דילוג לתוכן הראשי

6 קורסים

איך לגרום לבנים ולבנות לשתף פעולה ללא הטיה מגדרית?
יחידות א-סינכרוניות
תקציר הקורס

יחידות א-סינכרוניות

איך לגרום לבנים ולבנות לשתף פעולה ללא הטיה מגדרית?

חוסר שיתוף פעולה בין בנים לבנות יכול לבוא לידי ביטוי בצורה משמעותית בשיעורים ובפעילויות חברתיות המשלבות פעילות גופנית. הבנים מוסרים כדור לבנים והבנות מוסרות כדור לבנות. 

ביחידה  זו תלמדו כיצד ליצור פעילות שתגרום לבנים ולבנות לשתף פעולה בשיעור שלכם, מבלי שיחשבו בכלל על 'בנים מול בנות'.  

היחידה פותחה על ידי: מוריה טלמור, ממונה שילוב והכלה, אגף א' לחינוך יסודי.אפרת עומר - מדריכה מחוזית,  הפיקוח על החינוך הגופני מחוז ירושלים, מפתחת ומנחה השתלמויות ארציות.

משך: 3 שעות

מתאים לכיתות: א, ב, ג, ד, ה, ו

תנאי קדם: אין

  • (0)
  • יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    "למידה בתנועה" - שילוב פעילות גופנית בלמידה

    במהלך שבוע הלימודים המורה בכיתה יכול/ה באמצעות פעילות גופנית ליצור הנעה והנאה בקרב התלמידים ולקדם התנהגויות חיוביות, ללא ידע מוקדם. יחידה זו תתמקד בחשיבות הוספת פעילות גופנית בשיעורים בהתמקדות שני חלקים: חלק תיאורטי, המתמקד בקשר בין ביצוע פעילות גופנית לבין תפקוד קוגניטיבי ולימודי בקרב התלמידים. חלק יישומי, אשר יחשוף מגוון פעילויות גופניות בכיתה ומחוץ לה, לפי תחומי דעת. 

    היחידה פותחה על ידי: מוריה טלמור, ממונה שילוב והכלה, אגף א' לחינוך יסודי. מיכל שיינוביץ, מדריכה ארצית הפיקוח הארצי על החינוך הגופני ורננה ניידמן – מפתחת ומנחה השתלמויות ארציות

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א,ב,ג,ד,ה,ו

    תנאי קדם: אין

  • (24)
  • ש
    יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    ש"י (שעה ייחודית) - ניהול כיתה מיטבי בעזרת משחק בתנועה

    שילוב משחק תנועתי בשעה ייחודית מזמן יתרונות רבים לתלמידים עצמם ולתהליך ההוראה. ביחידה זו אנו נלמד מהו משחק תנועתי ונתמקד ביתרונות שילוב המשחק התנועתי בשעה ייחודית. נפרט את תרומתו של המשחק התנועתי בניהול הכיתה, בפרט. לבסוף, נכיר גם דוגמאות והמלצות ליישום ש"י בתנועה בכיתה באמצעות דוגמאות למשחקי תנועה רבים ומגוונים. 

    היחידה פותחה על ידי: מוריה טלמור, ממונה שילוב והכלה, אגף א' לחינוך יסודי. מיכל שיינוביץ, מדריכה ארצית הפיקוח הארצי על החינוך הגופני ורננה ניידמן – מפתחת ומנחה השתלמויות ארציות

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א,ב,ג,ד,ה,ו

    תנאי קדם: אין

  • (10)
  • הפגה תנועתית -
    יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    הפגה תנועתית - "כל אחד יכול ללכת בגדול"

    הפוגות תנועתיות בשיעור עיוני בכיתה תורמות במישור החברתי, הרגשי, הקוגניטיבי והגופני. ביחידה זו נלמד על חשיבות ההפוגות בהקשר חברתי-רגשי; נקבל כלים לקיום הפוגות ובנוסף, נצפה ונתנסה בדוגמאות ממחישות לגילאים השונים. 

    היחידה פותחה על ידי: מוריה טלמור, ממונה שילוב והכלה, אגף א' לחינוך יסודי. מיכל שיינוביץ, מדריכה ארצית הפיקוח הארצי על החינוך הגופני ורננה ניידמן – מפתחת ומנחה השתלמויות ארציות

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א,ב,ג,ד,ה,ו

    תנאי קדם: אין

  • (17)
  • איך לעודד מוטיבציה לפעילות גופנית באמצעות הטכנולוגיה?
    יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    איך לעודד מוטיבציה לפעילות גופנית באמצעות הטכנולוגיה?

    מוטיבציה ירודה לעסוק בפעילות גופנית אחר הצהריים היא אתגר שרבים מתלמידינו חווים. איך שנגמר בית הספר, רבים מהם רצים לשחק בסמארטפון או בטאבלט. בקורס זה תלמדו כיצד אתם, כמורים לחינוך גופני, יכולים להעלות את המוטיבציה של תלמידיכם - מבלי להילחם בצורך שלהם להיות מחוברים לטכנולוגיה. בעזרת פרקטיקה פשוטה אך ממוקדת של 3 שלבים, תצליחו לעודד את תלמידיכם להיות ספורטיביים גם אחרי בית הספר ולקיים אורח חיים בריא.

    היחידה פותחה על ידי: מוריה טלמור, ממונה שילוב והכלה, אגף א' לחינוך יסודי.ד"ר מיכל זלצמן, מדריכה ארצית למקצוע מוגבר בחינוך גופני ומפתחת השתלמויות ארציות.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א, ב, ג, ד, ה, ו

    תנאי קדם: אין

  • (2)
  • איך ליצור הזדמנות שווה לבנים ובנות?
    יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    איך ליצור הזדמנות שווה לבנים ובנות?

    בזמן פעילות גופנית יכולה לבוא לידי ביטוי הדרה מגדרית בצורה הכי כנה שיש, מהתלמידות והתלמידים עצמם. יחד עם זאת, פעילות גופנית זו גם פלטפורמה מעולה לפיתוח שינוי תפיסתי של תבניות מגדריות וסטריאוטיפים אצל התלמידים והתלמידות שלכם.

    ביחידה זו נלמד איך להפעיל משחקי כדור בשיעור, כך שכל התלמידים והתלמידות יהנו מהמשחק המשותף.

    היחידה פותחה על ידי: מוריה טלמור, ממונה שילוב והכלה, אגף א' לחינוך יסודי.אפרת עומר מדריכה מחוזית הפיקוח על החינוך הגופני מחוז ירושלים, מפתחת ומנחה השתלמויות ארציות.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א-ו

    תנאי קדם: אין

  • (0)