10 קורסים
למידה חברתית רגשית SEL
24-01-2023
המציאות הפוליטית בישראל מזמנת דיונים טעונים וקונפליקטואליים בכיתות הלימוד. פעמים רבות, אנו המורים, שואפים לקיים דיונים אלו ומתכוננים אליהם מראש בשיעורי חינוך, אזרחות, היסטוריה ובמקצועות אחרים. פעמים רבות דיונים אלו מתפרצים בכיתה כתגובה לאירועים שקורים ומבלי שהתכוננו אליהם מראש.
היחידה הקרובה תעסוק בדיונים ספונטניים כאלה, בהזדמנות שהם מספקים להפחתת סטראוטיפים ובכלים לניהול של דיונים אלו.
דיונים כאלו הם הזדמנות חינוכית מן המעלה הראשונה. זו הזדמנות להבין יחד עם התלמידים את המציאות. זו גם הזדמנות לנסות להשפיע על האופן שבו התלמידים תופסים את המציאות כך שכולנו נהיה סובלניים יותר ונכונים יותר לשיחה על המצב.
דיון טוב על המצב הוא כזה שבו התלמידים באמת מדברים על מה שקורה ועל מה שהם חווים, מרגישים וחושבים, כזה שבו חולקים נקודות מבט שונות ומבינים לפתע את המציאות מצדדים שונים.
והכי טוב, שהוא מתחיל לגמרי במקרה…
היחידה פותחה ע"י: ענת יונה ועדו פלזנטל, מרכז אקורד, האוניברסיטה העברית.
ליווי וייעוץ: שרית יפה, מרכזת למידה רגשית חברתית בתחומי הדעת, שפ"י.
משך: 3 שעות
מתאים למורים בשכבת גיל: על יסודי
תנאי קדם: אין
למידה חברתית רגשית SEL
21-02-2023
תקציר: "אנשים ישכחו את מה שאמרת, אנשים ישכחו את מה שעשית, אך אנשים לעולם לא ישכחו את הדרך שבה גרמת להם להרגיש." מאיה אנג'לו.
ביחידה זו ננסה לראות כיצד תחושת שייכות וקשר אישי בין מורים לתלמידים משפרים את תחושת הרווחה
הנפשית של תלמידים בבית הספר ומשפיעים על גישתם ללמידה. ננסה ללמוד כלים היוצרים תחושת שייכות וקשר כדי לבסס את נראות התלמידים בקרב המורים ולתת להם תחושה שהם חשובים.
משך: 3 שעות לימוד.
מתאים לכיתות: על יסודי.
דרישות קדם:
ללא.
היחידה פותחה ע"י:
עירית אלדד- מדריכת מחוז ירושלים ומנח"י- כישורי חיים. שפ"י.
ליווי וייעוץ- שרית תורג'מן יפה- מדריכה מרכזת למידה רגשית חברתית בתחומי הדעת, שפ"י.
למידה חברתית רגשית SEL
15-06-2022
רבות דובר על SEL (Social Emotional Learning).
מהי תפיסת SEL? ממה היא מורכבת? מה הם יתרונותיה?
האם אין אנו מיישמים תפיסה זו כבר שנים?
ביחידה זו נלמד על התפיסה, על יתרונותיה, על המיומנויות הנדרשות על פיה
וכיצד ניתן ליישם את הגישה הלכה למעשה כחלק משגרת היום־יום של בית הספר.
היחידה פותחה ע"י: ליאור קרמר, מדריכת כישורי חיים, מחוז דרום
מתאים לכלל המורים
משך: 3 שעות
תנאי קדם: אין תנאי קדם
למידה חברתית רגשית SEL
01-08-2022
وصف قصير لموضوع الوحدة [على الملخّص أن يكون مشابِهًا للمقدّمة الّتي في داخل الوحدة] نتعلّم في هذه الوحدة؛ مبادئ دمج مهارات عاطفيّة اجتماعيّة أثناء تدريس مجال المعرفة ونتعرّف إلى تطبيقات تعزّز sel.
المدّة الزمنيّة: 3 ساعات
ملائمة للصفوف: جميع المعلّمين
متطلبات أساسية: يوصى بتعلّم الوحدة "هيّا نتعرّف إلى SEL" أوّلًا.
طوّرت الوحدة: [سريت تورجمان يفي]، [مرشدة قطريّة، متخصّصة في دمج sel في مجالات المعرفة، وخدمات الاستشارة النفسيّة والسكرتاريا التربويّة]
ترجمت الوحدة: [هنا عبيد]، [مترجمة]
למידה חברתית רגשית SEL
01-08-2022
نسمع الكثير عن التعلّم الاجتماعيّ العاطفيّ SEL -Social Emotional Learning ، لكن ما هو مفهوم التعلّم؟ ما هي مركّباته؟ ما هي إيجابيّاته؟ وهل نطبّق هذا الأسلوب منذ سنين؟
في هذه الوحدة سنتعلّم عن مفهوم التعلّم الاجتماعيّ العاطفيّ، إيجابيّاته، مهاراته، وكيفيّة تطبيقه كجزء من النظام المدرسيّ اليوميّ.
المدّة الزمنيّة: 3 ساعات
ملائم للصفوف: جميع المعلّمين
شروط مسبقة: لا توجد
طوّرت الوحدة: ليئور كرمر، مرشدة مهارات حياتيّة، لواء الجنوب
ترجمت الوحدة: تماضر إبراهيم، مرشدة قطريّة في القسم أ، السكرتاريّة التربويّة
למידה חברתית רגשית SEL
19-01-2023
הוראה בכיתה אינה סך החומר הנלמד בה; היא מכילה היבטים נוספים, כמו ניהול הכיתה, יצירת מסגרת לימודית מוחזקת, שמירה על רמת עניין וכן ראייה של התלמידים היושבים בכיתה, על התחושות והרגשות שלהם - בין שביחס לחומר הנלמד ובין שביחס לעצמם, ערנות לתחושה שהגיעו איתה לבית הספר בבוקר או לכל נושא אחר שמעסיק אותם. קיום שיח רגשי בכיתה יוכל לסייע למורה ולתלמידים לשפר את יחסי הקרבה ביניהם ולהעצים את תחושת השייכות ואף את מידת ההתגייסות והמעורבות של התלמידים בלמידה.היחידה פותחה ע"י
אפרת בועז,יועצת חינוכית ומדריכת אקלים חינוכי מיטבי בשפ"י.
קריאה והערות- שרית תורג'מן יפה. מדריכה מרכזת למידה רגשית חברתית בתחומי הדעת, שפ"י.
משך: 3 שעות
מתאים למורים בשכבת גיל: על יסודי
תנאי קדם: אין
למידה חברתית רגשית SEL
16-06-2021
ביחידה זו נלמד את העקרונות בשילוב מיומנויות רגשיות חברתיות במהלך הוראת תחום הדעת ונכיר פרקטיקות המקדמות SEL.
משך: 3 שעות
מתאים לשכבת גיל: כלל המורים
תנאי קדם: מומלץ ללמוד קודם את היחידה "נעים להכיר - SEL"
היחידה פותחה ע״י: שרית תורג'מן יפה, מדריכה ארצית, מומחית בשילוב sel בתחומי הדעת, שפ"י והמזכירות הפדגוגית.
למידה חברתית רגשית SEL
11-09-2022
תרגול מיינדפולנס הוא תהליך מודע של שימת לב לא שיפוטית לחוויה הנגלית לעינינו רגע אחר רגע. מצב זה הפוך ממצב של הספגות מלאה בתוך החיים הסוערים שלנו- בהם אנחנו חיים בגירסה מצומצמת יותר של עצמנו. מקוד המודעות הקשובה ותרגולה מצוי בכתבים הבודהיסטים.
ביחידה זו, ננסה להאיר את הבסיס למיינדפולנס וכיצד תרגול מיומנויות של קשב ותשומת לב מובילים אותנו לחיבור קרוב יותר לחיים והפקת המיטב מהשפע הנחווה על ידנו כאן ועכשיו.
למידה חברתית רגשית SEL
04-12-2022
תקציר: ביחידה זו נעסוק בכישלון, ובהשפעתו על תחושת המסוגלות שלנו. תחושת מוסגלות מורכבת משני קולות, מחזק ומחליש, הפועלים בנו כל הזמן. במהלך היחידה אנו בוחנים את היבטייה השונים של תחושת המסוגלות ועוסקים בשאלה איך והאם ניתן להתגבר על בעיות בתחושת המסוגלות והפחד מכישלון?
משך: 3 שעות לימוד.
מתאים לכיתות: חטיבת ביניים.
דרישות קדם: ללא.
היחידה פותחה ע"י:
1. יובל נבו, מנהל בית ספר תבל רמות
2. ייעוץ וליווי- שרית תורג'מן יפה- מרכזת תחום sel בתחומי הדעת- שפ"י ומדריכה ארצית באגף א' לפיתוח פדגוגי, המזכירות הפדגוגית
למידה חברתית רגשית SEL
06-11-2022
כולנו מבינים את החשיבות שבפיתוח מסוגלות ומוטיבציה בקרב התלמידים שלנו. אנחנו מדברים איתם על כך לא מעט, אבל מהו ה"מצע" שיקדם מוטיבציה זו ויאפשר לה להתרחש? מה אני, המורה, יכול לעשות במהלך ההוראה שלי כדי לפתח בקרב תלמידיי מסוגלות, תחושת ערך ומוטיבציה ללמידה?
ביחידה זו נלמד כיצד מתן אתגרים מותאמים יכול לסייע לנו בכך.
היחידה פותחה ע"י: היחידה פותחה ע"י יובל נבו, מנהל בית הספר תבל רמות
קריאה וליווי - שרית יפה, שפ"י
משך: 3 שעות
מתאים למורים בשכבת גיל: ז-י"ב
תנאי קדם: אין