דילוג לתוכן הראשי

6 קורסים

למידה חברתית רגשית SEL
תקציר הקורס

למידה חברתית רגשית SEL

"נעים להכיר" - التعلّم الاجتماعيّ العاطفيّ

نسمع الكثير عن التعلّم الاجتماعيّ العاطفيّ  SEL -Social Emotional Learning ، لكن ما هو مفهوم التعلّم؟ ما هي مركّباته؟ ما هي إيجابيّاته؟ وهل نطبّق هذا الأسلوب منذ سنين؟

 في هذه الوحدة سنتعلّم عن مفهوم التعلّم الاجتماعيّ العاطفيّ، إيجابيّاته، مهاراته، وكيفيّة تطبيقه كجزء من النظام المدرسيّ اليوميّ.


المدّة الزمنيّة: 3 ساعات
ملائم للصفوف: جميع المعلّمين
شروط مسبقة: لا توجد

طوّرت الوحدة: ليئور كرمر، مرشدة مهارات حياتيّة، لواء الجنوب

ترجمت الوحدة: تماضر إبراهيم، مرشدة قطريّة في القسم أ، السكرتاريّة التربويّة

  • (8)
  • נעים להכיר SEL - למידה רגשית חברתית
    למידה חברתית רגשית SEL
    תקציר הקורס

    למידה חברתית רגשית SEL

    נעים להכיר SEL - למידה רגשית חברתית

    רבות דובר על SEL (Social Emotional Learning).
    מהי תפיסת SEL? ממה היא מורכבת? מה הם יתרונותיה?
    האם אין אנו מיישמים תפיסה זו כבר שנים?
    ביחידה זו נלמד על התפיסה, על יתרונותיה, על המיומנויות הנדרשות על פיה
    וכיצד ניתן ליישם את הגישה הלכה למעשה כחלק משגרת היום־יום של בית הספר.

    היחידה פותחה ע"י: ליאור קרמר, מדריכת כישורי חיים, מחוז דרום 
    מתאים לכלל המורים
    משך: 3 שעות
    תנאי קדם: אין תנאי קדם

  • (45)
  • التعلّم العاطفيّ الاجتماعيّ (SEL) في مجالات المعرفة
    למידה חברתית רגשית SEL
    תקציר הקורס

    למידה חברתית רגשית SEL

    التعلّم العاطفيّ الاجتماعيّ (SEL) في مجالات المعرفة

    وصف قصير لموضوع الوحدة [على الملخّص أن يكون مشابِهًا للمقدّمة الّتي في داخل الوحدة] نتعلّم في هذه الوحدة؛ مبادئ دمج مهارات عاطفيّة اجتماعيّة أثناء تدريس مجال المعرفة ونتعرّف إلى تطبيقات تعزّز sel.

    المدّة الزمنيّة: 3 ساعات
    ملائمة للصفوف:
    جميع المعلّمين

    متطلبات أساسيةيوصى بتعلّم الوحدة "هيّا نتعرّف إلى SEL" أوّلًا.

    طوّرت الوحدة: [سريت تورجمان يفي]، [مرشدة قطريّة، متخصّصة في دمج sel في مجالات المعرفة، وخدمات الاستشارة النفسيّة والسكرتاريا التربويّة]

    ترجمت الوحدة: [هنا عبيد]، [مترجمة]

  • (1)
  • למידה רגשית חברתית (SEL) בתחומי דעת
    למידה חברתית רגשית SEL
    תקציר הקורס

    למידה חברתית רגשית SEL

    למידה רגשית חברתית (SEL) בתחומי דעת

    ביחידה זו נלמד את העקרונות בשילוב מיומנויות רגשיות חברתיות במהלך הוראת תחום הדעת ונכיר פרקטיקות המקדמות SEL.
    משך: 3 שעות
    מתאים לשכבת גיל: כלל המורים
    תנאי קדםמומלץ ללמוד קודם את היחידה "נעים להכיר - SEL"

    היחידה פותחה ע״י:  שרית תורג'מן יפה, מדריכה ארצית, מומחית בשילוב sel בתחומי הדעת, שפ"י והמזכירות הפדגוגית.

  • (13)
  • מבוא למיינדפולנס
    למידה חברתית רגשית SEL
    תקציר הקורס

    למידה חברתית רגשית SEL

    מבוא למיינדפולנס

    תרגול מיינדפולנס הוא תהליך מודע של שימת לב לא שיפוטית לחוויה הנגלית לעינינו רגע אחר רגע. מצב זה הפוך ממצב של הספגות מלאה בתוך החיים הסוערים שלנו- בהם אנחנו חיים בגירסה מצומצמת יותר של עצמנו. מקוד המודעות הקשובה ותרגולה מצוי בכתבים הבודהיסטים. 
    ביחידה זו, ננסה להאיר את הבסיס למיינדפולנס וכיצד תרגול מיומנויות של קשב ותשומת לב מובילים אותנו לחיבור קרוב יותר לחיים והפקת המיטב מהשפע הנחווה על ידנו כאן ועכשיו.

    משך: 3 שעות
    מתאים למורים בשכבת גיל: על יסודי
    תנאי קדם: אין
    היחידה פותחה ע"י:  גליה טיאנו רונן. פסיכולוגית קלינית, מורה בכירה למיינדפולנס וחמלה עצמית (MSC).


  • (4)
  • התמודדות עם אתגר
    למידה חברתית רגשית SEL
    תקציר הקורס

    למידה חברתית רגשית SEL

    התמודדות עם אתגר

    כולנו מבינים את החשיבות שבפיתוח מסוגלות ומוטיבציה בקרב התלמידים שלנו. אנחנו מדברים איתם על כך לא מעט, אבל מהו ה"מצע" שיקדם מוטיבציה זו ויאפשר לה להתרחש? מה אני, המורה, יכול לעשות במהלך ההוראה שלי כדי לפתח בקרב תלמידיי מסוגלות, תחושת ערך ומוטיבציה ללמידה?
    ביחידה זו נלמד כיצד מתן אתגרים מותאמים יכול לסייע לנו בכך.

     

    היחידה פותחה ע"י: היחידה פותחה ע"י יובל נבו, מנהל בית הספר תבל רמות
    קריאה וליווי - שרית יפה, שפ"י

    משך: 3 שעות
    מתאים למורים בשכבת גיל: ז-י"ב
    תנאי קדם: אין

  • (1)