיזוק כישורים חברתיים ואישיים. היחידה גם תשמש עבורכם כמאגר שיתופי של רעיונות לפעילויות.

    לצורך השתתפות ביחידה נדרשת היכרות בסיסית עם מחוללי תמונות (להרחבה בנושא, מומלץ לעיין ביחידה "לצייר את המילים עם בינה מלאכותית").

    היחידה פותחה על ידי שירה רוט זליקוביץ, מומחית טכנולוגיות למידה ושילוב AI בתהליכי הוראה ולמידה.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ה'-י"ב

    תנאי קדם: אין

  • (4)
  • מיומנויות: חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית, אוריינות דיגיטלית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו

    חשיבה יצירתית וביקורתית

    ألعاب ذكيّة في التدريس: الإنشاء بواسطة Websim AI

    17-03-2025

    ملخص

    اكتشفوا كيف يمكن تحويل التعلّم إلى لعبة شيّقة بمساعدة Websim AI! في هذه الوحدة، ستتعلّمون كيفيّة نسخ المحاكاة الموجودة، وملاءَمتها مع المحتوى التعليميّ وجمهور الهدف.  بالإضافة إلى ذلك، ستقومون بإنشاء مجموعة ألعاب متنوّعة، أوراق عمل تفاعليّة،  معروضات مرفقة لسيرورة التعلّم، برامج تعليميّة ومحاكاة - بدون أيّ قيود على القوالب. ستجرّبون إنشاء محاكاة جديدة من أنواع مختلفة، مع دمج عناصر التلعيب (التشويق)مثل المؤقّتات، المراحل وجمع النقاط. كما ستتعلّمون كيفيّة تحرير وتحسين نواتج الذكاء الاصطناعيّ، إلى أن تصلوا إلى تجربة تعلّم ذات قيمة لكم – بيداغوجيّة وشيّقة في نفس الوقت. 🚀🎮

    طوّرت الوحدة: حفتسيا بن أرتسي، مرشدة تكنولوجيا محوسبة في لواء القدس، مرشدة قطريّة في قسم التعلّم الرقميّ.

    المدة: 3 ساعات

    مناسب للصفوف: الروضة - الثاني عشر

    المتطلبات المسبقة: لا يوجد

  • (0)
  • טרם בוצע רישום ליחידה זו
    تجربة التعلّم البصريّ: رحلة إبداعيّة مع AI
    חשיבה ביקורתית
    חשיבה יצירתית
    אוריינות דיגיטלית
    תקציר הקורס

    חשיבה יצירתית וביקורתית

    تجربة التعلّم البصريّ: رحلة إبداعيّة مع AI

    17-03-2025

    ملخص: 

    طريقة مميّزة لتحقيق تعلّم عمليّ وهادف تكمن في استخدام أساليب تربويّة تدمج الوسائل البصريّة في عمليّة التدريس، مثال على ذلك استخدام برامج توليد الصور لابتكار ألغاز مصوّرة مرتبطة بالمناسبات والأعياد. خلال هذه الوحدة، ستتدرّبون على مجموعة متنوّعة من التطبيقات التربويّة لتعزيز التعلّم باستخدام مولّدات الصور المعتمدة على الذكاء الاصطناعيّ، مثل الألغاز المرسومة، التوضيحات البصريّة للمفاهيم التعليميّة، إنشاء شخصيّات افتراضيّة ناطقة، وتصميم بطاقات تشجيعيّة.

    تجمع هذه الوحدة بين أدوات الذكاء الاصطناعيّ وعدّة مجالات تربويّة، مثل: إيجاد تمثيل بصريّ للأفكار اللفظيّة، تطوير أساليب تقييم بديلة، تنمية مهارات الكتابة الإبداعيّة، تعزيز التعبير الشخصيّ، وتقوية المهارات الاجتماعيّة والشخصيّة. ستشكّل هذه الوحدة أيضًا مستودعًا تشاركيًّا للأفكار والأنشطة التي يمكن تطبيقها في الصفّ. 

    للمشاركة في الوحدة، يُتطلّب معرفة أساسية بمولّدات الصور (للمزيد من المعلومات حول الموضوع، يُنصح بمراجعة وحدة "رسم الكلمات مع الذكاء الاصطناعي").

    طوّرت الوحدة: شيرا روت زليكوفيتش، خبيرة في تكنولوجيّات التعلّم ودمج الذكاء الاصطناعيّ في عمليّات التدريس والتعلّم. 

