1 קורסים
יחידות סינכרוניות
26-02-2023
שם המרצה: ד"ר אפרת קוצר
תאריך ושעה: 22/03/23, יום רביעי בין השעות 20:00-21:15
משך: 3 שעות
על המפגש:
יעילות הקריאה קשורה, בין השאר, לתפקודים קוגניטיביים, כגון קשב וזיכרון. משתמע מכך כי קשיים בתפקודי קשב עלולים להקשות על הילד בתהליכי הקריאה ולפגוע ביכולתו להפיק משמעות מן הכתוב. המחקר שעליו מבוססת ההרצאה הוא כלל מדגם אקולוגי של 136 תלמידי כיתות ה-ו ש'גויסו' מכיתות שלמות והפגינו מנעד רחב של יכולות בתחום הקריאה והקשב.
הספרות המחקרית מתייחסת הן לקשב והן לקריאה כאל תחומים רב ממדיים הכוללים תפקודים שונים ומובחנים זה מזה. אם כך, האם תפקודי קשב וזיכרון ספציפיים (קשב מתמשך, קשב סלקטיבי-מרחבי, בקרת קשב וזיכרון עובד מילולי) תורמים באופן מובהק לניבוי יכולות קריאה שונות? על שאלה זאת בא לענות המחקר הנוכחי. להבנה מעמיקה של מטריצת הקשרים בין תפקודים שונים של קשב וזיכרון ובין היבטים שונים של הקריאה יש פוטנציאל להפקת המלצות חשובות לקידום ההוראה והלמידה. בהרצאה נדבר על הקשרים הספציפיים שנמצאו בין תפקודי קשב וזיכרון ליכולות הקריאה השונות ונגזור מהם המלצות לקידום ההוראה בכיתה.
שימו לב: מספר המקומות מוגבל. עם הרשמתך ליחידה הנך מתחייב/ת להשתתף במפגש הסינכורני