דילוג לתוכן הראשי

11 קורסים

מיין לפי
יזמות וחינוך גופני נפגשים
חשיבה ביקורתית
חשיבה יצירתית
אוריינות גופנית-בריאותית
תקציר הקורס

יחידות א-סינכרוניות

יזמות וחינוך גופני נפגשים

30-09-2024

תקציר: היחידה "יזמות וחינוך גופני נפגשים" נועדה לחשוף את מורי החינוך הגופני לעולם היזמות, תוך מתן כלים מעשיים לזיהוי צרכים ופיתוח רעיונות למיזמים בתחום החינוך הגופני, הספורט והבריאות. מטרתה היא לעודד חשיבה יצירתית ומעשית, המשלבת בין תכנים לימודיים לפעילות גופנית ושמירה על אורח חיים בריא. המשתלמים יכירו מודלים כמו SWOT לניתוח יוזמות ויתנסו בפיתוח מיזמים בית ספריים שיכולים להשפיע על בריאות ופעילות התלמידים.

היחידה פותחה על ידי: מירב יעל נהוראי מורה לחינוך גופני, יזמת חינוכית – טכנולוגית ומקדמת אורח חיים פעיל וספורטיבי.

משך: 3 שעות

מתאים לכיתות: א-יב

תנאי קדם: אין

  • (10)
  • מיומנויות: חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית, אוריינות גופנית-בריאותית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    מבוא להוראת ידע והבנה בשיעורי חינוך גופני
    חשיבה יצירתית
    אוריינות גופנית-בריאותית
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    מבוא להוראת ידע והבנה בשיעורי חינוך גופני

    30-09-2024

    תקציר: ביחידה זו נלמד כיצד לשלב הוראה עיונית כחלק בלתי נפרד משיעורי החינוך הגופני המעשיים. נלמד לנסח מטרות אופרטיביות, בהתאם לרמת הלימוד הנדרשת, ולתכנן את השיעור באופן מיטבי. נדגים את ניסוח המטרות ביחידה זו דרך נושא מרכיבי הכושר הגופני. לאחר הלמידה, תוכלו ליישם את הפרקטיקה של ניסוח מטרות אופרטיביות על נושאים נוספים בתוכנית הלימוד העיונית. 

    היחידה פותחה ע"י: היחידה פותחה ע"י צפרירה זאב, מורה לחינוך גופני ומרצה למורים לחינוך גופני תחומים: הוראת ידע והבנה כלי ניהול רכזי חינוך גופני, חינוך לערכים והעצמה בשיעורי חינוך גופני.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א-יב

    תנאי קדם: אין


  • (7)
  • מיומנויות: חשיבה יצירתית, אוריינות גופנית-בריאותית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    אני מאמין, אני מתמיד ולכן אני יכול
    מודעות עצמית
    אוריינות גופנית-בריאותית
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    אני מאמין, אני מתמיד ולכן אני יכול

    21-09-2022

    תקציר: חוסר שיתוף פעולה בין בנים לבנות יכול לבוא לידי ביטוי בצורה משמעותית בשיעורים ובפעילויות חברתיות המשלבות פעילות גופנית. הבנים מוסרים כדור לבנים והבנות מוסרות כדור לבנות. כמה פעמים שמעתם מתלמידים, משפטים כמו "זה קשה מדי" "אני לא מצליח" או "אני לא מסוגלת"? מורים נדרשים להתמודד עם כיתות הטרוגניות מבחינת היכולות המוטוריות, החברתיות, הרגשיות, הקוגניטיביות ועוד של התלמידים. להתמודדות זו מתווסף אתגר נוסף, כאשר בכיתה משולבים גם תלמידים עם צרכים מיוחדים. | היחידה מיועדת לכלל מורי היסודי בכל שכבות הלימוד.

    היחידה פותחה על ידי: מירי יגל - מרצה במכללות להכשרת מורים בתחום החינוך הגופני בחינוך המיוחד, מדריכה מחוזית לחינוך גופני בחינוך המיוחד בדימוס במשרד החינוך, מפתחת ומנחת קורסי מיקרו קרדיטציה והכוורת בתחום החינוך הגופני בחינוך המיוחד.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א-ו

    תנאי קדם: אין

  • (26)
  • מיומנויות: מודעות עצמית, אוריינות גופנית-בריאותית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    הפרעת הקשב – איך נקשיב לה?
    מודעות עצמית
    הכוונה עצמית
    אוריינות גופנית-בריאותית
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    הפרעת הקשב – איך נקשיב לה?

    21-09-2022

    תקציר היחידה: פעילות גופנית כאמצעי להעצמה וחיזוק הדימוי העצמי אצל תלמידים עם הפרעת קשב. במסגרת היחידה ניחשף לקווים מנחים להעצמת תלמיד עם הפרעת קשב וריכוז באמצעות פעילות גופנית. נבין מהי הפרעת קשב, מה המשמעות של ADHD ומה ההשפעות על התלמיד. נדון כיצד לזהות תלמיד עם דימוי עצמי נמוך, מהי התרומה של פעילות גופנית לתלמידים עם הפרעת קשב, נמליץ על ביצוע פעילות רפלקטיבית בכיתה ושימוש בכרטיסיית רגשות לקבלת תמונה של כלל תלמידי הכיתה. היחידה מיועדת לכלל מורי היסודי בכל שכבות הלימוד.

