11 קורסים
יחידות א-סינכרוניות
30-09-2024
תקציר: היחידה "יזמות וחינוך גופני נפגשים" נועדה לחשוף את מורי החינוך הגופני לעולם היזמות, תוך מתן כלים מעשיים לזיהוי צרכים ופיתוח רעיונות למיזמים בתחום החינוך הגופני, הספורט והבריאות. מטרתה היא לעודד חשיבה יצירתית ומעשית, המשלבת בין תכנים לימודיים לפעילות גופנית ושמירה על אורח חיים בריא. המשתלמים יכירו מודלים כמו SWOT לניתוח יוזמות ויתנסו בפיתוח מיזמים בית ספריים שיכולים להשפיע על בריאות ופעילות התלמידים.
היחידה פותחה על ידי: מירב יעל נהוראי מורה לחינוך גופני, יזמת חינוכית – טכנולוגית ומקדמת אורח חיים פעיל וספורטיבי.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א-יב
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
30-09-2024
תקציר: ביחידה זו נלמד כיצד לשלב הוראה עיונית כחלק בלתי נפרד משיעורי החינוך הגופני המעשיים. נלמד לנסח מטרות אופרטיביות, בהתאם לרמת הלימוד הנדרשת, ולתכנן את השיעור באופן מיטבי. נדגים את ניסוח המטרות ביחידה זו דרך נושא מרכיבי הכושר הגופני. לאחר הלמידה, תוכלו ליישם את הפרקטיקה של ניסוח מטרות אופרטיביות על נושאים נוספים בתוכנית הלימוד העיונית.
היחידה פותחה ע"י: היחידה פותחה ע"י צפרירה זאב, מורה לחינוך גופני ומרצה למורים לחינוך גופני תחומים: הוראת ידע והבנה כלי ניהול רכזי חינוך גופני, חינוך לערכים והעצמה בשיעורי חינוך גופני.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א-יב
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
21-09-2022
תקציר: חוסר שיתוף פעולה בין בנים לבנות יכול לבוא לידי ביטוי בצורה משמעותית בשיעורים ובפעילויות חברתיות המשלבות פעילות גופנית. הבנים מוסרים כדור לבנים והבנות מוסרות כדור לבנות. כמה פעמים שמעתם מתלמידים, משפטים כמו "זה קשה מדי" "אני לא מצליח" או "אני לא מסוגלת"? מורים נדרשים להתמודד עם כיתות הטרוגניות מבחינת היכולות המוטוריות, החברתיות, הרגשיות, הקוגניטיביות ועוד של התלמידים. להתמודדות זו מתווסף אתגר נוסף, כאשר בכיתה משולבים גם תלמידים עם צרכים מיוחדים. | היחידה מיועדת לכלל מורי היסודי בכל שכבות הלימוד.
היחידה פותחה על ידי: מירי יגל - מרצה במכללות להכשרת מורים בתחום החינוך הגופני בחינוך המיוחד, מדריכה מחוזית לחינוך גופני בחינוך המיוחד בדימוס במשרד החינוך, מפתחת ומנחת קורסי מיקרו קרדיטציה והכוורת בתחום החינוך הגופני בחינוך המיוחד.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א-ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
21-09-2022
תקציר היחידה: פעילות גופנית כאמצעי להעצמה וחיזוק הדימוי העצמי אצל תלמידים עם הפרעת קשב. במסגרת היחידה ניחשף לקווים מנחים להעצמת תלמיד עם הפרעת קשב וריכוז באמצעות פעילות גופנית. נבין מהי הפרעת קשב, מה המשמעות של ADHD ומה ההשפעות על התלמיד. נדון כיצד לזהות תלמיד עם דימוי עצמי נמוך, מהי התרומה של פעילות גופנית לתלמידים עם הפרעת קשב, נמליץ על ביצוע פעילות רפלקטיבית בכיתה ושימוש בכרטיסיית רגשות לקבלת תמונה של כלל תלמידי הכיתה. היחידה מיועדת לכלל מורי היסודי בכל שכבות הלימוד.
היחידה פותחה על ידי: מירי יגל מרצה במכללות להכשרת מורים בתחום החינוך הגופני בחינוך המיוחד, מדריכה מחוזית לחינוך גופני בחינוך המיוחד בדימוס במשרד החינוך, מפתחת ומנחת קורסי מיקרו קרדיטציה והכוורת בתחום החינוך הגופני בחינוך המיוחד.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א-ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
24-03-2022
תקציר: חוסר שיתוף פעולה בין בנים לבנות יכול לבוא לידי ביטוי בצורה משמעותית בשיעורים ובפעילויות חברתיות המשלבות פעילות גופנית. הבנים מוסרים כדור לבנים והבנות מוסרות כדור לבנות.
ביחידה זו תלמדו כיצד ליצור פעילות שתגרום לבנים ולבנות לשתף פעולה בשיעור שלכם, מבלי שיחשבו בכלל על 'בנים מול בנות'.
