דילוג לתוכן הראשי

20 קורסים

מיין לפי
מפת דרכים בלימודי מדע וטכנולוגיה - חלק א
אוריינות מדעית
אוריינות דיגיטלית
תקציר הקורס

יחידות א-סינכרוניות

מפת דרכים בלימודי מדע וטכנולוגיה - חלק א

03-11-2021

תקציר: יחידה זו היא הראשונה מבין שתי יחידות, שמטרתן לסייע למורים המלמדים מדע וטכנולוגיה, להתמצא בכלים העומדים לרשותם. ביחידה נעשה היכרות עם כלים חשובים לניהול ההוראה והלמידה.

היחידה פותחה על ידי: מרכז המורים הארצי למדע ולטכנולוגיה בחינוך היסודי (מרכז למדע), אוניברסיטת תל אביב.

משך: 3 שעות

מתאים לכיתות: א-ו

  • (6)
  • מיומנויות: אוריינות מדעית, אוריינות דיגיטלית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    מפת דרכים בלימודי מדע וטכנולוגיה - חלק ב
    אוריינות מדעית
    אוריינות דיגיטלית
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    מפת דרכים בלימודי מדע וטכנולוגיה - חלק ב

    01-09-2022

    תקציר: יחידה זו היא השניה מבין שתי יחידות, שמטרתן לסייע למורים, המלמדים מדע וטכנולוגיה, להתמצא בכלים העומדים לרשותם. ביחידה זו נכיר חומרי הוראה מגוונים העומדים לרשות המורים.

    היחידה פותחה על ידי מרכז המורים הארצי למדע ולטכנולוגיה בחינוך היסודי (מרכז למדע), אוניברסיטת תל אביב.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א-ו

    תנאי קדם: אין


  • (4)
  • מיומנויות: אוריינות מדעית, אוריינות דיגיטלית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    התאמות של בעלי חיים לסביבתם
    אוריינות מדעית
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    התאמות של בעלי חיים לסביבתם

    02-01-2022

    יחידת הלימוד עוסקת בהתאמות של מבנה גוף ובהתאמות התנהגותיות של בעלי חיים לסביבתם.

    במהלך היחידה תצפו בהרצאות מוקלטות המציגות בעלי חיים שונים ותכירו מושגים הקשורים להתאמות של בעלי חיים לסביבתם.

    היחידה פותחה על ידי: מרכז המורים הארצי למדע וטכנולוגיה בחינוך היסודי (מרכז למדע), אוניברסיטת תל-אביב.

    ניהול הפיתוח: ג'ני ספקטור

    כתיבה: גיא גרובס

    עריכה מדעית: ד"ר מירי דרסלר

    עריכה פדגוגית: ליאורה סלע

    קריאה והערות: גלית ניב, מדריכה ארצית, מדע וטכנולוגיה

    משך: 3 שעות 

    מתאים לכיתות: ד'-ו'

    תנאי קדם: אין

  • (28)
  • מיומנויות: אוריינות מדעית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    מהו חינוך STEM?
    אוריינות מדעית
    אוריינות דיגיטלית
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    מהו חינוך STEM?

    03-11-2021

    תקציר: יחידת הלימוד מדגישה את החשיבות של אוריינות STEM להתמודדות עם אתגרי המאה ה-21 ברמה האישית והחברתית.

    היחידה פותחה על ידי: מרכז המורים הארצי למדע ולטכנולוגיה בחינוך היסודי (מרכז למדע), אוניברסיטת תל אביב.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א-ו

    תנאי קדם: אין

  • (3)
  • מיומנויות: אוריינות מדעית, אוריינות דיגיטלית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו

    יחידות א-סינכרוניות

    STEM אינטגרטיבי - מודלים להוראה

    01-09-2022

    תקציר: יחידת הלימוד מציגה מודלים אינטגרטיביים להוראת ה-STEM מהלכה למעשה

    היחידה פותחה על ידי: מרכז המורים הארצי למדע ולטכנולוגיה בחינוך היסודי (מרכז למדע), אוניברסיטת תל אביב

    משך: 6 שעות

    מתאים לכיתות: א-ו

    תנאי קדם: אין

  • (3)
  • טרם בוצע רישום ליחידה זו

    יחידות א-סינכרוניות

    תחומי ה-STEM ומה שביניהם

    15-12-2021

    תקציר: היחידה עוסקת במהות של תחומי ה-STEM  וקשרי הגומלין  ביניהם.

    היחידה פותחה על ידי: מרכז המורים הארצי למדע ולטכנולוגיה בחינוך היסודי (מרכז למדע), אוניברסיטת תל אביב.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א-ו

    תנאי קדם: אין

  • (0)
  • טרם בוצע רישום ליחידה זו

    יחידות א-סינכרוניות

    חינוך לשוני בלימודי מדע וטכנולוגיה - חלק א: אתגרים בהוראת טקסטים מדעיים

    29-12-2022

    תקציר: יחידת הלימוד אתגרים בהוראת טקסטים מדעיים היא הראשונה מבין שתי יחידות בנושא "חינוך לשוני בלימודי מדע וטכנולוגיה". היחידה עוסקת במאפיינים הלשוניים והטקסטואליים של השפה המדעית בהשוואה לשפת היומיום ובאתגרי ההוראה הנובעים ממאפיינים אלו.

    היחידה פותחה על ידי: מרכז המורים הארצי למדע ולטכנולוגיה בחינוך היסודי (מרכז למדע), אוניברסיטת תל אביב.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א-ו

    תנאי קדם: אין

  • (1)
  • טרם בוצע רישום ליחידה זו

    יחידות א-סינכרוניות

    חינוך לשוני בלימודי מדע וטכנולוגיה - חלק ב: טקסטים למטרות תיאור והסבר

    11-12-2022

    תקציר: יחידה זו היא השנייה מבין שתי יחידות בנושא "חינוך לשוני בלימודי מדע וטכנולוגיה". היחידה עוסקת בהכרת המאפיינים של טקסטים למטרות תיאור והסבר מדעי, בהוראה מפורשת של אופן כתיבת טקסטים אלה, בקשיים של תלמידים בכתיבת תיאור והסבר ראויים ובדרכים לטיפול בקשיים אלה בכיתה.

    היחידה פותחה על ידי: מרכז המורים הארצי למדע ולטכנולוגיה בחינוך היסודי (מרכז למדע), אוניברסיטת תל אביב.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ג, ד, ה, ו

  • (2)
  • טרם בוצע רישום ליחידה זו

    יחידות א-סינכרוניות

    "הביטו - חשבו - שאלו": כלי לטיפוח חשיבה גלויה בעקבות תצפית למתן מענה לתלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה ההטרוגנית

    06-01-2021

    תקציר: מורי מדע וטכנולוגיה היקרים,

    האם אתם מעוניינים לתת מענה לתלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתתכם?

    האם אתם מחפשים אופנים לעורר את הסקרנות והעניין של כל התלמידים?

    האם אתם מבקשים דרכים לעודד שאילת שאלות כבסיס לתהליכי חשיבה וחקר?

    בקורס קצר זה תלמדו מתודה קלה ליישום לעידוד חשיבה ושאילת שאלות בעקבות תצפית.

    היחידה פותחה על ידי: שרה גולן

    משך: 3 שעות
    לכיתות: ג'-ו'

    תנאי קדם: אין



  • (8)
  • טרם בוצע רישום ליחידה זו

    יחידות א-סינכרוניות

    ניסוי

    02-10-2020

    תקציר: יחידת הלימוד עוסקת בניסוי ככלי חקר וככלי פדגוגי. הניסוי מזמן לתלמידים מפגש ישיר עם תופעות וחקירתן, מעורר עניין והנאה ומביא לתהליך למידה פעיל ומשמעותי.

    היחידה פותחה על ידי: ד"ר מירי דרסלר, ג'ני ספקטור, מרכז המורים הארצי למדע וטכנולוגיה בחינוך היסודי, אוניברסיטת תל-אביב

    משך: 6 שעות

    מתאים לכיתות: א,ב

    תנאי קדם: השלמת היחידה הא-סינכרונית "מבוא ללמידה התנסותית"

  • (14)
  • טרם בוצע רישום ליחידה זו

    יחידות א-סינכרוניות

    למידה באמצעות דגמים

    02-10-2020

    תקציר: יחידת הלימוד עוסקת בשימוש בדגמים, בהבנת הערך הפדגוגי שלהם בתהליכי הוראה-למידה של מושגים ועקרונות במדע וטכנולוגיה, היכרות עם סוגי דגמים שונים ושיקולי הדעת לשימוש בהם.

    היחידה פותחה על ידי: ד"ר מירי דרסלר, ג'ני ספקטור, מרכז המורים הארצי למדע וטכנולוגיה בחינוך היסודי, אוניברסיטת תל-אביב

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ג,ד

    תנאי קדם: השלמת היחידה הא-סינכרונית "מבוא ללמידה התנסותית"

  • (4)
  • טרם בוצע רישום ליחידה זו

    יחידות א-סינכרוניות

    תכנון ניסוי מדעי מבוקר כהלכה

    02-10-2020

    תקציר: יחידת הלימוד עוסקת בהוראה מפורשת של תכנון ניסוי מבוקר – החל מחשיפה לתופעה, העלאת השערות   ועד לתכנון ניסוי מבוקר לבדיקת אחד הגורמים לתופעה. 

    היחידה פותחה על ידי: ד"ר מירי דרסלר, ג'יני ספקטור, מרכז המורים הארצי למדע וטכנולוגיה בחינוך היסודי, אוניברסיטת תל אביב

    משך: 6 שעות

    מתאים לכיתות: ה,ו 

    תנאי קדם: השלמת היחידה הא-סינכרונית "מבוא ללמידה התנסותית"

     

  • (9)
  • טרם בוצע רישום ליחידה זו

    יחידות א-סינכרוניות

    הנדסה הפוכה - פירוק לשם הבנה

    02-10-2020

    תקציר: יחידת הלימוד עוסקת ב"הנדסה הפוכה" - התבוננות, פירוק וחקירה של  מוצרים כדי לעמוד על המבנה שלהם ועל ותפקודם. באמצעות חקירה זו מסיקים מסקנות אודות תהליך תכנונו וייצורו.

    היחידה פותחה על ידי: ג'ני ספקטור, ד"ר רוחמה ארנברג, ד"ר מירי דרסלר, מרכז המורים הארצי למדע וטכנולוגיה בחינוך היסודי (מרכז למדע), אוניברסיטת תל-אביב.

    בילי פרידמן, מפמ"ר מדע וטכנולוגיה, משרד החינוך

    קריאה והערות: סיגל זהבי, גלית ניב - מדריכות ארציות למדע ולטכנולוגיה, משרד החינוך

    משך: 6 שעות

    מתאים לכיתות: ה, ו

    תנאי קדם: השלמת היחידה הא-סינכרונית "מבוא ללמידה התנסותית"

  • (4)
  • טרם בוצע רישום ליחידה זו

    יחידות א-סינכרוניות

    ניסוי בהדגמה

    02-10-2020

    תקציר: יחידת הלימוד עוסקת בעריכת ניסויים בהדגמה על ידי המורה, הבנת הערך הפדגוגי שלהם, חשיבותם, אופן התכנון לביצוע והתנאים המתאימים לעריכתם.

    היחידה פותחה על ידי: ד"ר מירי דרסלר, ג'ני ספקטור, מרכז המורים הארצי למדע וטכנולוגיה בחינוך היסודי, אוניברסיטת תל-אביב

    משך: 6 שעות

    מתאים לכיתות: ג,ד

    תנאי קדם: השלמת היחידה הא-סינכרונית "מבוא ללמידה התנסותית"

  • (9)
  • טרם בוצע רישום ליחידה זו

    יחידות א-סינכרוניות

    תצפית

    02-10-2020

    תקציר: יחידת הלימוד עוסקת בתצפית ככלי חקר מדעי וככלי פדגוגי. התצפית משמשת להבנת פשרן של תופעות אך גם כאסטרטגיית הוראה-למידה, המעוררת התפעמות וסקרנות ומסייעת ללמידה מהנה.

    היחידה פותחה על ידי: ד"ר מירי דרסלר, ג'ני ספקטור, מרכז המורים הארצי למדע וטכנולוגיה בחינוך היסודי, אוניברסיטת תל-אביב

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א,ב

    תנאי קדם: השלמת היחידה הא-סינכרונית "מבוא ללמידה התנסותית"

  • (21)
  • טרם בוצע רישום ליחידה זו

    יחידות א-סינכרוניות

    מבוא ללמידה התנסותית

    13-12-2021


    במפגש זה נכיר את מאפייני "הלמידה ההתנסותית", נתנסה באסטרטגיות אחדות של למידה התנסותית וניחשף בהמשך לשש יחידות שכל אחת מהן עוסקת באסטרטגיית הוראה-למידה אחרת של למידה התנסותית. בואו להכיר ולהתנסות!

    היחידה פותחה על ידי:

    •פיתוח: ד"ר מירי דרסלר, ג'ני ספקטור, מרכז המורים הארצי למדע וטכנולוגיה בחינוך היסודי, אוניברסיטת תל-אביב

    •ייעוץ מדעי: ד"ר מירי דרסלר

    •ייעוץ פדגוגי: ליאורה סלע, מרכז למדע

    •קראה והעירה: סיגל זהבי, מדריכה ארצית למדע וטכנולוגיה

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א'-ו'

    תנאי קדם: אין

  • (11)
  • טרם בוצע רישום ליחידה זו

    יחידות א-סינכרוניות

    تجربة

    30-08-2021

    ملخّص: متعمل هذه الوحدة الدراسيّة على التعرّف واكتساب خبرة احدى الأدوات الأساسيّة لتدريس العلوم والتكنولوجيا – التجربة . التجربة هي أداة بحث علمي لفهم معنى الظواهر ولكنها ايضًا استراتيجيّة تعليميّة تدعو الطلاب  للقاء مباشر مع الظواهر وبحثهم. يثير تنفيذ التجارب الأثارة وحب الاستطلاع  اللذان سينشآن لاحقًا اهتمامًا ومتعة في عملية التعلّم هذا بالإضافة الى انّه يهدف الى تعلّم مهارات البحث العلميّ.

    المدّة الزمنيّة: 6 ساعات

    ملائم لصفوف: الأول والثاني

    شروط مسبقة: لا يوجد

  • (17)
  • טרם בוצע רישום ליחידה זו

    יחידות א-סינכרוניות

    مشاهدة- باللغة العربيّة

    02-10-2020

    معلومات عن الوحدة
    تعمل الوحدة التعليميّة على التعرّف واكتساب خبرة التدريب على احدى الأدوات الأساسية لتدريس العلوم والتكنولوجيا، وهي المشاهدة. المشاهدة هي أداة بحث علمي لفهم معنى الظواهر ولكنها أيضًا استراتيجية تعليميّة .
    أهداف الوحدة
    فهم جوهر المشاهدة وأهميتها في البحث العلميّ.
    التعرّف على المشاهدة كأستراتيجية تعليم وتعلّم .
    فهم الفرق بين المشاهدة المفتوحة والمشاهدة المبنيّة.
    التعرّف على أدوات التنقّل لتخطيط درس بناء على المشاهدات.
    اكتساب خبرة في نماذج التدريس لبناء مهارات المشاهدة.
    اكتساب خبرة في الأدوات الالكترونية للمشاركة.

    المدّة الزمنيّة: 3 ساعات
    ملائم لصفوف: الأوّل والثاني

  • (6)
  • טרם בוצע רישום ליחידה זו

    יחידות א-סינכרוניות

    علوم وتكنولوجيا، تجربة من خلال العرض

    23-05-2021

    مُلخّص: تتعامل وحدة الدراسة مع أصول التدريس في إجراء التجارب من خلال العرض. عادة ما يكون تقدير المعلّم لتجربة العرض لأسباب تتعلّق بالسلامة أو عدم توفّر الموارد (مختبر علوم ، معدّات ، موادّ ، وقت). بالإضافة إلى ذلك ، يتمّ إجراء تجارب للعرض- توضيحيّة في حالات التدريس عن بُعد، بما في ذلك حالات الطوارئ، عندما تكون تجربة لا يستطيع الطلاب إجراءها في المنزل للأسباب المذكورة أعلاه.
    المدّة الزمنيّة: 6 ساعات
    ملائم لصفوف: الثالث والرابع
    شروط مسبقة: لا يوجد

  • (9)
  • טרם בוצע רישום ליחידה זו

    יחידות א-סינכרוניות

    الهندسة العكسيّة - التفكيك من أجل الفهم

    13-06-2021

    مُلخّص: في هذه الوحدة نتعرّف على إحدى الأدوات الأساسيّة لتدريس التكنولوجيا - الهندسة العكسيّة وخبرتها. في الهندسة العكسيّة، يتمّ ملاحظة هيكل المنتج ووظيفته ومكوّناته والعلاقات المتبادلة بينها وتفكيكها والبحث فيها من خلال التفكير بأثر رجعيّ. تتيح عمليّتا التفكيك والمراقبة إمكانيّة استخلاص استنتاجات حول عمليّة التصميم والإنتاج في الاتجاه المعاكس لتصميم المنتج وعمليّة الإنتاج.

    المدّة الزمنيّة: 6 ساعات

    ملائم لصفوف: الخامس والسّادس

    شروط مسبقة: لا يوجد

  • (3)
  • טרם בוצע רישום ליחידה זו