דילוג לתוכן הראשי

4 קורסים

מיין לפי
האזנה חווייתית למוסיקה
חשיבה ביקורתית
חשיבה יצירתית
אוריינות גלובלית
תקציר הקורס

יחידות א-סינכרוניות

האזנה חווייתית למוסיקה

15-12-2024

תקציר: 

היחידה עוסקת בחוויה של האזנה משמעותית למוסיקה, החל מהתנסות בדרכי האזנה שונות, דרך האזנה ליצירות וזיהוי מרכיב בולט בהן, בניסיון להתאים תכנים מוסיקליים וחוץ מוסיקליים ביצירה לתחומי דעת שונים, ועד בחירת יצירות מוסיקליות אשר יעשירו, ילוו ויתמכו בתהליכים לימודיים, רגשיים וחברתיים בכיתה.
בתהליך הלימוד יחוו הלומדים חוויה מוסיקלית ורגשית, יתנסו בהבחנה בדקויות מוסיקליות שעוזרות בתיווך של יצירה מוסיקלית, ואף יעסקו בבחירת יצירות מתאימות להאזנה ותיווכן לתלמידים, כחלק מתהליך לימודי, רגשי וחברתי.
במסגרת היחידה, יפגשו הלומדים יצירות מרפרטואר מגוון של סגנונות ותקופות, ויתנסו בעקרונות ההאזנה הפעילה והחווייתית למוסיקה כחלק מהפעילויות בכיתה.

היחידה פותחה על ידי אילנה בן עזרא, מורה ומחנכת למוסיקה, מדריכה בפיקוח על החינוך המוסיקלי במשרד החינוך.

 

משך: 3 שעות

מתאים לכיתות: א, ב, ג, ד, ה, ו

תנאי קדם: אין

  • (5)
  • מיומנויות: חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית, אוריינות גלובלית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    מה בין המילים לצלילים
    אוריינות לשונית
    חשיבה יצירתית
    מודעות עצמית
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    מה בין המילים לצלילים

    02-01-2022

    האם יש בכוחה של המוזיקה "לצייר" בצלילים מילים מתוך שיר, "לצייר" בצלילים את האווירה או את המסר העולה מתוך הטקסט?

    ביחידה זו נגלה כיצד ניתן במכחול הצלילים "לצייר" מילים, אווירה ומסר העולה מתוך הטקסט.

    נתמקד בסוגה של השיר הישראלי, נאזין לשירים וניחשף למגוון אפשרויות במוזיקה שבאמצעותן ניתן "לצייר" תוכן באמצעות צלילים.

    היחידה פותחה על ידי: רנה כלף ועפרה רצאבי, מדריכות ארציות בפיקוח על החינוך המוזיקלי

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ד׳-ו׳

    תנאי קדם: אין

  • (9)
  • מיומנויות: אוריינות לשונית, חשיבה יצירתית, מודעות עצמית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    מה נשמע? חידוני קולות וצלילים בכיתה
    חשיבה ביקורתית
    חשיבה יצירתית
    מודעות חברתית
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    מה נשמע? חידוני קולות וצלילים בכיתה

    13-01-2025

    תקציר: 

    חידוני קולות וצלילים הם לא רק חידונים עבור המוזיקאים שבינינו – כל אחד יכול לשחק וליהנות מהם! חידון קולות וצלילים הוא פעילות חינוכית שבה נעשה שימוש בקולות וצלילים שונים כדי לשפר את הקשב, להגביר עניין, סקרנות ומעורבות של התלמידים, ולפתח מיומנויות חקר ויצירתיות בתחום הדעת שאותו אנו מלמדים. השימוש בחידוני קולות וצלילים בשיעור מקיף תחומי דעת שונים. החידונים יאפשרו לתלמידים להקשיב באופן חוויתי ופעיל, ואף יהוו גירוי לחקר בנושא החידון. יחידה זו תעניק לכם ידע יישומי, בשילוב התנסויות מסקרנות ורעיונות יצירתיים לשימוש בכיתה. בהמשך היחידה תלמדו כיצד לתכנן חידוני קולות וצלילים בכלים דיגיטליים כמו Canva ו-TinyTap.

    היחידה פותחה על ידי יעל אילת, מורה למוזיקה בחנ"מ, מובילת קהילת מוזיקה ארצית בחנ"מ והשתלמות ארצית בנושא מוזיקה בחנ"מ, ובליווי זוהר ולנסי זינגר - הפיקוח על החינוך המוזיקלי במחוז צפון.

     

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א, ב, ג, ד, ה, ו

    תנאי קדם: אין

  • (12)
  • מיומנויות: חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית, מודעות חברתית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    תכנון והפקת טקס בקהילת בית הספר
    חשיבה יצירתית
    התנהלות חברתית
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    תכנון והפקת טקס בקהילת בית הספר

    10-01-2022

    איך מכינים טקס בית ספרי מעניין? כזה שיצאו ממנו נפעמים?

    איך מלמדים את הילדים לשיר שירה מוזיקלית יפה?

    והכי חשוב: איך עושים זאת כך שיהיה לנו, לילדות ולילדים משמעותי, נעים, ונצא מהחוויה עם חיוך?

    כל זאת ועוד - ביחידה שלפניכם.

    היחידה פותחה על ידי: אורה קלונובר, מדריכה, רכזת ומחנכת למוזיקה
    משך: 3 שעות
    מתאים לכיתות: א׳- ו׳
    תנאי קדם: אין

  • (9)
  • מיומנויות: חשיבה יצירתית, התנהלות חברתית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו