11 קורסים
יחידות א-סינכרוניות
04-12-2020
תקציר: היחידה עוסקת בבניית ציר מארגן ללימוד והוראת חומש בראשית. במהלך הלמידה נכיר את המושג 'ציר מארגן למידה', נעבוד על רצף הלמידה בחומש ועל נושאים מרכזיים מתוכו ונתנסה בבניית ציר מארגן למידה לקבוצת פסוקים. הלמידה מבוססת על מתווה הלמידה המפורט בתנ"ך.
היחידה פותחה על ידי: נעמה טורם, מדריכה מחוזית לתנ"ך חמ"ד
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א-ב
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
27-02-2023
תקציר: חלק מהותי מכל לימוד הוא שאילת השאלות. כאשר תלמיד שואל הוא מגלה רצון ללמוד ולהבין. השאלה היא מפתח שבאמצעותו התלמיד יכול לחשוף עולם של הבנות שעולה מתוך הפסוקים.
כדי שתלמיד יתרגל לשאול שאלות חשוב להתחיל לעורר אותו לכך כבר בראשית לימודו.
ישנם סוגים שונים של שאלות, חלקן דקדוקיות, חלקן סגנוניות, אך העיסוק העיקרי צריך להיות מכוון לתוכן.
שאלות התוכן של התלמידים יפתחו את הלימוד למסרים חשובים וערכים שיעלו מהן.
ביחידה זו נבין את חשיבות פיתוח מיומנות שאילת שאלות וכיצד להקנות מיומנות זו בשיעור.
היחידה פותחה ע״י: יאיר ליברמן מדריך ארצי להוראת תנ"ך בחמ"ד
עקיבא גולן מדריך מחוזי להוראת תנ"ך בחמ"ד. צוות הדרכה תנ"ך
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ג-ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
25-06-2023
תקציר: ביחידה זו נעסוק באופי הפרשיות ה'הלכתיות' בתורה, השונות במהותן מהפרשיות ה'סיפוריות' שאנו נפגשים עמן בדרך כלל בהוראת המקרא. בנוסף, נעמוד על ההבדלים בין הפרשייה ההלכתית לבין סוגי פרשיות אחרות בתורה ונלמד כיצד להתאים את דרך ההוראה לפרשיות אלו.
היחידה פותחה ע"י: יאיר ליברמן, רכז הוראה ארצי לתנ"ך חמ"ד יסודי ועקיבא גולן, מדריך תנ"ך יסודי חמ"ד
משך: 3 שעות לימוד.
מתאים לכיתות: ג' - ו'
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
04-12-2020
תקציר: היחידה עוסקת בבניית ציר מארגן ללימוד והוראת חומש דברים. במהלך הלמידה נכיר את המושג 'ציר מארגן למידה', נעבוד על רצף הלמידה בחומש ועל נושאים מרכזיים מתוכו ונתנסה בבניית ציר מארגן למידה לקבוצת פסוקים. הלמידה מבוססת על מתווה הלמידה המפורט בתנ"ך.
היחידה פותחה על ידי: נעמה טורם, מדריכה מחוזית לתנ"ך חמ"ד
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ו
תאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
04-12-2020
תקציר: היחידה עוסקת בבניית ציר מארגן ללימוד והוראת חומש שמות. במהלך הלמידה נכיר את המושג 'ציר מארגן למידה', נעבוד על רצף הלמידה בחומש ועל נושאים מרכזיים מתוכו ונתנסה בבניית ציר מארגן למידה לקבוצת פסוקים. הלמידה מבוססת על מתווה הלמידה המפורט בתנ"ך.
היחידה פותחה על ידי: נעמה טורם, מדריכה מחוזית לתנ"ך חמ"ד
משך: 3 שעות.
מתאים לכיתות: ג
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
02-10-2020
תקציר: אחת המיומנויות שחשוב להטמיע בתלמידי בית הספר היסודי היא היכולת לעשות שימוש עצמאי בפירוש רש"י במהלך לימוד התורה. הלימוד מתחיל בכיתה ד והוא דורש יכולות מגוונות – החל מקריאה בכתב רש"י ועד למיומנויות חשיבה מסדר גבוה המאפשרות ניתוח של הפירוש עצמו. ביחידה שלפנינו תמצאו כלי מעשיים ויישומים כדי ללמד את התלמידים שלכם איך ללמוד את פירוש רש"י בעצמם.
היחידה פותחה על ידי: נעמה טורם, מדריכה מחוזית לתנ"ך חמ"ד
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ד,ה,ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
04-12-2020
תקציר: היחידה עוסקת בבניית ציר מארגן ללימוד והוראת חומש ויקרא. במהלך הלמידה נכיר את המושג 'ציר מארגן למידה', נעבוד על רצף הלמידה בחומש ועל נושאים מרכזיים מתוכו ונתנסה בבניית ציר מארגן למידה לקבוצת פסוקים. הלמידה מבוססת על מתווה הלמידה המפורט בתנ"ך.
היחידה פותחה על ידי: נעמה טורם, מדריכה מחוזית לתנ"ך חמ"ד
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ד
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
23-11-2020
תקציר: פתיחה היא הזמנה. הזמנה לשיעור. הזמנה להקשבה. הזמנה לשותפות. ביחידה שלפניכם נעסוק בפתיחות מסוגים שונים לשיעור. פתיחות שיזמינו את התלמידים והתלמידות שלכם להקשבה, לסקרנות וללמידה בשיעורי תנ"ך.
היחידה פותחה על ידי: נעמה טורם, מדריכה מחוזית לתנ"ך חמ"ד
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א-ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
02-12-2020
תקציר: היחידה עוסקת בבניית ציר מארגן ללימוד והוראת חומש במדבר במהלך הלמידה נכיר את המושג 'ציר מארגן למידה', נעבוד על רצף הלמידה בחומש ועל נושאים מרכזיים מתוכו ונתנסה בבניית ציר מארגן למידה לקבוצת פסוקים. הלמידה מבוססת על מתווה הלמידה המפורט בתנ"ך .
היחידה פותחה על ידי: נעמה טורם, מדריכה מחוזית לתנ"ך חמ"ד
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ה
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
23-11-2020
תקציר: לא פעם היינו רוצים לקחת את התלמידים שלנו ל'שטח' עצמו, היינו רוצים שהם יראו בעיניים וירגישו ברגליים מה בדיוק קרה במקום בו אנחנו נמצאים. לא תמיד זה מתאפשר ואחד האמצעים שעומדים לרשותנו הוא המפה. יחידת הלמידה שלפניכם עוסקת בשימוש במפות באופן מושכל בשיעורי תנ"ך.
היחידה פותחה על ידי: נעמה טורם, מדריכה מחוזית לתנ"ך חמ"ד
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א-ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
27-03-2023
תקציר: לנוכח מדיניות ההכלה וההשתלבות של משרד החינוך יותר ויותר תלמידים עם צרכים מיוחדים לומדים בשנים האחרונות במסגרות החינוך הרגיל. אי לכך ניצבים המורים בפני אתגרים חדשים, לדוגמה הצורך להתאים את ההוראה למגוון לומדים עם צרכים שונים. ביחידה זו נציג עקרונות להוראה מותאמת לתלמידים עם צרכים מיוחדים, ונדגים את יישום העקרונות הללו בתחום תנ"ך. הוראה מסוג זה מתאימה הן לתלמידים בכיתות החינוך המיוחד והן לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים היוצאים לשעות נפרדות מתוך כיתות החינוך הרגיל שבהן הם משולבים. את העקרונות הללו יכולים ליישם מורים שהוכשרו להוראת ילדי החינוך המיוחד וכן מורים שהוכשרו להוראה בחינוך הרגיל, אך מלמדים ילדי חינוך מיוחד בבתי הספר הרגילים.
היחידה פותחה על ידי: יאיר ליברמן, מנחה ארצי, תנ''ך חמ''ד יסודי. ישראל יוקל, מדריך תנ''ך מחוז דרום.
משך: 3 שעות לימוד.
מתאים לכיתות: א' - ו'
תנאי קדם: אין