18 קורסים
יחידות א-סינכרוניות
25-07-2023
שינוי האקלים הוא נושא חשוב ובוער בימינו, ובו התייחסות לגשמים, שטפונות ומדבור. ביחידה זו נתמקד בגשם על ביטוייו הרבים והשפעותיו על האדם והחברה, נכיר את סוגי המחולות הקיימים וניחשף ליצירות מחול המתכתבות עם נושא הגשם. בסוף היחידה ניצור פעילות חברתית אקטיביסטית שבאמצעותה תוכלו להעלות את המודעות של תלמידיכם לנושא שינויי אקלים, הגשם והשפעותיו.
היחידה מיועדת למורים ומורות שמעוניינים להעלות למודעות התלמידים את שינויי האקלים, בדגש על גשם, תוך התבוננות על מחול בהקשר זה.
היחידה פותחה על ידי: שירי לילוס ושלי אלמוג, מדריכות בפיקוח על החינוך למחול
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א,ב,ג,ד,ה,ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
10-05-2022
תקציר: על מה אתם חושבים כשאומרים "ליצן?"
אילו ליצנים אתם מכירים? מה מסמל עבורכם הליצן? האם ליצן הוא תמיד שמח? האם הליצן הוא מייצג של רוח התקופה ומה הכוח שלו להשפיע על החברה?
יחידה זו הינה יחידה בין תחומית המשלבת בין תחום המחול ללימודי התיאטרון ויחדיו מאפשרת העמקה בייצוגים השונים שקיבלה דמות הליצן לאורך השנים.
באמצעות האיפיונים ההיסטוריים מעולם התיאטרון ויצירות המחול השונות נבין לעומק כיצד באה לידי ביטוי דמות הליצן בגלגוליה השונים.
פיתוח היחידה: שלי אלמוג ושירי לילוס, מדריכות בפיקוח על החינוך למחול.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א, ב, ג, ד, ה, ו.
דרישות קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
07-11-2024
תקציר: מורים ומורות שמעוניינים להכין את עצמם ואת התלמידים והתלמידות לצפייה במופע מחול שהם מתוכננים לצאת לראותו.
היחידה פותחה על ידי:
שירי לילוס מורה למחול, מדריכת פדגוגיה דיגיטלית בפיקוח על החינוך למחול משרד החינוך מפתחת, מנחה ומדריכה השתלמויות מורים בתחום פדגוגיה דיגיטלית מדריכה פדגוגית בבית הספר למחול בסמינר הקיבוצים.
משך: 3 שעות
מיועד לכיתות: א-ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
11-03-2022
האם יש קשר בין מחול ומדעים? מה הקשר של חמשת החושים למחול? ובאיזה אופן מחול יכול לעזור לנו להבין את הגוף שלנו?
ביחידה זו נכיר פעילויות תנועה ומשחקי מחול, נבין מהי יציבה נכונה ואת מערכת השלד והתנועה.
בחלק הראשון של היחידה נלמד על חמשת החושים באמצעות חווית התנסות של המורה בפעילויות תנועה ובמשחקי מחול. בהמשך נבין מהי יציבה נכונה באמצעות שיעור בנושא ושיחה עם אשת מקצוע מתחום הפיזיותרפיה. לבסוף נכיר את מערכת השלד והתנועה בהקשר לעולם המחול.
היחידה פותחה על ידי: לימור חייבי, שלי אלמוג ושירי לילוס, מדריכות בפיקוח על החינוך למחול
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א,ב,ג,ד,ה,ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
08-02-2022
יחידה זו הינה יחידה בין תחומית המשלבת בין תחום המחול ללימודי ההיסטוריה ובפרט המיתולוגיה היוונית. ביחידה נלמד על יצירות מחול עכשוויות השואבות השראה מסיפורי המיתולוגיה היוונית בכדי להציג תובנה ורלוונטיות של היוצר לסוגיה אחרת.
באמצעות הפרשנויות השונות לסיפור המיתולוגי ננסה להתחקות אחר בחירות הכוריאוגרף בדימויים וייצוגים תנועתיים ביצירתו המחולית ובסיום ניצור פעילות תנועתית לכיתה המבוססת על סיפורי המיתולוגיה.
היחידה פותחה על ידי: שירי לילוס ושלי אלמוג, מדריכות בפיקוח על החינוך למחול.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ה,ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
11-08-2021
ביחידה זו נחשף לשיטות תרגול סומטיות - שיטות תנועה המחברות בין גוף ונפש. היחידה מיועדת למורים הרוצים לתרגל עם התלמידים תנועה מודעת, חיבור גוף ונפש, קשיבות ורגיעה.
היחידה פותחה על ידי: שירי לילוס ושלי אלמוג, מדריכות בפיקוח על החינוך למחול
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א,ב,ג,ד,ה,ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
01-11-2021
ביחידה זו נעסוק בצורת המעגל, במשמעות הלימודית שלה ובערכים החברתיים הקשורים בה בייצוגים השונים במחול. דרך הלמידה על המעגל, נרחיב את העיסוק בצורה, בייצוגה ובמשמעותה במימד החברתי-תרבותי.
היחידה פותחה על ידי: שירי לילוס ושלי אלמוג, מדריכות בפיקוח על החינוך למחול
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א,ב,ג,ד,ה,ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
11-11-2020
ביחידה זו נחשף ליצירת מחול המשלבת צורות, דרכה נבחן כיצד ניתן לשלב לימוד צורות בעזרת תנועה, ונתנסה ביצירת פעילות לכיתה. היחידה מתאימה למורים המחפשים דרך חוויתית ללימוד צורות הנדסיות. בסופה תתבקשו ליצור ריקוד, להסריט אותו ולהעלות אותו למאגר שיתופי.
היחידה פותחה על ידי: שירי לילוס ושלי אלמוג, מדריכות בפיקוח על החינוך למחול
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א,ב,ג,ד,ה,ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
11-11-2020
ביחידה זו נעסוק בנושא פירמידת המזון על צורתה והרמות השונות בה, במטרה לחדד ולעודד הרגלי אכילה נכונים. נשתמש בתנועה כדרך למידה חוויתית. ביחידה נכיר את נושא פירמידת המזון ונלמד דרכים לשלב את נושא התזונה עם תנועה. היחידה מיועדת למורים המעוניינים ללמד את נושא התזונה באמצעות תנועה.
היחידה פותחה על ידי: שירי לילוס ושלי אלמוג, מדריכות בפיקוח על החינוך למחול
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א,ב,ג,ד,ה,ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
11-11-2020
ביחידה זו נפתח את היכולת המוזיקלית-קצבית, תוך שילוב תנועה יומיומית והכרת סגנון הריקוד של "תיפוף גוף". היחידה מיועדת למורות ומורים הרוצים להעביר חוויה תנועתית וקצבית תוך שימוש באביזרים מחיי היומיום. בסופה תתבקשו ליצור ריקוד, להסריט אותו ולהעלות אותו למאגר שיתופי.
היחידה פותחה על ידי: שירי לילוס ושלי אלמוג, מדריכות בפיקוח על החינוך למחול
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א,ב,ג,ד,ה,ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
11-11-2020
מתוך רוח תרבות יוון העתיקה נלמד ביחידה זו על איזדורה דנקן, הרקדנית והכוראוגרפית מבשרת המחול המודרני, שדגלה בתנועה טבעית וחזרה אל הטבע, רקדה יחפה והתנועעה בתנועה חופשית ובשמלות משוחררות.
היחידה פותחה על ידי: שירי לילוס ושלי אלמוג, מדריכות בפיקוח על החינוך למחול
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א,ב,ג,ד,ה,ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
11-11-2020
ביחידה זו נחשף למהלכים הקיימים בשיעור ריקודי עם, נכיר את ריקודי העם הישראלים ואת היוצרים המובילים בתחום ונתנסה ביצירת פעילות תנועתית.
היחידה פותחה על ידי: שירי לילוס ושלי אלמוג, מדריכות בפיקוח על החינוך למחול
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א,ב,ג,ד,ה,ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
11-11-2020
ביחידה זו נכיר את סגנון ריקוד ההיפ הופ, נלמד על מקור הריקוד, נחשף לאלמנטים הבולטים בסגנון ולגרוב המיוחד שלו וניצור בהשראתו.
היחידה פותחה על ידי: שירי לילוס ושלי אלמוג, מדריכות בפיקוח על החינוך למחול
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א,ב,ג,ד,ה,ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
11-11-2020
ביחידה זו נעמיק את ההבנה בקשר שבין מוזיקה למחול ובקשר שבין טקסט למחול. נבחן את הקשר ההצטברותי בין המוזיקה והתנועה ביצירת המחול "אחד מי יודע".
היחידה פותחה על ידי: שירי לילוס ושלי אלמוג, מדריכות בפיקוח על החינוך למחול
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א,ב,ג,ד,ה,ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
11-11-2020
תקציר: ביחידה זו נחשף למגוון יצירות בהן מופיעים רקדנים עם מוגבלויות שונות כבסיס לשיח כיתתי על מיהו השונה, מהי מוגבלות וכיצד ניתן לגשר עליה.
זאת במטרה להגביר את המודעות לכך שכמו הרקדנים, ניתן לסייע גם לילדים לגשר על מוגבלות הקיימת אצלם.
היחידה פותחה על ידי: שירי לילוס ושלי אלמוג, מדריכות בפיקוח על החינוך למחול
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א,ב,ג,ד,ה,ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
11-11-2020
ביחידה זו נעסוק במודלים שונים ליצירה תנועתית המבוססת על טקסט. בהתאם, היחידה מיועדת למורות הרוצות להשתמש בתנועה כדי להעמיק למידת טקסטים בכיתה או להשתמש בטקסט כבסיס ליצירה עצמאית של תלמידים.
היחידה פותחה על ידי: שירי לילוס ושלי אלמוג, מדריכות בפיקוח על החינוך למחול
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א,ב,ג,ד,ה,ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
11-11-2020
כתב התנועה מציע התבוננות נוספת לתנועה דרך התייחסות לסימנים, צורות ומספרים. ביחידה זו נלמד על הכתב ואפשרויות השימוש בו סביב לימודי החגים.
היחידה פותחה על ידי: שירי לילוס ושלי אלמוג, מדריכות בפיקוח על החינוך למחול
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א,ב,ג,ד,ה,ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
11-11-2020
ביחידה זו נלמד את מושגי הבלט. היחידה מתבססת על שימוש בסרטונים כפלטפורמה ללמידה שונה של מושגי המחול.
היחידה פותחה על ידי: שירי לילוס ושלי אלמוג, מדריכות בפיקוח על החינוך למחול
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א,ב,ג,ד,ה,ו
תנאי קדם: מיועד למורות למחול עם ידע בסיסי בבלט.