    المدة: 3 ساعات

    مناسب للصفوف: الخامس، السادس، السابع، الثامن، التاسع، العاشر، الحادي عشر، الثاني عشر

    المتطلبات المسبقة: لا يوجد

  • (0)
  • מיומנויות: חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית, אוריינות דיגיטלית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    חשיבה ביקורתית
    חשיבה יצירתית
    תקציר הקורס

    חשיבה יצירתית וביקורתית

    "بيداغوجيا المقهورين VS بيداغوجيا المفكّرين – ما هو التفكير النقديّ في القرن الـ 21؟

    05-06-2023

    موجَز:  نواجه نحن وتلاميذنا الكثير من المعلومات في أثناء التعلّم وفي حياتنا اليوميّة – المقالات ومقاطع الـﭭـيديو ومصادر المعلومات في الصحف والكتب والمواقع الإلكترونيّة المختلفة.

    كيف يمكننا أن نعرف ما إذا كان شيء قرأناه أو سمعناه صحيحًا أم خطأ؟ هل سنقبله كمفهوم ضمنًا لمجردّ أنّه مكتوب في كتاب أو لأنّ شخصًّا مهمًّا قاله؟ سنحدّد في هذه الوَحدة عناصر التفكير النقديّ، وسنتعرّف أدوات لرفع الوعي وعادات التفكير النقديّ بين التلميذات والتلاميذ، وسنعرض نشاطًا في الصفّ. تمّ تطوير الوَحدة مِن قِبل: شمريت كوهن باربي – مرشدة قُطريّة في الشعبة أ للتطوير التربويّ، مرشدة معلّمين ومبادرة تربويّة.  

    لئاه مالوڤ – مرشدة قُطريّة في الشعبة أ للتطوير التربويّ، مرشدة معلّمين ورائدة سيرورات تربويّة حديثة. 

    بفضل الدكتورة ألونا شـﭭـت.

    المدّة: 3 ساعات

    ملائمة للصفوف: السابع – الثاني عشر

    طلبات مسبّقة: لا توجد

  • (3)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    لغة التفكير
    אוריינות מדעית
    אוריינות מידע
    מודעות עצמית
    תקציר הקורס

    חשיבה יצירתית וביקורתית

    لغة التفكير

    22-12-2022

    ملخّص: ماذا نقصد عندما نقول لتلاميذنا "فكّروا جيّدًا"?

    هل من الممكن أن يكون سبب إجابات تلاميذنا العامّة، كامنًا في استعمالنا للغة غير دقيق?

    نتعرّف في هذه الوحدة إلى " لوح لغة التفكير، وبمساعدته نتمعّن في الكلمات التي نستعملها في تعليمنا عن كثب. معًا، نجعل أفعال التفكير أكثر دقّة، ونتعلّم كيف يساعد اختيارنا، نحن المعلّمين، لكلماتنا، على تطوير قدرات التفكير لدى تلاميذنا.

    المدّة :  
    3 ساعات
    ملائم لمعلّمي : جميع المراحل التعليميّة
    شروط مسبقة:  لا توجد

         تطوير الوحدة: د. ألونا شفيط، مرشدة قطريّة في قسم التطوير المهنيّ، السكرتاريّة التربويّة.

         ملاءَمة الوحدة للخليّة: يفعات شورر نكار، مرشدة قطريّة في قسم التطوير المهنيّ، السكرتاريّة التربويّة.

         ترجمة الوحدة: د. تماضر إبراهيم، مرشدة قطريّة في قسم التطوير المهنيّ، السكرتارية التربويّة.

  • (13)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: אוריינות מדעית, אוריינות מידע, מודעות עצמית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    أدوات التفكير التطبيقيّة
    אוריינות מדעית
    חשיבה ביקורתית
    מודעות עצמית
    תקציר הקורס

    חשיבה יצירתית וביקורתית

    أدوات التفكير التطبيقيّة

    17-11-2022

    ملخّص: أدوات التفكير التطبيقيّة هي آليّات تطبيقيّة ودّيّة تتيح الحوار، التوثيق وإدارة سيرورات تعلّم وتفكير.

    أدوات التفكير التطبيقيّة  سهلة التعلّم والتذكّر ويمكن استعمالها في مختلف المضامين والسياقات.

    في هذه الوحدة نتعرّف إلى أدوات تفكير تطبيقيّة مختلفة تساعد في توسيع التفكير وجعله أكثر مرونة، كما تساعد في تنظيم الأفكار والربط بينها، والتعمّق في المصطلحات وغيرها. 

    طوّرت الوحدة: د. ألونا شبيط، مرشدة قطريّة، القسم أ للتطوير التربويّ.

    ترجمت الوحدة: د. تماضر إبراهيم، مرشدة قطريّة، القسم أ للتطوير التربويّ.

     

  • (6)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: אוריינות מדעית, חשיבה ביקורתית, מודעות עצמית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו