8 קורסים
תשפ"א
02-10-2020
נושא המפגש: אמת או חובה - סיפור הגבעונים
שם המרצה: חגית לשם, יעל נחשון
תאריך ושעה: 05.05.21
מתאים לכיתות: א-ו
תנאי קדם: אין
על המפגש: נספר מי היו הגבעונים, איך הגבעונים 'הפילו בפח' את יהושוע, וכיצד נהג בהם יהושוע לאחר שנחשפה תרמיתם. נדון בשאלות המוסריות שמזמן לנו הפרק: מתי מותר ומתי אסור לרמות? האם יש לנו מחויבות כלפי מי שהפר את אמוננו? מה חשיבותה של ההבטחה? מה משמעותה של ברית המבוססת על שקר?
שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני
תשפ"א
02-10-2020
נושא המפגש: סיפורו של בלעם בראי האמנות - פי האתון
שם המרצה: יעל נחשון
תאריך ושעה: 21.04.21
מתאים לכיתות: ה
תנאי קדם: אין
על המפגש: חיה מדברת זה אירוע יוצא דופן, אפילו בעולם המלא ניסים ונפלאות כעולם התורה. מה משמעותו של סיפור בלעם והאתון? נראה כיצד מקבל הסיפור דרכי פרשנות מגוונות ומנוגדות באומנות וכיצד האומנות יכולה להעשיר את לימוד המקרא ולקחת אותו למחוזות חדשים. ההתבוננות ביצירות האומנות מחזירה אותנו לקריאה צמודה ורגישה יותר בסיפור המקראי ומרחיבה את הדעת ואת הלב.
שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני
תשפ"א
02-10-2020
נושא המפגש: "עם לבדד ישכון"?- טעימות מהרקע התרבותי, ההיסטורי, הדתי והפוליטי בימי האבות וראשית האומה
שם המרצה: חגית לשם, יעל נחשון
תאריך ושעה: 18.03.21, 20:00-22:00
מתאים לכיתות: ב-ו
תנאי קדם: אין
על המפגש: מאין הגיעו אבותינו ועל ברכי איזו תרבות הם גדלו? אילו עמים הם פגשו בכנען ומהי החשיבות של ההתבדלות מהם? מה חשבו עליהם המצרים ומדוע? מה 'מקורי' שלנו ומה אימצנו לנו מהסביבה? המאפיינים הגיאוגרפיים, התרבותיים והדתיים בעולמם של אבותינו, בתקופת ההתנחלות ובימי השופטים.
שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני
תשפ"א
02-10-2020
נושא המפגש: אחים להנהגה- משה ומשפחתו- משפחה של מנהיגים
שם המרצה: חגית לשם
תאריך ושעה: 03.03.21, 20:00-22:00
מתאים לכיתות: ד
תנאי קדם: אין
על המפגש: כולנו מכירים את הדפוס החוזר במקרא של האח הצעיר דווקא שנבחר על ידי אלוהים. גם סיפור לידה יוצא דופן אינו ייחודי למשה. אולם, אחים שלשם שינוי פועלים יחד, זה לצד זה בהנהגת העם, זהו חידוש שלא נראה כמותו במקרא! מהו סוד ההנהגה המשותפת של האחים? האם הכל הרמוני או שישנם בקיעים גם במשפחה זו? נדבר על יחסי אחים, על קנאה ועל שיתוף פעולה במשפחה הכי משפיעה בעם ישראל.
שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכרורני
תשפ"א
02-10-2020
נושא המפגש: "וקראתם דרור" לדמיון - קווים להערכה חלופית
שם המרצה: חגית לשם ויעל נחשון
תאריך ושעה: 27.01.21, 20:00-22:00
מתאים לכיתות: א-ו
תנאי קדם: אין
על המפגש: מה מעריכים בהערכה חלופית? איך מעריכים את התוצר? ההערכה החלופית מזמנת לתלמידים אפשרות לפתח מיומנויות למידה מגוונות מיומנויות חברתיות מגוונות, התמודדות עם טקסטים מילוליים, חזותיים וקוליים, ושילוב אומנויות ויצירתיות איית. במפגש זה נסקור מגוון חלופות בהערכה, נמפה את המיומנויות אותן הן מפתחות, נחשוב כיצד להעריך אותן ואיך להנחות את התלמידים לקראתן ובמהלכן.
שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני
תשפ"א
02-10-2020
נושא המפגש: שפת המקרא - אתגרים וכלים, מאקדח ועד תשבץ
שם המרצה: חגית לשם, יעל נחשון
תאריך ושעה: 23.12.20, 20:00-22:00
מתאים לכיתות: ב-ו
תנאי קדם: אין
שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני
תשפ"א
02-10-2020
נושא המפגש: צפנת פענוח- חלומות בסיפור יוסף
שם המרצה: יעל נחשון וחגית לשם
תאריך ושעה: 18.02.2, 20:00-22:00
מתאים לכיתות: ג
תנאי קדם: אין
תקציר המפגש: זוגות-זוגות מופיעים החלומות בסיפורי יוסף, שניים שהוא חלם וארבעה שהוא פתר. מהם תפקידי החלומות מבחינה ספרותית ומבחינת העלילה?
שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכרוני
תשפ"א
02-10-2020
נושא המפגש: דמותו המורכבת של אברהם במקרא ובמדרש - אברהם אבינו, האיש והאגדה
שם המרצה: יעל נחשון וחגית לשם
תאריך ושעה: 06.01.21, 20:00-22:00
מתאים לכיתות: ב
תנאי קדם: אין
שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני