דילוג לתוכן הראשי

10 קורסים

מיין לפי
וידאו-דאנס
אוריינות דיגיטלית
תקציר הקורס

יחידות א-סינכרוניות

וידאו-דאנס

25-12-2022

תקציר: ביחידה זו נעסוק בקשר בין אומנות המחול ואומנות הקולנוע. דרך וידאו-דאנס, שהוא ז'אנר, סוגה של אומנות המשלבת בין קולנוע למחול, נחשוב על מתודות לשילוב תחומים אלו בהוראה בכיתה.

 

פיתוח היחידה: שירי פרייס, במאית יוצרת, מורה לקולנוע בבית הספר לאמנויות – קמפוס אריסון, תל אביב.

משך: 3 שעות

מתאים לכיתות: ה-ו

דרישות קדם: אין

  • (1)
  • מיומנויות: אוריינות דיגיטלית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    מבשלים סרטים
    חשיבה יצירתית
    אוריינות דיגיטלית
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    מבשלים סרטים

    11-09-2022

    תקציר: המבע הקולנועי, מורכב מאמצעים אומנותיים מגוונים: תסריט, זוויות הצילום, תאורה, פסקול, עריכה, קומפוזיציה, תפאורה, לבוש, המזון המוגש בו ועוד. כל אלו יחד וההבנה שלכל פרט יש תפקיד על היצירה הקולנועית, יוצרים משמעות, אשר תפקידה ליצור אצל הצופים הזדהות רגשית עם הסרט. "בנוף הרגשי של העולם המודרני, יש לאולם הקולנוע תפקיד מרכזי: הוא אחד מהמרחבים העיקריים שבהם מתאספות קהילות כדי לבטא ולחוות רגשות" (גרג סמית').

    ביחידה זו, יובאו דוגמאות מתוך סרטים, בהם נבדוק את המשמעות הקולנועית של המזון המופיע בו. (מדוע נבחר מזון זה, כיצד הוא מופיע/מוגש בסרט, מה הקשר התרבותי ועוד).

    פיתוח היחידה: לילך אגמון, מחנכת ומדריכה ארצית "קולנוע ומדיה יסודי".

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א-ו

    דרישות קדם: אין

  • (6)
  • מיומנויות: חשיבה יצירתית, אוריינות דיגיטלית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    שקט! מקליטים - קריינות בהֶסְכֵּתִים (podcasts)
    אוריינות לשונית
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    שקט! מקליטים - קריינות בהֶסְכֵּתִים (podcasts)

    23-08-2022

    תקציר: ברוכים הבאים ליחידת הלימוד על הֶסְכֵּתִים (podcasts).
    הֶסְכֵּתִ (podcast) הוא אמצעי תקשורת התופס תאוצה בפופולאריות שלו בזכות היכולת להעביר אל מאזינים תוכן מורכב בעזרת שימוש רק בקולנו.
    ביחידה זו אנו נלמד איך להשתמש בקול שלנו במגוון של דרכים שיעזרו להקליט ולהאזין להסתכים באופן יותר ביקורתי ומקצועי.


    פיתוח היחידה: פיתוח היחידה: עופר כרמל, מורה להסכתים בבית ספר על יסודי. מנהל תחנה בפרויקט "הרדיו החינוכי של השידור הציבורי".

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ג-ו

    דרישות קדם: אין

    תקציר: ברוכים הבאים ליחידת הלימוד על הֶסְכֵּתִים (podcasts).הֶסְכֵּתִ (podcast) הוא אמצעי תקשורת התופס תאוצה בפופולאריות שלו בזכות היכולת להעביר אל מאזינים תוכן מורכב בעזרת שימוש רק בקולנו.ביחידה זו אנו נלמד איך להשתמש בקול שלנו במגוון של דרכים שיעזרו להקליט ולהאזין להסתכים באופן יותר ביקורתי ומקצועי.

    פיתוח היחידה: פיתוח היחידה: עופר כרמל, מורה להסכתים בבית ספר על יסודי. מנהל תחנה בפרויקט "הרדיו החינוכי של השידור הציבורי".
    משך: 3 שעות
    מתאים לכיתות: ג-ו
    דרישות קדם: אין

  • (2)
  • מיומנויות: אוריינות לשונית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    אנימציית סטופ מושן ושילובה בהוראה
    אוריינות דיגיטלית
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    אנימציית סטופ מושן ושילובה בהוראה

    30-11-2020

    תקציר:

    היחידה על אנימציית סטופ מושן (Stop Motion) ועל שילובה בהוראה מומלצת עבור מורים מכל תחומי הדעת והיא מציגה כלי היוצר אשליה של עצמים דוממים הנעים מעצמם. רעיון מדליק ואפליקציה ייחודית, המצריכים רק את הטלפון הסלולרי שלכם וכוס חד פעמית, מאפשרים לכם לגוון את סגנון ההוראה שלכם באמצעות סרטונים אישיים, ייחודיים, מצחיקים ומרגשים שתוכלו ליצור.

    היחידה פותחה על ידי: לילך אגמון, מחנכת ומדריכה ארצית לקולנוע ומדיה ביסודי

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א' עד ו'

    תנאי קדם: אין

  • (61)
  • מיומנויות: אוריינות דיגיטלית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    מונה ליזה, ביונסה וזוהר ארגוב יצאו לאכול חריימה - מיומנויות ניתוח של תוצרי תרבות
    חשיבה ביקורתית
    חשיבה יצירתית
    אוריינות מידע
    מודעות חברתית
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    מונה ליזה, ביונסה וזוהר ארגוב יצאו לאכול חריימה - מיומנויות ניתוח של תוצרי תרבות

    13-01-2024

    תקציר:

    "תרבות" היא מושג מורכב, המלווה אותנו ומשפיע עלינו בכל רגע נתון בחיינו. יחידה זו תאפשר לכם לערוך היכרות עם המושג "תרבות", ותציג בפניכם הגדרות, מאפיינים, וגישות שונות לתרבות.  

    לימוד המושג "תרבות" במערכת החינוך הוא חשוב, מכיוון שהוא עוזר לתלמידים להבין את המגוון החברתי והערכים שמעצבים את עולמם, ובכך תורם לפתיחות, סובלנות וכבוד לאחרים. בנוסף, הלימוד מקנה להם כלים להבין את הזהות האישית שלהם ואת מקומם בחברה. 

    היחידה פותחה על ידי שי שקד, מורה ומרצה בתחום תקשורת ההמונים ותרבות

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ג-יב

    תנאי קדם: אין

  • (2)
  • מיומנויות: חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית, אוריינות מידע, מודעות חברתית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    ניוז ופייק ניוז
    אוריינות דיגיטלית
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    ניוז ופייק ניוז

    26-01-2021

    תקציר: לאחרונה אנו עדים להרחבת הפצה של מידע כוזב – פייק ניוז (fake news).

    פרסום שקרים אינו דבר חדש, אלא שבעידן האינטרנט והרשתות החברתיות, כשכל אחד הוא עיתונאי קטן, ההסתה והשנאה מגיעות לממדים עצומים והסכנות של מידע שקרי אורבות לכל אחד מאיתנו. ובל נשכח שמנהיגים משתמשים בפייק ניוז כדי לקדם אינטרסים אישיים, והפצת מידע עלולה לסלול דרך לשליטה ולהטיית דעות ועמדות.

    יותר ויותר מבינים היום שכדי להתמודד עם 'עובדות אלטרנטיביות' יש צורך ללמוד להבחין בין טוב לרע, ובין אמת לשקר. ובמילים אחרות, כל אחד מאיתנו צריך לקבל הכשרה – ללמוד ולהצטייד בכישורי הבחנה בין סוגי ידיעות המתגלגלות לפתחנו.

    היחידה פותחה על ידי: קרן קטקו-איילי

    משך היחידה: 3 שעות

    מיועד לכיתות: ז-י"ב 

    תנאי קדם: אין

  • (52)
  • מיומנויות: אוריינות דיגיטלית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו

    יחידות א-סינכרוניות

    אוריינות מדיה - לצרוך, ליצור ולפרש מדיה

    13-07-2021

    תקציר: אוריינות מדיה היא היכולת לצרוך, להבין, לפרש, להעריך וליצור מסרים באמצעי המדיה השונים.

    אנו חיים בסביבת תקשורתית מורכבת וסבוכה יותר מבעבר. מעולם לא נחשפנו לכל כך הרבה מתווכים של תמונת המציאות – באמצעי התקשורת הממוסדים, ברשתות החברתיות ובערוצי תקשורת בין־אישיים.
    ערוצי התקשורת למיניהם ממסגרים ומבליטים את הדימויים, את הנרטיבים ואת המאפיינים השונים בייצוג המציאות שלנו.
    כיום, הטכנולוגיה מאפשרת לנו לפעול ולהשפיע באופן אקטיבי על המתרחש, באמצעות יזמות והשתתפות פעילה ברשתות החברתיות.
    מיומנויות אלה הן יכולות בסיסיות של אוריינות מדיה ויש לתרגל אותן מגיל צעיר, עם החשיפה למסכים.

    היחידה פותחה על ידי: ד"ר איבנה רטנר, מפמ"ר קולנוע ומדיה

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ג'-ו'

    תנאי קדם: אין

  • (3)
  • טרם בוצע רישום ליחידה זו

    יחידות א-סינכרוניות

    צילום - כלי להתבוננות, לשיחה ולתיעוד

    29-07-2021

    תקציר: צילום עוסק בעיקר בהתבוננות במרחב, מאפשר קיום שיח ויוצר עבורנו כלי תיעודי אישי וציבורי. שילוב תהליכי צילום בתהליכים חינוכיים מאפשר התנסות פעילה, המשלבת התבוננות וניתוח המקדמים את התפתחות הילד מבחינה רגשית וחברתית, ובמקביל מהווה כלי רב עוצמה להעברת מסרים. רכישת מיומנות צילום בבית הספר תאפשר פעולות גומלין של משחק ולמידה. יחידת לימוד זו כוללת התבוננות בתמונה, היכרות עם מושגים חשובים, וכמובן משימות ביצוע.

    היחידה פותחה על ידי: נעמה כהן אשכנזי, מדריכה ארצית לצילום ולפדגוגיה דיגיטאלית בפיקוח על הקולנוע והמדיה

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א'-ו'

    תנאי קדם: אין

  • (10)
  • טרם בוצע רישום ליחידה זו
    גרפיטי ככלי לשינוי חברתי
    התנהלות חברתית
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    גרפיטי ככלי לשינוי חברתי

    24-08-2021

    אומנות הגרפיטי היא כלי להעברת מסרים, לשיקוף המציאות ולהשפעה על תהליכים חברתיים.

    ביחידה זו נכיר את אומנות הגרפיטי מראשית התפתחותה עד היום, תוך התמקדות בניתוח יצירות גרפיטי שצוירו ברחבי העולם.

    היחידה מאפשרת לבחון יצירות אלה בהקשרים תרבותיים, חברתיים ופוליטיים, ולזהות את תרומתו של כלי זה ליצירת שיח ציבורי ודינמיקה חברתית אקטיביסטית.
    היחידה פותחה על ידי: רולא נסיר, מורה לתקשורת ולקולנוע
    משך: 3 שעות 
    מתאים לכיתות: ד'-ו'
    תנאי קדם: אין


  • (3)
  • מיומנויות: התנהלות חברתית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    יצירת עלון דיגיטלי ושילובו בפעילות לימודית, חברתית וקהילתית
    חשיבה יצירתית
    אוריינות דיגיטלית
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    יצירת עלון דיגיטלי ושילובו בפעילות לימודית, חברתית וקהילתית

    07-10-2021

    תקציר: ביחידה זו נלמד ליצור עלון דיגיטלי (ניוזלטר) באופן פשוט וידידותי.

    באמצעות הכלי Smore נוכל להעביר מידע ויזואלי הכולל מלל, תמונות, סרטונים וקישורים לאתרים.

    מורות ומורים מכל תחומי הדעת מוזמנים להשתמש בכלי למגוון מטרות: יצירת עלון בית ספרי, פרסום אירועים, עבודת סיכום ועוד, וללמד את התלמידים להשתמש בו להצגת תוצרים אישיים וקבוצתיים.

    היחידה פותחה על ידי: לילך אגמון, מחנכת ומדריכה ארצית לקולנוע ומדיה ביסודי
    משך: 3 שעות
    מתאים לכיתות: ד׳-ו׳
    תנאי קדם: אין


  • (3)
  • מיומנויות: חשיבה יצירתית, אוריינות דיגיטלית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו