מורים יקרים,
תרבות מקורותינו גדושים בתיאור של פעילויות מוסיקליות. הדבר משקף היטב את חשיבותה של המוסיקה בחיי הקהילות היהודיות מאז ומתמיד. מעמדה של המוסיקה מוצא את ביטויו כבר בראשית הבריאה: "ותלד עדה את יבל הוא היה אבי יושב אוהל ומקנה" (בראשית ד, כ), ומיד לאחר מכן: "ושם אחיו יובל הוא היה אבי כל תופש כינור ועוגב", וזה אכן יכול לשקף את מיקומה החשוב של המוסיקה בחיי החברה.
ניתן לראות בספר תהילים את מעורבותה של המוסיקה בעבודת הקודש, ודוגמהמובהקת יש בפרק ק"נ:
הַלְלוּ-יָהּ: הַלְלוּ-אֵל בְּקָדְשׁוֹ; הַלְלוּהוּ, בִּרְקִיעַ עֻזּוֹ. הַלְלוּהוּ בִגְבוּרֹתָיו; הַלְלוּהוּ, כְּרֹב גֻּדְלוֹ. הַלְלוּהוּ, בְּתֵקַע שׁוֹפָר; הַלְלוּהוּ, בְּנֵבֶל וְכִנּוֹר. הַלְלוּהוּ, בְּתֹף וּמָחוֹל; הַלְלוּהוּ, בְּמִנִּים וְעֻגָב. הַלְלוּהוּ בְצִלְצְלֵי-שָׁמַע; הַלְלוּהוּ, בְּצִלְצְלֵי תְרוּעָה. כֹּל הַנְּשָׁמָה, תְּהַלֵּל יָהּ: הַלְלוּ-יָהּ.
בכל דור ודור נמשכת השירה בישראל, והיא באה לידי ביטוי בתפילות, בפיוטים ובשירי שבח חדשים לה'. כתבנו עבורכם בכוורת תכנים ויחידות מתאימות עבור מוסדות החינוך בחמ"ד.
בהצלחה ובהנאה לכולם!
איילה רייכרט
מפקחת ארצית על החינוך המוסיקלי בחמ"ד וממונה קוריקולרית ותו"ל אגף אמנויות