    היחידה פותחה על ידי: מירי יגל מרצה במכללות להכשרת מורים בתחום החינוך הגופני בחינוך המיוחד, מדריכה מחוזית לחינוך גופני בחינוך המיוחד בדימוס במשרד החינוך, מפתחת ומנחת קורסי מיקרו קרדיטציה והכוורת בתחום החינוך הגופני בחינוך המיוחד.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א-ו

    תנאי קדם: אין

  • (41)
  • מיומנויות: מודעות עצמית, הכוונה עצמית, אוריינות גופנית-בריאותית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    איך לגרום לבנים ולבנות לשתף פעולה ללא הטיה מגדרית?
    מודעות עצמית
    הכוונה עצמית
    אוריינות גופנית-בריאותית
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    איך לגרום לבנים ולבנות לשתף פעולה ללא הטיה מגדרית?

    24-03-2022

    תקציר: חוסר שיתוף פעולה בין בנים לבנות יכול לבוא לידי ביטוי בצורה משמעותית בשיעורים ובפעילויות חברתיות המשלבות פעילות גופנית. הבנים מוסרים כדור לבנים והבנות מוסרות כדור לבנות.

    ביחידה זו תלמדו כיצד ליצור פעילות שתגרום לבנים ולבנות לשתף פעולה בשיעור שלכם, מבלי שיחשבו בכלל על 'בנים מול בנות'.

    היחידה פותחה על ידי: מוריה טלמור, ממונה שילוב והכלה, אגף א' לחינוך יסודי. אפרת עומר - מדריכה מחוזית, הפיקוח על החינוך הגופני מחוז ירושלים, מפתחת ומנחה השתלמויות ארציות.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א-ו

    תנאי קדם: אין

  • (31)
  • מיומנויות: מודעות עצמית, הכוונה עצמית, אוריינות גופנית-בריאותית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    חשיבה ביקורתית
    אוריינות גופנית-בריאותית
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    "למידה בתנועה" - שילוב פעילות גופנית בלמידה

    11-06-2021

    תקציר: במהלך שבוע הלימודים המורה בכיתה יכול/ה באמצעות פעילות גופנית ליצור הנעה והנאה בקרב התלמידים ולקדם התנהגויות חיוביות, ללא ידע מוקדם. יחידה זו תתמקד בחשיבות הוספת פעילות גופנית בשיעורים בהתמקדות שני חלקים: חלק תיאורטי, המתמקד בקשר בין ביצוע פעילות גופנית לבין תפקוד קוגניטיבי ולימודי בקרב התלמידים. חלק יישומי, אשר יחשוף מגוון פעילויות גופניות בכיתה ומחוץ לה, לפי תחומי דעת.

    היחידה פותחה על ידי: מוריה טלמור, ממונה שילוב והכלה, אגף א' לחינוך יסודי. מיכל שיינוביץ, מדריכה ארצית הפיקוח הארצי על החינוך הגופני ורננה ניידמן – מפתחת ומנחה השתלמויות ארציות

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א-ו

    תנאי קדם: אין

  • (104)
  • מיומנויות: חשיבה ביקורתית, אוריינות גופנית-בריאותית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    ש
    התנהלות חברתית
    אוריינות גופנית-בריאותית
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    ש"י (שעה ייחודית) - ניהול כיתה מיטבי בעזרת משחק בתנועה

    11-06-2021

    תקציר: שילוב משחק תנועתי בשעה ייחודית מזמן יתרונות רבים לתלמידים עצמם ולתהליך ההוראה. ביחידה זו אנו נלמד מהו משחק תנועתי ונתמקד ביתרונות שילוב המשחק התנועתי בשעה ייחודית. נפרט את תרומתו של המשחק התנועתי בניהול הכיתה, בפרט. לבסוף, נכיר גם דוגמאות והמלצות ליישום ש"י בתנועה בכיתה באמצעות דוגמאות למשחקי תנועה רבים ומגוונים.

    היחידה פותחה על ידי: מוריה טלמור, ממונה שילוב והכלה, אגף א' לחינוך יסודי. מיכל שיינוביץ, מדריכה ארצית הפיקוח הארצי על החינוך הגופני ורננה ניידמן – מפתחת ומנחה השתלמויות ארציות

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א-ו

    תנאי קדם: אין

  • (43)
  • מיומנויות: התנהלות חברתית, אוריינות גופנית-בריאותית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    הפגה תנועתית -
    מודעות עצמית
    מודעות חברתית
    אוריינות גופנית-בריאותית
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    הפגה תנועתית - "כל אחד יכול ללכת בגדול"

    11-06-2021

    תקציר: הפוגות תנועתיות בשיעור עיוני בכיתה תורמות במישור החברתי, הרגשי, הקוגניטיבי והגופני. ביחידה זו נלמד על חשיבות ההפוגות בהקשר חברתי-רגשי; נקבל כלים לקיום הפוגות בנוסף, נצפה ונתנסה בדוגמאות ממחישות לגילאים השונים.

    היחידה פותחה על ידי: מוריה טלמור, ממונה שילוב והכלה, אגף א' לחינוך יסודי. מיכל שיינוביץ, מדריכה ארצית הפיקוח הארצי על החינוך הגופני ורננה ניידמן – מפתחת ומנחה השתלמויות ארציות

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א-ו

    תנאי קדם: אין

  • (50)
  • מיומנויות: מודעות עצמית, מודעות חברתית, אוריינות גופנית-בריאותית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    איך לעודד מוטיבציה לפעילות גופנית באמצעות הטכנולוגיה?
    אוריינות דיגיטלית
    אוריינות גופנית-בריאותית
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    איך לעודד מוטיבציה לפעילות גופנית באמצעות הטכנולוגיה?

    31-03-2022

    תקציר: מוטיבציה ירודה לעסוק בפעילות גופנית אחר הצהריים היא אתגר שרבים מתלמידינו חווים. איך שנגמר בית הספר, רבים מהם רצים לשחק בסמארטפון או בטאבלט. בקורס זה תלמדו כיצד אתם, כמורים לחינוך גופני, יכולים להעלות את המוטיבציה של תלמידיכם - מבלי להילחם בצורך שלהם להיות מחוברים לטכנולוגיה. בעזרת פרקטיקה פשוטה אך ממוקדת של 3 שלבים, תצליחו לעודד את תלמידיכם להיות ספורטיביים גם אחרי בית הספר ולקיים אורח חיים בריא.

    היחידה פותחה על ידי: מוריה טלמור, ממונה שילוב והכלה, אגף א' לחינוך יסודי. ד"ר מיכל זלצמן, מדריכה ארצית למקצוע מוגבר בחינוך גופני ומפתחת השתלמויות ארציות.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א'-ו'

    תנאי קדם: אין

  • (28)
  • מיומנויות: אוריינות דיגיטלית, אוריינות גופנית-בריאותית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    איך ליצור הזדמנות שווה לבנים ובנות?
    מודעות חברתית
    התנהלות חברתית
    אוריינות גופנית-בריאותית
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    איך ליצור הזדמנות שווה לבנים ובנות?

    06-04-2022

    תקציר: בזמן פעילות גופנית יכולה לבוא לידי ביטוי הדרה מגדרית בצורה הכי כנה שיש, מהתלמידות והתלמידים עצמם. יחד עם זאת, פעילות גופנית זו גם פלטפורמה מעולה לפיתוח שינוי תפיסתי של תבניות מגדריות וסטריאוטיפים אצל התלמידים והתלמידות שלכם.

    ביחידה זו נלמד איך להפעיל משחקי כדור בשיעור, כך שכל התלמידים והתלמידות יהנו מהמשחק המשותף.

    היחידה פותחה על ידי: מוריה טלמור, ממונה שילוב והכלה, אגף א' לחינוך יסודי.אפרת עומר מדריכה מחוזית הפיקוח על החינוך הגופני מחוז ירושלים, מפתחת ומנחה השתלמויות ארציות.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א-ו

    תנאי קדם: אין

  • (23)
  • מיומנויות: מודעות חברתית, התנהלות חברתית, אוריינות גופנית-בריאותית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    בינה מלאכותית בהוראת חינוך גופני
    חשיבה יצירתית
    אוריינות דיגיטלית
    אוריינות גופנית-בריאותית
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    בינה מלאכותית בהוראת חינוך גופני

    15-09-2024

    תקציר: בעידן הדיגיטלי המתפתח מציעה הבינה המלאכותית הזדמנויות חדשות ומרתקות לשיפור ההוראה והלמידה. ביחידה זו נצא למסע מרתק לגילוי הפוטנציאל של כלים אלה ונלמד כיצד לשלב אותם מעשית בשיעורים שלנו. מטרתנו היא לא רק להכיר את הכלים, אלא גם להבין כיצד הם יכולים לתמוך בעבודתנו, לשפר את חוויית הלמידה של התלמידים, ולהעשיר את הגישה שלנו להוראת חינוך גופני. יחד נחקור, נתנסה ונפתח דרכים חדשניות להעצמת ההוראה שלנו באמצעות טכנולוגיה מתקדמת זו.

    היחידה פותחה על ידי: רננה ניידמן, מדריכה ארצית בפיקוח על החינוך הגופני, מפתחת ומנחה השתלמויות ארציות.

    משך: 3 שעות

    מתאים למורים בשכבת גיל: א-יב
    תנאי קדם: אין

  • (16)
  • מיומנויות: חשיבה יצירתית, אוריינות דיגיטלית, אוריינות גופנית-בריאותית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו