10 קורסים
היסטוריה חמ"ד
30-04-2024
תקציר: הבינה המלאכותית מתקדמת בצעדי ענק, ומדי יום ביומו רואים אור חידושים נוספים. מהי בינה מלאכותית? מה הם ההזדמנויות והאתגרים בשימוש בבינה מלאכותית? כיצד נשלב את השימוש בבינה מלאכותית בהוראת היסטוריה בחמ"ד? ביחידה זו נתנסה בשימוש בכלי טקסט ובכלי תמונה לצורך כתיבת שיעורים, פעילויות ומערכים מגוונים לאוכלוסיות הטרוגניות בהיסטוריה חמ"ד.
C"Create an image that expresses the meeting between history and artificial intelligence. It can include elements or historical figures alongside elements that represent artificial intelligence. The picture is about their meeting".g
היחידה פותחה על ידי:
מוריה בר-און ויעל סדן, מדריכות ארציות היסטוריה בחמ"ד.
ייעוץ פדגוגי: בלהה גליקסברג, מפמ"ר היסטוריה בחמ"ד.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ז-יב
תנאי קדם: אין
היסטוריה חמ"ד
06-10-2022
ביחידה זו נרכוש מיומנות חיבור מבחן עם חומר סגור בהתאמה למטרות ההוראה ומיומנויות המקצוע.
ביחידה תהיה התייחסות לסוגי שאלות שונים והצעות לטיפים לחיפוש ושימוש במקורות שונים.
יחידה זו פותחה ע"י: ליזה וסרמן-סלוצקי ומלכי איזנבך, מדריכות להיסטוריה בחמ"ד ייעוץ פדגוגי: בלהה גליקסברג, מפמ"ר היסטוריה בחמ"ד
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ז-יב
תנאי קדם: אין
היסטוריה חמ"ד
06-10-2022
היחידה תעסוק בחיבור מחוון לבחינה ושימוש מיטבי בו ותיתן למורים להיסטוריה (בחמ"ד) כלים לכתיבת מחוון באופן עצמאי כדי שיוכלו להעריך בצורה מיטבית את הישגי התלמידים בהתאם למטרות לימודי היסטוריה בחמ"ד בתחומי הידע, המיומנויות והערכים.
היחידה פותחה על ידי:
כתיבה: מלכי איזנבך וליזה וסרמן – סלוצקי, מדריכות להיסטוריה בחמ"ד
ייעוץ פדגוגי: בלהה גליקסברג, מפמ"ר היסטוריה בחמ"ד
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ז-יב
תנאי קדם: אין
היסטוריה חמ"ד
30-09-2022
"הכול פתוח" – יחידה שנייה
ביחידה הקודמת הגדרנו מהי בחינה עם חומר פתוח, הצבנו את העקרונות של בחינה מסוג זה, הבנו מה הם יתרונותיה והכרנו את המיומנויות הנדרשות כדי לפתור אותה.
ביחידה זו נלמד על עקרונות של כתיבת הבחינה, נתרגל כתיבת שאלות לבחינה עם חומר פתוח, ונבין כיצד להכין את תלמידנו לבחינה מסוג זה.
היחידה פותחה ע"י: רחלי שיינר מדריכה ארצית היסטוריה חמ"ד
אבישג פרידמן מדריכה ארצית היסטוריה חמ"ד
ייעוץ פדגוגי: בלהה גליקסברג מפמ"ר היסטוריה בחמ"ד
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ז-יב
תנאי קדם: אין
היסטוריה חמ"ד
30-09-2022
ביחידה זאת נגדיר מהי בחינה עם חומר פתוח, נציג את העקרונות של בחינה מסוג זה, נבין מה הם יתרונותיה ונכיר את המיומנויות הנדרשות כדי לפתור אותה.
ביחידה הבאה נתנסה בכתיבת בחינה עם חומר פתוח.
היחידה פותחה ע"י: רחלי שיינר מדריכה ארצית היסטוריה חמ"ד, אבישג פרידמן מדריכה ארצית היסטוריה חמ"ד, ייעוץ פדגוגי: בלהה גליקסברג מפמ"ר היסטוריה בחמ"ד.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ז-יב
תנאי קדם: אין
היסטוריה חמ"ד
15-06-2022
תקציר: היחידה תעסוק בדרכי ההוראה ליצירת עיתון היסטורי- משימה המשלבת הוראה, למידה והערכה ומאפשרת להעריך ידע, מיומנויות וערכים על פי המטרות הספציפיות של תוכנית הלימודים. המשימה מזמנת עבודה קבוצתית ועצמית המכוונת את התלמידים ללמידה משמעותית, באמצעותה התלמידים יוצרים תוצרים המעידים על הבנה מעמיקה, ניתוח, פרשנות והתבוננות על הנושא הנלמד מנקודות מבט שונות.
במשימה משולבות מיומנויות של אוריינות לשונית (הבנת המקור ההיסטורי, זיהוי קשר בין אירועים, כתיבה ממזגת ועוד), אוריינות דיגיטלית (שכוללת שימוש בכלים דיגיטליים לאיתור ולהערכת מקור מידע), אוריינות איתור מידע וחשיבה ביקורתית. בנוסף משולבות בה מיומנויות של הכוונה עצמית ומודעות עצמית.
פיתוח היחידה: אוריאל אסולין
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: י', י"א
דרישות קדם: יישומי תמונה, יישומי אופיס וגוגל
מיומנויות הבאות לידי ביטוי ביחידה: אוריינות לשונית, חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית, אוריינות דיגיטלית, אוריינות מידע
היסטוריה חמ"ד
15-06-2022
תקציר: המשתלם ילמד להכין יחידת הוראה בנושא הסיור הלימודי.
היחידה תכלול: בחירת נושא ואתרים היסטוריים, הבחנה בין מקורות ראשוניים למשניים. ניתוח טקסט חזותי.
המשתלם יעבור תהליך של בניית סיור בדומה לזה של תלמידיו . ולבסוף ילמד להכין רפלקציה מיטבית על תהליך הלמידה
פיתוח היחידה: מרים אנגלמן ורחל אופיר
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: י', י"א, י"ב
דרישות קדם: אין
מיומנויות הבאות לידי ביטוי ביחידה: אוריינות לשונית, חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית, אוריינות דיגיטלית, אוריינות מידע, מודעות עצמית, הכוונה עצמית, מודעות חברתית, התנהלות חברתית
היסטוריה חמ"ד
11-06-2022
תקציר: "היא יכולה להגיע להישגים גבוהים יותר, אבל אין לה מוטיבציה..." כמה פעמים אמרתם משפט זה או דומה לו. אבל מה זה בעצם "מוטיבציה", אלו סוגי מוטיבציה קיימים והאם אנחנו כמורים יכולים לפתח תחושת מסוגלות בקרב התלמידים שלנו?
פיתוח היחידה: רחל אופיר ומרים אנגלמן
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: י', י"א, י"ב
דרישות קדם: אין
מיומנויות הבאות לידי ביטוי ביחידה: אוריינות לשונית, חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית, אוריינות מידע, מודעות עצמית, הכוונה עצמית, התנהלות חברתית
היסטוריה חמ"ד
09-06-2022
תקציר: כשתלמידים עולים חדשים פוגשים את מטלת הסרט.
ביחידה נזהה את האתגרים הייחודים לתלמידים העולים החדשים בלמידה המתחדשת
נכיר את מטלת הסרט והוראתה בכיתה
ונדגים כיצד לקיים הוראה למידה והערכה שלה בכיתת ההיסטוריה ההטרוגנית
פיתוח היחידה: מוריה בר-און ומיטל פרקוביץ
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: י', י"א, י"ב
דרישות קדם: אין
מיומנויות הבאות לידי ביטוי ביחידה: אוריינות לשונית, חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית, אוריינות דיגיטלית, אוריינות מידע, מודעות עצמית, הכוונה עצמית, מודעות חברתית, התנהלות חברתית
היסטוריה חמ"ד
09-06-2022
תקציר: כשתלמידי חמד"ה פוגשים את מטלת המשחק.
נזהה את האתגרים הייחודיים לתלמידי חמד"ה בלמידה המתחדשת.
נכיר את מטלת המשחק והוראתה בכיתה ונדגים כיצד לקיים הוראה למידה והערכה שלה בכיתת ההיסטוריה שלנו.
פיתוח היחידה: מיטל פרקוביץ ומוריה בר-און
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: י', י"א, י"ב
דרישות קדם: אין
מיומנויות הבאות לידי ביטוי ביחידה: אוריינות לשונית, חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית, אוריינות דיגיטלית, אוריינות מידע, מודעות עצמית, הכוונה עצמית, מודעות חברתית, התנהלות חברתית