28 קורסים
יחידות א-סינכרוניות
03-11-2021
תקציר: יחידה זו היא הראשונה מבין שתי יחידות, שמטרתן לסייע למורים המלמדים מדע וטכנולוגיה, להתמצא בכלים העומדים לרשותם. ביחידה נעשה היכרות עם כלים חשובים לניהול ההוראה והלמידה.
היחידה פותחה על ידי: מרכז המורים הארצי למדע ולטכנולוגיה בחינוך היסודי (מרכז למדע), אוניברסיטת תל אביב.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א-ו
יחידות א-סינכרוניות
01-09-2022
תקציר: יחידה זו היא השניה מבין שתי יחידות, שמטרתן לסייע למורים, המלמדים מדע וטכנולוגיה, להתמצא בכלים העומדים לרשותם. ביחידה זו נכיר חומרי הוראה מגוונים העומדים לרשות המורים.
היחידה פותחה על ידי מרכז המורים הארצי למדע ולטכנולוגיה בחינוך היסודי (מרכז למדע), אוניברסיטת תל אביב.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א-ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
02-01-2022
יחידת הלימוד עוסקת בהתאמות של מבנה גוף ובהתאמות התנהגותיות של בעלי חיים לסביבתם.
במהלך היחידה תצפו בהרצאות מוקלטות המציגות בעלי חיים שונים ותכירו מושגים הקשורים להתאמות של בעלי חיים לסביבתם.
היחידה פותחה על ידי: מרכז המורים הארצי למדע וטכנולוגיה בחינוך היסודי (מרכז למדע), אוניברסיטת תל-אביב.
ניהול הפיתוח: ג'ני ספקטור
כתיבה: גיא גרובס
עריכה מדעית: ד"ר מירי דרסלר
עריכה פדגוגית: ליאורה סלע
קריאה והערות: גלית ניב, מדריכה ארצית, מדע וטכנולוגיה
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ד'-ו'
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
03-11-2021
תקציר: יחידת הלימוד מדגישה את החשיבות של אוריינות STEM להתמודדות עם אתגרי המאה ה-21 ברמה האישית והחברתית.
היחידה פותחה על ידי: מרכז המורים הארצי למדע ולטכנולוגיה בחינוך היסודי (מרכז למדע), אוניברסיטת תל אביב.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א-ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
01-09-2022
תקציר: יחידת הלימוד מציגה מודלים אינטגרטיביים להוראת ה-STEM מהלכה למעשה
היחידה פותחה על ידי: מרכז המורים הארצי למדע ולטכנולוגיה בחינוך היסודי (מרכז למדע), אוניברסיטת תל אביב
משך: 6 שעות
מתאים לכיתות: א-ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
15-12-2021
תקציר: היחידה עוסקת במהות של תחומי ה-STEM וקשרי הגומלין ביניהם.
היחידה פותחה על ידי: מרכז המורים הארצי למדע ולטכנולוגיה בחינוך היסודי (מרכז למדע), אוניברסיטת תל אביב.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א-ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
29-12-2022
תקציר: יחידת הלימוד אתגרים בהוראת טקסטים מדעיים היא הראשונה מבין שתי יחידות בנושא "חינוך לשוני בלימודי מדע וטכנולוגיה". היחידה עוסקת במאפיינים הלשוניים והטקסטואליים של השפה המדעית בהשוואה לשפת היומיום ובאתגרי ההוראה הנובעים ממאפיינים אלו.
היחידה פותחה על ידי: מרכז המורים הארצי למדע ולטכנולוגיה בחינוך היסודי (מרכז למדע), אוניברסיטת תל אביב.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א-ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
11-12-2022
תקציר: יחידה זו היא השנייה מבין שתי יחידות בנושא "חינוך לשוני בלימודי מדע וטכנולוגיה". היחידה עוסקת בהכרת המאפיינים של טקסטים למטרות תיאור והסבר מדעי, בהוראה מפורשת של אופן כתיבת טקסטים אלה, בקשיים של תלמידים בכתיבת תיאור והסבר ראויים ובדרכים לטיפול בקשיים אלה בכיתה.
היחידה פותחה על ידי: מרכז המורים הארצי למדע ולטכנולוגיה בחינוך היסודי (מרכז למדע), אוניברסיטת תל אביב.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ג, ד, ה, ו
יחידות א-סינכרוניות
06-01-2021
תקציר: מורי מדע וטכנולוגיה היקרים,
האם אתם מעוניינים לתת מענה לתלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתתכם?
האם אתם מחפשים אופנים לעורר את הסקרנות והעניין של כל התלמידים?
האם אתם מבקשים דרכים לעודד שאילת שאלות כבסיס לתהליכי חשיבה וחקר?
בקורס קצר זה תלמדו מתודה קלה ליישום לעידוד חשיבה ושאילת שאלות בעקבות תצפית.
היחידה פותחה על ידי: שרה גולן
משך: 3 שעות
לכיתות: ג'-ו'
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
02-10-2020
תקציר: יחידת הלימוד עוסקת בניסוי ככלי חקר וככלי פדגוגי. הניסוי מזמן לתלמידים מפגש ישיר עם תופעות וחקירתן, מעורר עניין והנאה ומביא לתהליך למידה פעיל ומשמעותי.
היחידה פותחה על ידי: ד"ר מירי דרסלר, ג'ני ספקטור, מרכז המורים הארצי למדע וטכנולוגיה בחינוך היסודי, אוניברסיטת תל-אביב
משך: 6 שעות
מתאים לכיתות: א,ב
תנאי קדם: השלמת היחידה הא-סינכרונית "מבוא ללמידה התנסותית"
יחידות א-סינכרוניות
02-10-2020
תקציר: יחידת הלימוד עוסקת בשימוש בדגמים, בהבנת הערך הפדגוגי שלהם בתהליכי הוראה-למידה של מושגים ועקרונות במדע וטכנולוגיה, היכרות עם סוגי דגמים שונים ושיקולי הדעת לשימוש בהם.
היחידה פותחה על ידי: ד"ר מירי דרסלר, ג'ני ספקטור, מרכז המורים הארצי למדע וטכנולוגיה בחינוך היסודי, אוניברסיטת תל-אביב
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ג,ד
תנאי קדם: השלמת היחידה הא-סינכרונית "מבוא ללמידה התנסותית"
יחידות א-סינכרוניות
02-10-2020
תקציר: יחידת הלימוד עוסקת בהוראה מפורשת של תכנון ניסוי מבוקר – החל מחשיפה לתופעה, העלאת השערות ועד לתכנון ניסוי מבוקר לבדיקת אחד הגורמים לתופעה.
היחידה פותחה על ידי: ד"ר מירי דרסלר, ג'יני ספקטור, מרכז המורים הארצי למדע וטכנולוגיה בחינוך היסודי, אוניברסיטת תל אביב
משך: 6 שעות
מתאים לכיתות: ה,ו
תנאי קדם: השלמת היחידה הא-סינכרונית "מבוא ללמידה התנסותית"
יחידות א-סינכרוניות
02-10-2020
תקציר: יחידת הלימוד עוסקת ב"הנדסה הפוכה" - התבוננות, פירוק וחקירה של מוצרים כדי לעמוד על המבנה שלהם ועל ותפקודם. באמצעות חקירה זו מסיקים מסקנות אודות תהליך תכנונו וייצורו.
היחידה פותחה על ידי: ג'ני ספקטור, ד"ר רוחמה ארנברג, ד"ר מירי דרסלר, מרכז המורים הארצי למדע וטכנולוגיה בחינוך היסודי (מרכז למדע), אוניברסיטת תל-אביב.
בילי פרידמן, מפמ"ר מדע וטכנולוגיה, משרד החינוך
קריאה והערות: סיגל זהבי, גלית ניב - מדריכות ארציות למדע ולטכנולוגיה, משרד החינוך
משך: 6 שעות
מתאים לכיתות: ה, ו
תנאי קדם: השלמת היחידה הא-סינכרונית "מבוא ללמידה התנסותית"
יחידות א-סינכרוניות
02-10-2020
תקציר: יחידת הלימוד עוסקת בעריכת ניסויים בהדגמה על ידי המורה, הבנת הערך הפדגוגי שלהם, חשיבותם, אופן התכנון לביצוע והתנאים המתאימים לעריכתם.
היחידה פותחה על ידי: ד"ר מירי דרסלר, ג'ני ספקטור, מרכז המורים הארצי למדע וטכנולוגיה בחינוך היסודי, אוניברסיטת תל-אביב
משך: 6 שעות
מתאים לכיתות: ג,ד
תנאי קדם: השלמת היחידה הא-סינכרונית "מבוא ללמידה התנסותית"
יחידות א-סינכרוניות
02-10-2020
תקציר: יחידת הלימוד עוסקת בתצפית ככלי חקר מדעי וככלי פדגוגי. התצפית משמשת להבנת פשרן של תופעות אך גם כאסטרטגיית הוראה-למידה, המעוררת התפעמות וסקרנות ומסייעת ללמידה מהנה.
היחידה פותחה על ידי: ד"ר מירי דרסלר, ג'ני ספקטור, מרכז המורים הארצי למדע וטכנולוגיה בחינוך היסודי, אוניברסיטת תל-אביב
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א,ב
תנאי קדם: השלמת היחידה הא-סינכרונית "מבוא ללמידה התנסותית"
יחידות א-סינכרוניות
13-12-2021
במפגש זה נכיר את מאפייני "הלמידה ההתנסותית", נתנסה באסטרטגיות אחדות של למידה התנסותית וניחשף בהמשך לשש יחידות שכל אחת מהן עוסקת באסטרטגיית הוראה-למידה אחרת של למידה התנסותית. בואו להכיר ולהתנסות!
היחידה פותחה על ידי:
•פיתוח: ד"ר מירי דרסלר, ג'ני ספקטור, מרכז המורים הארצי למדע וטכנולוגיה בחינוך היסודי, אוניברסיטת תל-אביב
•ייעוץ מדעי: ד"ר מירי דרסלר
•ייעוץ פדגוגי: ליאורה סלע, מרכז למדע
•קראה והעירה: סיגל זהבי, מדריכה ארצית למדע וטכנולוגיה
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א'-ו'
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
12-11-2025
ملخّص: معلّمي العلوم والتكنولوجيا الأعزّاء،
هل أنتم مهتمّون بإعطاء استجابة للتلاميذ الموهوبين والمتفوّقين في صفّكم؟
هل تبحثون عن طرق لإثارة الفضول والاهتمام لدى كلّ التلاميذ؟
هل تطلبون طرقاً لتشجيع طرح الأسئلة كأساس لعمليّات التفكير والبحث؟
في هذا المساق القصير ستتعلّمون منهجيّة سهلة للتطبيق لتشجيع التفكير وطرح الأسئلة إثر الملاحظة.
الوحدة طُوّرت من قبل: سارة غولان
المدّة: 3 ساعات
للصفوف: الثالث-الخامس
شروط مسبقة: لا يوجد
יחידות א-סינכרוניות
14-12-2025
الملخّص: وحدة التعلّم تعرض نماذج تكامليّة لتدريس الـSTEM من النظريّة إلى التطبيق
أعدّ هذه الوحدة: المركز القطريّ لمعلّمي العلوم والتكنولوجيا في التعليم الابتدائيّ (مركز العلوم)، جامعة تل أبيب.
مدّة الوحدة: 6 ساعات
مناسب للمعلّمين والفئة العمريّة: الأوّلى حتّى السادسة
المتطلّبات المسبقة: لا توجد
יחידות א-סינכרוניות
30-08-2021
ملخّص: متعمل هذه الوحدة الدراسيّة على التعرّف واكتساب خبرة احدى الأدوات الأساسيّة لتدريس العلوم والتكنولوجيا – التجربة . التجربة هي أداة بحث علمي لفهم معنى الظواهر ولكنها ايضًا استراتيجيّة تعليميّة تدعو الطلاب للقاء مباشر مع الظواهر وبحثهم. يثير تنفيذ التجارب الأثارة وحب الاستطلاع اللذان سينشآن لاحقًا اهتمامًا ومتعة في عملية التعلّم هذا بالإضافة الى انّه يهدف الى تعلّم مهارات البحث العلميّ.
المدّة الزمنيّة: 6 ساعات
ملائم لصفوف: الأول والثاني
شروط مسبقة: لا يوجد
יחידות א-סינכרוניות
02-10-2020
معلومات عن الوحدة
تعمل الوحدة التعليميّة على التعرّف واكتساب خبرة التدريب على احدى الأدوات الأساسية لتدريس العلوم والتكنولوجيا، وهي المشاهدة. المشاهدة هي أداة بحث علمي لفهم معنى الظواهر ولكنها أيضًا استراتيجية تعليميّة .
أهداف الوحدة
فهم جوهر المشاهدة وأهميتها في البحث العلميّ.
التعرّف على المشاهدة كأستراتيجية تعليم وتعلّم .
فهم الفرق بين المشاهدة المفتوحة والمشاهدة المبنيّة.
التعرّف على أدوات التنقّل لتخطيط درس بناء على المشاهدات.
اكتساب خبرة في نماذج التدريس لبناء مهارات المشاهدة.
اكتساب خبرة في الأدوات الالكترونية للمشاركة.
יחידות א-סינכרוניות
01-12-2025
المُلخّص: وحدة التعلّم تُؤكّد على أهمّيّة الثقافة STEM للتعامل مع تحدّيات القرن الـ21 على المستوى الشخصيّ والاجتماعيّ.
الوحدة طُوّرت من قِبَل: مركز المُعلّمين القطريّ للعلوم والتكنولوجيا في التعليم الابتدائيّ (مركز للعلوم)، جامعة تل أبيب.
المُدّة: 3 ساعات
مناسب للصفوف: الأوّل-السادس
شروط مُسبقة: لا يوجد
יחידות א-סינכרוניות
14-12-2025
الملخّص: هذه الوحدة هي الثانية من بين وحدتين تهدفان إلى مساعدة معلّمي العلوم والتكنولوجيا في التعرّف على الأدوات المتاحة لهم. وسنتعرّف في هذه الوحدة على موادّ تعليم متنوّعة ومتوفّرة للمعلّمين.
طوّر الوحدة : المركز القطريّ للمعلّمين في مجال العلوم والتكنولوجيا في التعليم الابتدائيّ (مركز العلوم)، جامعة تل أبيب.
المدّة: 3ساعات
مناسب للصفوف: الأول حتّى السادس
متطلّبات مسبقة: لا توجد
יחידות א-סינכרוניות
12-11-2025
ملخّص: تتناول هذه الوحدة بيداغوجيا استخدام النماذج في سيرورات التعليم والتعلّم للمفاهيم والمبادئ في مجال العلوم والتكنولوجيا. وينبع اتّخاذ القرار باستخدام النماذج من الحاجة إلى تعزيز القدرة المعرفيّة.
أعدّت الوحدة: د. ميري درسلر، وجيني سبكتور، مركز المعلّمين القطريّ للعلوم والتكنولوجيا في التعليم الابتدائيّ، جامعة تل أبيب.
المدة: 3 ساعات.
مناسب للصفوف: الثالثة والرابعة.
المتطلبات المسبقة: إتمام الوحدة الغير تزامنيّة "مقدّمة للتعلّم التجريبيّ.
יחידות א-סינכרוניות
23-05-2021
יחידות א-סינכרוניות
17-10-2025
ملخّص: تتناول وحدة التعلّم هذه التعليم الصريح لتخطيط تجربة مضبوطة – بدءًا من التعرّض لظاهرة، وطرح فرضيّات، وانتهاء بتخطيط تجربة مضبوطة لفحص أحد العوامل المسبّبة للظاهرة.
طوّرت الوحدة: الدكتورة ميري درسلر، جيني سبيكتور، المركز القطريّ لمعلّمي العلوم والتكنولوجيا في التعليم الابتدائيّ، جامعة تل أبيب.
المدّة: 6 ساعات
مناسب لمعلّمي الصفوف: الخامسة والسادسة
متطلّبات مسبقة: إتمام وحدة التعلّم غير المتزامنة "مدخل للتعلّم التجريبيّ"
יחידות א-סינכרוניות
04-12-2025
الملخّص: هذه الوحدة هي الأولى من بين وحدتين، وتهدف إلى مساعدة معلّمي العلوم والتكنولوجيا على التعرّف على الأدوات المتاحة لهم. سنتعرّف في الوحدة على أدوات مهمّة لإدارة التعليم والتعلّم.
,طور الوحدة: لمركز القطريّ للمعلّمين في مجال العلوم والتكنولوجيا في التعليم الابتدائيّ (مركز العلوم)، جامعة تل أبيب.
المدّة التعليميّة: 3 ساعات
مناسب للمعلّمين في الصفوف: الأولى حتّى السادسة
יחידות א-סינכרוניות
13-06-2021
مُلخّص: في هذه الوحدة نتعرّف على إحدى الأدوات الأساسيّة لتدريس التكنولوجيا - الهندسة العكسيّة وخبرتها. في الهندسة العكسيّة، يتمّ ملاحظة هيكل المنتج ووظيفته ومكوّناته والعلاقات المتبادلة بينها وتفكيكها والبحث فيها من خلال التفكير بأثر رجعيّ. تتيح عمليّتا التفكيك والمراقبة إمكانيّة استخلاص استنتاجات حول عمليّة التصميم والإنتاج في الاتجاه المعاكس لتصميم المنتج وعمليّة الإنتاج.
المدّة الزمنيّة: 6 ساعات
ملائم لصفوف: الخامس والسّادس
شروط مسبقة: لا يوجد
יחידות א-סינכרוניות
15-10-2025
مُلخّص: تتناول هذه الوحدة ماهيّة مجالات المعرفة في STEM (العلوم، والتكنولوجيا، والهندسة، والرياضيّات)، وأهمّيّة كلّ مجال من المجالات، والعلاقات التبادليّة بينها لتعزيز التنوّر في مجالات STEM
المدّة: 3 ساعات
مناسب للمعلّمين والفئة العمريّة: ابتدائيّ
الشروط المسبقة: لا يوجد