היחידה פותחה על ידי: מוריה טלמור, ממונה שילוב והכלה, אגף א' לחינוך יסודי. אפרת עומר - מדריכה מחוזית, הפיקוח על החינוך הגופני מחוז ירושלים, מפתחת ומנחה השתלמויות ארציות.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א-ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
11-06-2021
תקציר: במהלך שבוע הלימודים המורה בכיתה יכול/ה באמצעות פעילות גופנית ליצור הנעה והנאה בקרב התלמידים ולקדם התנהגויות חיוביות, ללא ידע מוקדם. יחידה זו תתמקד בחשיבות הוספת פעילות גופנית בשיעורים בהתמקדות שני חלקים: חלק תיאורטי, המתמקד בקשר בין ביצוע פעילות גופנית לבין תפקוד קוגניטיבי ולימודי בקרב התלמידים. חלק יישומי, אשר יחשוף מגוון פעילויות גופניות בכיתה ומחוץ לה, לפי תחומי דעת.
היחידה פותחה על ידי: מוריה טלמור, ממונה שילוב והכלה, אגף א' לחינוך יסודי. מיכל שיינוביץ, מדריכה ארצית הפיקוח הארצי על החינוך הגופני ורננה ניידמן – מפתחת ומנחה השתלמויות ארציות
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א-ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
11-06-2021
תקציר: שילוב משחק תנועתי בשעה ייחודית מזמן יתרונות רבים לתלמידים עצמם ולתהליך ההוראה. ביחידה זו אנו נלמד מהו משחק תנועתי ונתמקד ביתרונות שילוב המשחק התנועתי בשעה ייחודית. נפרט את תרומתו של המשחק התנועתי בניהול הכיתה, בפרט. לבסוף, נכיר גם דוגמאות והמלצות ליישום ש"י בתנועה בכיתה באמצעות דוגמאות למשחקי תנועה רבים ומגוונים.
היחידה פותחה על ידי: מוריה טלמור, ממונה שילוב והכלה, אגף א' לחינוך יסודי. מיכל שיינוביץ, מדריכה ארצית הפיקוח הארצי על החינוך הגופני ורננה ניידמן – מפתחת ומנחה השתלמויות ארציות
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א-ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
11-06-2021
תקציר: הפוגות תנועתיות בשיעור עיוני בכיתה תורמות במישור החברתי, הרגשי, הקוגניטיבי והגופני. ביחידה זו נלמד על חשיבות ההפוגות בהקשר חברתי-רגשי; נקבל כלים לקיום הפוגות בנוסף, נצפה ונתנסה בדוגמאות ממחישות לגילאים השונים.
היחידה פותחה על ידי: מוריה טלמור, ממונה שילוב והכלה, אגף א' לחינוך יסודי. מיכל שיינוביץ, מדריכה ארצית הפיקוח הארצי על החינוך הגופני ורננה ניידמן – מפתחת ומנחה השתלמויות ארציות
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א-ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
31-03-2022
תקציר: מוטיבציה ירודה לעסוק בפעילות גופנית אחר הצהריים היא אתגר שרבים מתלמידינו חווים. איך שנגמר בית הספר, רבים מהם רצים לשחק בסמארטפון או בטאבלט. בקורס זה תלמדו כיצד אתם, כמורים לחינוך גופני, יכולים להעלות את המוטיבציה של תלמידיכם - מבלי להילחם בצורך שלהם להיות מחוברים לטכנולוגיה. בעזרת פרקטיקה פשוטה אך ממוקדת של 3 שלבים, תצליחו לעודד את תלמידיכם להיות ספורטיביים גם אחרי בית הספר ולקיים אורח חיים בריא.
היחידה פותחה על ידי: מוריה טלמור, ממונה שילוב והכלה, אגף א' לחינוך יסודי. ד"ר מיכל זלצמן, מדריכה ארצית למקצוע מוגבר בחינוך גופני ומפתחת השתלמויות ארציות.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א'-ו'
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
06-04-2022
תקציר: בזמן פעילות גופנית יכולה לבוא לידי ביטוי הדרה מגדרית בצורה הכי כנה שיש, מהתלמידות והתלמידים עצמם. יחד עם זאת, פעילות גופנית זו גם פלטפורמה מעולה לפיתוח שינוי תפיסתי של תבניות מגדריות וסטריאוטיפים אצל התלמידים והתלמידות שלכם.
ביחידה זו נלמד איך להפעיל משחקי כדור בשיעור, כך שכל התלמידים והתלמידות יהנו מהמשחק המשותף.
היחידה פותחה על ידי: מוריה טלמור, ממונה שילוב והכלה, אגף א' לחינוך יסודי.אפרת עומר מדריכה מחוזית הפיקוח על החינוך הגופני מחוז ירושלים, מפתחת ומנחה השתלמויות ארציות.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א-ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
15-09-2024
תקציר: בעידן הדיגיטלי המתפתח מציעה הבינה המלאכותית הזדמנויות חדשות ומרתקות לשיפור ההוראה והלמידה. ביחידה זו נצא למסע מרתק לגילוי הפוטנציאל של כלים אלה ונלמד כיצד לשלב אותם מעשית בשיעורים שלנו. מטרתנו היא לא רק להכיר את הכלים, אלא גם להבין כיצד הם יכולים לתמוך בעבודתנו, לשפר את חוויית הלמידה של התלמידים, ולהעשיר את הגישה שלנו להוראת חינוך גופני. יחד נחקור, נתנסה ונפתח דרכים חדשניות להעצמת ההוראה שלנו באמצעות טכנולוגיה מתקדמת זו.
היחידה פותחה על ידי: רננה ניידמן, מדריכה ארצית בפיקוח על החינוך הגופני, מפתחת ומנחה השתלמויות ארציות.
משך: 3 שעות
מתאים למורים בשכבת גיל: א-יב
תנאי קדם: אין