דילוג לתוכן הראשי

7 קורסים

פיתוח מקצועי בהתחדשות הלמידה
כאן מתחילים
תקציר הקורס

כאן מתחילים

פיתוח מקצועי בהתחדשות הלמידה

תקציר: רפורמת התחדשות הלמידה נוגעת במגוון רב של מיומנויות ונושאים שהשליטה בהם חיונית כדי שנוכל ליישם את התהליכים החדשים. איך נוכל לפתח את כל המיומנויות הנדרשות בתוך זמן קצר? כיצד נבחר את ההשתלמות המתאימה לנו ביותר? ביחידה זו נסייע לכם בניווט, שלב אחר שלב: לזהות את מיקומכם במפת ההתחדשות, לבחור יעדים אישיים ("אבנים גדולות"), להגדיר העדפות למידה וללמוד על מגוון ערוצי הפיתוח המקצועי המותאמים.

היחידה פותחה על ידי יפעת שורר נקר מדריכה ארצית באגף א' פיתוח פדגוגי, המזכירות הפדגוגית

משך: 3 שעות

מתאים לכיתות: י-יב

דרישות קדם: אין

  • (17)
  • התחדשות הלמידה - מחשבים מסלול מחדש
    כאן מתחילים
    תקציר הקורס

    כאן מתחילים

    התחדשות הלמידה - מחשבים מסלול מחדש

    תקציר: החל מתשפ"ג יחול שינוי משמעותי במבנה הלמידה, ההוראה וההערכה של מקצועות המח"ר (מורשת, חברה ורוח) בחטיבה הבוגרת, שמאפשר הזדמנויות פדגוגיות שונות ומגוונות  למורים ולתלמידים. מה עומד בלב השינוי? ואיך התחדשות הלמידה תראה בכיתות של כל אחת ואחד מאיתנו? אם גם אתם מרגישים קצת מבולבלים, הצטרפו אלינו למסע למידה קצר בו נכיר קצת יותר את הדרך החדשה של "התחדשות הלמידה", את הנתיבים והתפקידים, נתבונן על התמונה הגדולה וננסה להבין איך לכוון את עצמנו בתוכה.

    היחידה פותחה על ידי יפעת שורר נקר מדריכה ארצית באגף א' פיתוח פדגוגי, המזכירות הפדגוגית

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: י-יב

    דרישות קדם: אין

  • (20)
  • למידה דיגיטלית בהתחדשות הלמידה
    כאן מתחילים
    תקציר הקורס

    כאן מתחילים

    למידה דיגיטלית בהתחדשות הלמידה

    תקציר: ביחידה זו נלמד מהו נתיב הלמידה הדיגטלית , כיצד הנתיב משלב בין למידה על פלטפורמה מתוקשבת ייעודית ובין למידה פנים אל פנים. הלימודים מזמנים מרחבי עניין מגוונים, תלמידים לומדים בכיתה באמצעות מחשב/ טבלט ומבצעים משימות כחלק מתהליך הלמידה, אחריות הלמידה עוברת אליהם. והחומר נגיש אליהם מתי ואיפה שהם רוצים. תפקידו של המורה בתוכנית זו מועצם. הוא הופך להיות מנחה/ מלווה של התלמידים במסע האישי שלהם בחומר הנלמד ושותף לגילויים שלהם ולבניית זהותם כלומדים עצמאיים. המפגשים שלו עם התלמידים פנים אל פנים מוקדשים לשיח מעמיק וערכי סביב הסוגיות הנלמדות.

    היחידה פותחה על ידי רינת רובינשטיין שופמן - ראש צוות קורסים דיגטליים, חטיבת הטמעת טכנולוגיות; אפרת אסיף - צוות קורסים דיגטליים, חטיבת הטמעת טכנולוגיות; אחינעם יעקבס - מדריכה ארצית ספרות חמד; מיקה יצחקי - מדריכה ארצית תמך ממלכתי; עמוס רבן - מדריך ארצי היסטוריה ממלכתי; נאוה פריד - מדריכה ארצית היסטוריה חמד.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: י-י"ב

    דרישות קדם: אין

  • (26)
  • שישה מי יודע? – על המבנה המבוסס על שישה שלבים במשימות הביצוע במקצועות המח
    כאן מתחילים
    תקציר הקורס

    כאן מתחילים

    שישה מי יודע? – על המבנה המבוסס על שישה שלבים במשימות הביצוע במקצועות המח"ר ב'נתיב הלמידה המתחדשת'

    הערכת התלמידים בקורסי היסוד ב'נתיב הלמידה המתחדשת' תתבצע באמצעות שישה אירועי הערכה או יותר.
     מפמ"רי מקצועות המח"ר בשיתוף עם ראמ"ה (הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך) ייצרו מספר דגמים של משימות ביצוע. מתוך משימות ביצוע אלה יבחרו מורי מקצועות המח"ר שתי משימות להערכת תלמידיהם, שיוערכו גם בבקרה חיצונית מדגמית. אפשר להיעזר במשימות ביצוע אלה גם להערכות פנימיות שאינן מיועדות לבקרה חיצונית.
     כל משימות הביצוע מתבססות על דגם גנרי אחיד בעל שישה שלבים.
    ביחידה זו נכיר את ששת שלבי הדגם של משימות הביצוע, נתוודע למחוון להערכת משימות אלה ולשלושת צומתי ההערכה ונלמד כיצד להכין את התלמידים באופן מיטבי לקראת ביצוע המשימות.

    משך: 3 שעות
    מתאים למורים בשכבת גיל: על יסודי
    תנאי קדם: מורה שבחר ב'נתיב הלמידה המתחדשת'

    היחידה פותחה ע״י  יעל רשלבך ולאה מלוב, מבוסס על משימות הערכה של ראמ"ה שנכתבו בשיתוף מפמ"רי מקצועות המח"ר.

  • (18)
  • تجدّد التعلّم - نعيد النظر في المسار مجدّدًا
    כאן מתחילים
    תקציר הקורס

    כאן מתחילים

    تجدّد التعلّم - نعيد النظر في المسار مجدّدًا

    حول الوحدة: بدءا من السنة الدراسيّة 2022-2023  سيجرى تغيّر جذريّ في مبنى التعلّم، التعليم والتقييم في مواضيع التراث والعلوم الاجتماعيّة والإنسانيّة في المرحلة الثانويّة. يزوّد هذا التغيير المعلّمين والتلاميذ  بفرص تربويّة مختلفة ومتنوّعة.

    ما هو جوهر هذا التغيير؟ وكيف يتجلّى تجدّد التعلّم في صفوف كلّ واحد منّا؟ 

    إذا كنتم أنتم أيضا تشعرون بالبلبلة قليلا، انضموا إلينا في رحلة تعلّميّة قصيرة نتعرّف أثناءها على  "تجدّد التعلّم" وعلى مساراته والوظائف المتعلّقة به.  سنتمعّن معا في الصورة الكبيرة ونحاول أن نفهم كيف نوجّه أنفسنا في داخلها.


    طوّرت الوحدة: يفعات شورر نكار- مرشدة قطريّة في القسم أ، التطوير التربويّ، الإدارة التربويّة
    ترجمت الوحدة: تماضر إبراهيم- مرشدة قطريّة في القسم أ، التطوير التربويّ، الإدارة التربويّة

    المدّة الزمنيّة: 3 ساعات

    ملائم للصفوف: العاشر- الثاني عشر

    شروط مسبقة: لا توجد

  • (10)
  • נתיב מורים שותפי פיתוח
    כאן מתחילים
    תקציר הקורס

    כאן מתחילים

    נתיב מורים שותפי פיתוח

    היחידה תפתח בקרוב


    תקציר: ביחידה זו תוכלו לערוך הכרות ראשונית עם נתיב "שותפי פיתוח", אחד משלושת הנתיבים המוצעים למורים ולבתי הספר במקצועות המח"ר בשלב לימודי היסוד. ייחודו של הנתיב הוא בכך שמאפשר למורים המעוניינים לפתח עבור תלמידיהם דרך למידה חדשה ודרך הערכה מגוונת ויצירתית - לעשות כן. היחידה תתמקד בשלושה נושאים עיקריים: הנתיב עצמו, התלמיד המשתתף בנתיב והמורה שבחר לקחת חלק בפיתוח תכנית למידה עצמאית.

     

    פיתוח היחידה: ורד ביאלר פרידמן

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: י', י"א, י"ב

    דרישות קדם: אין

    מיומנויות הבאות לידי ביטוי ביחידה: אוריינות לשונית, חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית, אוריינות מידע, הכוונה עצמית, מודעות חברתית



  • (0)
  • التطوير المهنيّ في تجدّد التعلّم
    כאן מתחילים
    תקציר הקורס

    כאן מתחילים

    التطوير المهنيّ في تجدّد التعلّم

    لخّص: إنَ خطّة إصلاح تجدّّد التعلّم تتطرّق إلى مختلف المهارات والموضوعات التي  يعتبر التمكّن منها ضروريّا من أجل تطبيق السيرورات الجديدة. كيف يمكن تطوير جميع المهارات المطلوبة في وقت قصير؟ كيف يمكن اختيار الاستكمال الملائم لنا؟ في هذه الوحدة نساعدكم على التوجّه مرحلة تلو الأخرى: تمييز أماكنكم على خارطة التجدّد، وعلى اختيار الأهداف الشخصيّة" الحجارة الكبيرة"، تحديد أولويّات تعلّمكم، والتعلّم عن مختلف قنوات التطوير المهنيّ الملاءَمة.

    طوّرت الوحدة: يفعات شورر نكار، مرشدة قطريّة في القسم أ التطوير التربويّ، السكرتارية التربويّة.

    ترجمت الوحدة: تماضر ابراهيم، مرشدة قطريّة في القسم أ التطوير التربويّ، السكرتارية التربويّة.

    المدّة الزمنيّة: 3 ساعات

    ملائم لمعلّمي الصفّ: العاشر - الثاني عشر

    شروط مسبقة: لا توجد

     

  • (3)