דילוג לתוכן הראשי

11 קורסים

מיין לפי
הוראת נושא לשוני לפי רמה A1 מתוך ה־CEFR
אוריינות לשונית
חשיבה ביקורתית
חשיבה יצירתית
מודעות עצמית
תקציר הקורס

יחידות א-סינכרוניות

הוראת נושא לשוני לפי רמה A1 מתוך ה־CEFR

31-10-2024

נושאים לשוניים הם חלק בלתי נפרד מרכישת שפה, בעיקר בשלבים הראשוניים שלה.
הדרך להקנייתן ולתרגולן של כשירויות לשון בהוראה על פי הגישה מכוונת הפעולה ובהתאם ל־CEFR שונה מהדרך המסורתית.
מטרתה של יחידה זו היא להציג עקרונות בסיסיים הן בהקנייתן של כשירויות לשון מבלי להידרש למונחים לשוניים הן בתרגולן של פעילויות השפה: קליטה, הפקה, אינטראקציה ותיווך הטקסט. 

היחידה פותחה ע"י: היחידה פותחה ע"י ד"ר יהודית גולן בן-אורי, מרצה ומדריכה פדגוגית בחוג ללשון העברית ובחוג להוראת העברית כשפה נוספת בבית הספר היסודי במכללה לחינוך על שם דוד ילין.

משך: 3 שעות

מתאים לכיתות: א-ו

תנאי קדם: אין

  • (3)
  • מיומנויות: אוריינות לשונית, חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית, מודעות עצמית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    שאילת שאלות בהוראת העברית כשפה שנייה
    אוריינות לשונית
    חשיבה יצירתית
    הכוונה עצמית
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    שאילת שאלות בהוראת העברית כשפה שנייה

    22-12-2022

    לשאלות יש כוח חזק יותר מתשובות. ביחידה זו נעמיק את הידע שלנו כמורים על אסטרטגיית שאילת שאלות בהתבסס על  הטקסונומיה של בלום ונלמד כלים פרקטיים אשר יסייעו לנו להעמיק את הידע של התלמידים שלנו במהלך השיעור ולעודד אותם לשאול שאלות בעצמם בהמשך. 

    ״טיפוח אופנות הבנת הנקרא באמצעות הקניית אסטרטגית שאילת שאלות״

    מיומנות זו הולמת את הנדרש ע"פ ששב"ש לכיתות ד-ו. 

     

    היחידה פותחה על ידי: שרה ח'יר, מדריכה אזורית לעברית

    משך: 6 שעות

    מתאים לכיתות:  ד', ה', ו'

    דרישות קדם: אין 

  • (5)
  • מיומנויות: אוריינות לשונית, חשיבה יצירתית, הכוונה עצמית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    רעיון ועוד רעיון בהוראת השפה העברית כשפה שנייה
    אוריינות לשונית
    הכוונה עצמית
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    רעיון ועוד רעיון בהוראת השפה העברית כשפה שנייה

    01-09-2022

    תקציר: הוראת שפה עברית כשפה שנייה היא משימה מאתגרת, הטומנת בחובה אתגרים והזדמנויות, רעיונות ועוד רעיונות. יחידה זו מתמקדת בדרכים בהוראת העברית כשפה שנייה להעלאת המוטיבציה אצל הלומדים. בנוסף, נלמד יחדיו איך לקשר את פריטי הידע הנלמד? איך להפוך את הכרת הפרטים לידע פעיל, רלוונטי ומקושר? ובכך מעמיקים את מידת ההבנה בנושא הנבחר אצל התלמידים בשפה עברית כשפה שנייה.

    היחידה מדגימה את השלבים השונים בבניית יחידת הוראה בהבנת הנקרא בהוראת העברית כשפה שנייה, החל מהגדרת המטרה, דרך התחשבות ביעדי השליטה במיקוד הלמידה, וכלה בהצעה המיועדת למורים לשלב מטלה של בנייה רעיון ויישומו בכיתותיהם.

    פיתוח היחידה: ח'יר שרה

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ד

    דרישות קדם: אין

  • (2)
  • מיומנויות: אוריינות לשונית, הכוונה עצמית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    הסכת ככלי בשירות הוראת השפה
    אוריינות לשונית
    אוריינות דיגיטלית
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    הסכת ככלי בשירות הוראת השפה

    26-04-2022

    תקצירהיחידה עוסקת בהפקת הסכת ככלי לימודי רב ערך לטיפוח מיומנויות האזנה ודיבור. 

    היחידה עודכנה על ידי: נולין ספדי, מזכירות הפדגוגית

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ד-ו

    תנאי קדם: אין

  • (5)
  • מיומנויות: אוריינות לשונית, אוריינות דיגיטלית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    הוראת לשון בהקשר
    אוריינות לשונית
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    הוראת לשון בהקשר

    02-02-2022

    היחידה עוסקת בפיתוח הידע המקצועי והמעשי על אודות שיטות ודרכים לרכישה משמעותית של ידע לשוני.

    היחידה פותחה על ידי: נולין ספדי.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות:  ג-ד

    תנאי קדם: אין

  • (2)
  • מיומנויות: אוריינות לשונית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    הבנת הנקרא חלק שני - עיבוד טקסטים
    אוריינות לשונית
    חשיבה יצירתית
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    הבנת הנקרא חלק שני - עיבוד טקסטים

    02-10-2020

    יחידה זו עוסקת בהקניית כלים לפיתוח אסטרטגיות קריאה והבנת הנקרא במהלך קריאת הטקסט, והטמעת אוצר המילים שנרכש בעקבות הוראתו.

    היחידה פותחה על ידי: נולין ספדי, מדריכה אזורית לעברית

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות:  ג-ו

    תנאי קדם: הבנת הנקרא חלק ראשון - טרום קריאה

  • (19)
  • מיומנויות: אוריינות לשונית, חשיבה יצירתית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    מקרה בוחן – עברית בעברית
    אוריינות לשונית
    חשיבה ביקורתית
    הכוונה עצמית
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    מקרה בוחן – עברית בעברית

    02-10-2020

    ביחידה הזו המורים נחשפים למקרה המשקף את הקושי בניהול שיעור שכולו בעברית, חוקרים את המקרה, תוך שימוש בידע תיאורטי למציאת פתרונות וכלים להתמודדות במקרים דומים.

    היחידה פותחה על ידי: נולין ספדי, מדריכה אזורית לעברית

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א-ו

  • (12)
  • מיומנויות: אוריינות לשונית, חשיבה ביקורתית, הכוונה עצמית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    עברית מפה לאוזן
    אוריינות לשונית
    חשיבה יצירתית
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    עברית מפה לאוזן

    02-10-2020

    יחידה זו הינה יחידה יישומית, המקנה כלים להוראת העברית בשלבים המוקדמים על פי עקרונות השיטה “עברית בעברית”, בדרך טבעית ובלתי אמצעית. השיטה מבססת את הוראת העברית על הפעלת החושים ומקשרת את הלימוד לתנועה ולפעילות גופנית. 

    היחידה פותחה על ידי: נולין ספדי, מדריכה אזורית לעברית

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א-ג

  • (23)
  • מיומנויות: אוריינות לשונית, חשיבה יצירתית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    הרחבת אוצר מילים
    אוריינות לשונית
    חשיבה יצירתית
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    הרחבת אוצר מילים

    02-10-2020

    היחידה מיועדת למורים לעברית ועוסקת בפיתוח הידע המקצועי והמעשי בלימוד אוצר מילים. 

    היחידה מתמקדת בכלים המשמשים ללימוד אוצר מילים ותרגולו

    היחידה פותחה על ידי: נולין ספדי, מדריכה אזורית לעברית

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות:  א'-ו'

    תנאי מקדים: אין

  • (30)
  • מיומנויות: אוריינות לשונית, חשיבה יצירתית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    קורס הוראת העברית הדבורה
    אוריינות לשונית
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    קורס הוראת העברית הדבורה

    02-10-2020

    יחידה זו עוסקת בהוראת העברית המדוברת. במהלך היחידה המורים נחשפים למגוון רב של דרכים ושיטות שמטרתן לחזק את כישורי השיח וההאזנה של תלמידיהם.

    היחידה פותחה על ידי: נולין ספדי, מדריכה אזורית לעברית

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ב-ו

  • (28)
  • מיומנויות: אוריינות לשונית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    הבנת הנקרא חלק ראשון - טרום קריאת הטקסט
    אוריינות לשונית
    חשיבה יצירתית
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    הבנת הנקרא חלק ראשון - טרום קריאת הטקסט

    02-10-2020

    יחידה זו עוסקת בהקניית כלים דידקטיים בהוראת טקסט בשלב "טרום קריאה" , בהתבסס על העקרונות להוראת העברית כשפה נוספת.

    היחידה פותחה על ידי: נולין ספדי, מדריכה אזורית לעברית

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ג, ד, ה, ו

  • (16)
  • מיומנויות: אוריינות לשונית, חשיבה יצירתית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו