דילוג לתוכן הראשי

22 קורסים

חינוך פיננסי - מהו תקציב?
יחידות א-סינכרוניות
תקציר הקורס

יחידות א-סינכרוניות

חינוך פיננסי - מהו תקציב?

תקציר:  היחידה עוסקת בתחום החינוך הפיננסי. ביחידה נלמד על התנהגות כלכלית לאורך זמן במשפחה ובסביבה הקרובה. נדגיש ביחידה זו היבטים הקשורים לתקציב, תוך התייחסות לתקציב כיתתי ותקציב רשותי.  

נושא התקציב חשוב בעיקר בהקשר למבנה ההוצאות מול ההכנסות, וזאת לצורך הבנת החובה לאזן את התקציב. 

היחידה פותחה על ידי אלה פאוסט ודרורה נגב, מדריכות לתחום מקצוע "גאוגרפיה - אדם וסביבה" ו"מולדת, חברה ואזרחות" 

משך: 3 שעות

מתאים לכיתות: ב-ו

תנאי קדם: אין

  • (0)
  • מפרקים את התמונה
    יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    מפרקים את התמונה

    תקציר: היחידה עוסקת במיומנות "מדרש תמונה". במהלך הלמידה נכיר כלי לניתוח טקסט חזותי שיסייע לתלמידים להבין את המסר וליצור תובנות מרחביות/גיאוגרפיות. הכלי שנלמד הוא מארגן גרפי ייעודי לחקר תמונה.

    היחידה פותחה על ידי אלה פאוסט ודרורה נגב, מדריכות לתחום מקצוע "גאוגרפיה - אדם וסביבה" ו"מולדת, חברה ואזרחות" 

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ב-ו

    דרישות קדם: אין

  • (0)
  • החברה הישראלית - מי אנחנו?
    יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    החברה הישראלית - מי אנחנו?

    תקציר: היחידה עוסקת בהרכב אוכלוסיית ישראל ועושה שימוש בייצוגים גרפיים כמו בכלי "אינפוגרפיקה", מדרשי תמונה ועוד. 

    היחידה פותחה על ידי אלה פאוסט ודרורה נגב, מדריכות לתחום מקצוע "גאוגרפיה - אדם וסביבה" ו"מולדת, חברה ואזרחות"

    משך: 3 שעות 

    מתאים לכיתותה, ו

    דרישות קדם: אין 

  • (2)
  • סיפורו של נחל
    יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    סיפורו של נחל

    תקציר: היחידה עוסקת בנחלי בישראל, באופיים, תכונותיהם, מקור זרימתם ואיכותם. במהלך הלמידה יילמדו מושגים הקשורים לנושא והתנסות עם מפות אינטראקטיביות והערך המוסף שבשימושן. 

    היחידה פותחה על ידי אלה פאוסט ודרורה נגב, מדריכות לתחום מקצוע "גאוגרפיה - אדם וסביבה" ו"מולדת, חברה ואזרחות"

    משך: 3 שעות 

    מתאים לכיתותה, ו

    דרישות קדם: אין

  • (3)
  • מה קרה לחוף הים שלי?
    יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    מה קרה לחוף הים שלי?

    תקציר: הים והחוף הם משאב טבע שיש לשמור עליו. הבנת הגורמים לזיהום הים והחוף ודרכים למניעתם הם אבן דרך חשובה לקיום בר קיימא באזורי החופים. היחידה עוסקת בנושא זיהום הים והחוף תוך שילוב מיומנות הטיעון ככלי לעיסוק בנושא.

    היחידה פותחה על ידי: אלה פאוסט ודרורה נגב

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ד, ו

    דרישות קדם: אין

  • (0)
  • ירושלים בירת ישראל
    יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    ירושלים בירת ישראל

    תקציר: היחידה עוסקת בבירור המאפיינים הייחודיים לעיר בירה בכלל, ומאפיינים גאוגרפיים של ירושלים כבירה.

    היחידה פותחה על ידי: אלה פאוסט ודרורה נגב 

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: כיתות ג-ו

    דרישות קדם: אין

  • (2)
  • מבנה הנוף בישראל
    יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    מבנה הנוף בישראל

    תקציר: היחידה עוסקת במבנה הנוף של ישראל תוך התמקדות בהיכרות עם המפה הפיזית ומקרא המפה.

    היחידה פותחה על ידי אלה פאוסט ודרורה נגב, מדריכות לתחום מקצוע "גאוגרפיה - אדם וסביבה" ו"מולדת, חברה ואזרחות" 

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ב-ו

    דרישות קדם: אין

  • (39)
  • אזורי אקלים בישראל ובאגן הים התיכון
    יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    אזורי אקלים בישראל ובאגן הים התיכון

    תקציר: ביחידה תכירו את מאפייני אזורי האקלים בישראל, ותלמדו כיצד לייצג אותם באמצעות קלימוגרף - תרשים המציג בעת ובעונה אחת מידע על טמפרטורות ומשקעים. העקרונות הנלמדים מתאימים גם להוראת נושא האקלים באגן הים התיכון.

    היחידה פותחה על ידי אלה פאוסט ודרורה נגב, מדריכות לתחום מקצוע "גאוגרפיה - אדם וסביבה" ו"מולדת, חברה ואזרחות" 

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ב-ו

    דרישות קדם: אין

  • (17)
  • עליות ועולים
    יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    עליות ועולים

    תקציר: היחידה מתמקדת בסיפורן של שתי עליות: העלייה מאתיופיה והעלייה מברית המועצות ועוסקת בקשיים בהם נתקלו העולים עם הגעתם לארץ ובאופן הוראת נושא זה.

    היחידה פותחה על ידי אלה פאוסט ודרורה נגב, מדריכות לתחום מקצוע "גאוגרפיה - אדם וסביבה" ו"מולדת, חברה ואזרחות" 

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ב-ו

    דרישות קדם: אין

  • (16)
  • היכן כדאי לי לגור? יישובים בישראל
    יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    היכן כדאי לי לגור? יישובים בישראל

    תקציר: ביחידה זו תלמדו על צורות התיישבות בישראל ותעסקו במיומנות ההשוואה, ובשימוש במארגן גרפי בעזרתו ניתן לתרגל את המיומנות בכיתה.  

    היחידה פותחה על ידי אלה פאוסט ודרורה נגב, מדריכות לתחום מקצוע "גאוגרפיה - אדם וסביבה" ו"מולדת, חברה ואזרחות" 

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ב-ו

    דרישות קדם: אין

  • (3)
  • גבולות ישראל
    יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    גבולות ישראל

    תקציר: ביחידה זו תלמדו רעיונות להוראת נושא גבולות בכלל וגבולות ישראל בפרט. במהלך הלמידה תכירו את המונחים הקשורים לנושא, ותתנסו באופן בו ניתן לשלב בהוראה את מפות גבולות ישראל לאורך השנים.

    היחידה פותחה על ידי אלה פאוסט ודרורה נגב, מדריכות לתחום מקצוע "גאוגרפיה - אדם וסביבה" ו"מולדת, חברה ואזרחות" 

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ב-ו

    תנאי קדם: אין

  • (30)
  • מה המקום הזה?
    יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    מה המקום הזה?

    תקציר: ביחידה זו תכירו את נושא שימושי הקרקע וכיצד ללמד את הנושא בכיתה באמצעות תמונות, מפות וצילומי אוויר. תעסקו במיומנות של הפקת מידע מיצוגים חזותיים וכיצד ניתן לעשות שימוש משמעותי בתמונות בהוראה.

    היחידה פותחה על ידי אלה פאוסט ודרורה נגב, מדריכות לתחום מקצוע "גאוגרפיה - אדם וסביבה" ו"מולדת, חברה ואזרחות" 

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ב-ו

    דרישות קדם: אין

  • (2)
  • ים המלח
    יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    ים המלח

    תקציר: ביחידה תכירו את ים המלח, תלמדו כיצד נוצר ומה יחודיותו. אתם תתוודעו לבעיות שקיימות בים המלח ולהצעות לפתרונן, מתוך בחינת נתונים על מפלס המים, כמות הבולענים ועוד. הלמידה ביחידה שמה דגש על חשיבות השימוש במקורות מידע ונתונים עדכניים בהוראת תחום הדעת.  

    היחידה פותחה על ידי אלה פאוסט ודרורה נגב, מדריכות לתחום מקצוע "גאוגרפיה - אדם וסביבה" ו"מולדת, חברה ואזרחות" 

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ב-ו

    דרישות קדם: אין

  • (8)
  • ביטחון בזהות
    יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    ביטחון בזהות

    ביחידה זו נעסוק במונח "זהות", המתאר את תפיסת האדם את עצמו ואת תפיסת החברה לגביו. הנחת היסוד שבבסיס היחידה היא שתלמיד המרגיש נוח ובטוח בזהות ובשייכות שלו לכיתה, יהיה פנוי נפשית ללמידה והשתלבות בכיתה.

    היחידה פותחה על ידי ד"ר נועה שפירא, ד"ר נהייא עוויאד וד"ר שולה מולה, צוות קשרים – ערכים ומיומנויות בחברה משותפת, מטח

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א,ב,ג,ד,ה,ו

    תנאי קדם: אין

  • (1)
  • הכיתה הפיננסית שלי
    יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    הכיתה הפיננסית שלי

    פיננסים הוא נושא רחב וחשוב, והחינוך להתנהלות פיננסית נבונה אינו מקבל בדרך כלל את תשומת הלב הראויה לו בכיתות היסודי. זה הזמן להפנות את אלומת האור לתחום.

    העולם הדיגיטלי מזמן לנו בימים אלה אפשרויות אין ספור לחיבור בין הכיתה לבין הסביבה. ביחידה זו נלמד כיצד ניתן ליצור חוויית למידה מיטבית המקדמת אוריינות פיננסית בבית הספר באמצעות יצירת כיתה פיננסית וירטואלית.

    היחידה פותחה על ידי יפעת שורר נקר

    משך: 6 שעות

    מתאים לכיתות: ד-ו

    תנאי קדם: אין


  • (7)
  • מפגשים בין תרבויות
    יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    מפגשים בין תרבויות

    יחידת הלימוד עוסקת בנושא מפגשים בין תרבויות. היחידה תציע גישה הנותנת מענה לאתגר הרגשי בנושא זה. תוך כדי הלמידה ביחידה נלמד כיצד להרחיב את נקודות המבט של הלומדים בנושא הנלמד וכיצד נפתח אצל הלומד מיומנויות תקשורת תוך אישית ובין אישית.

    ביחידה נתנסה בתהליך למידה ייחודי המבוסס על "מסלולי למידה" ונכיר כלים דיגיטליים שיסייעו לתהליך הלמידה ויתרמו לו.

    היחידה פותחה על ידי ורד בנדיקט

    משך הקורס: 6 שעות

    התאמה לכתות: ד׳-ו'

    תנאי קדם: אין



  • (4)
  • לא לעמוד מן הצד
    יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    לא לעמוד מן הצד

    אנשי חינוך אנחנו שואפים לחברה אכפתית וסולידרית שבה התלמידים מגלים מעורבות, אחריות חברתית ואזרחות פעילה, אך בחיי היומיום בבית הספר לא תמיד מצליחים לממש זאת. במקרים רבים תלמידים מגלים אדישות לנוכח תופעות של בריונות וגזענות. לאנשי החינוך בכלל ולמורים – בכל תחומי הדעת – בפרט, תפקיד מרכזי בחינוך התלמידים למעורבות ואחריות חברתית, ולאזרחות פעילה.

    היחידה פותחה על ידי ד"ר נועה שפירא, ד"ר נהייא עוויאד וד"ר שולה מולה, צוות קשרים – ערכים ומיומנויות בחברה משותפת, מטח

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ד,ה,ו

    תנאי קדם: אין

  • (2)
  • טיפוח אמפתיה והתמודדות עם גזענות בכיתה
    יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    טיפוח אמפתיה והתמודדות עם גזענות בכיתה

    תקציר: כאנשי חינוך תפקידנו לא רק ללמד או להעביר חומר, אלא גם לקדם מיומנויות רגשיות-חברתיות בכיתה וביניהן אמפתיה בין אישית ובין קבוצתית. הגישה החינוכית ביחידה זאת רואה באמפתיה מיומנות רגשית וחברתית חשובה, ההכרחית הן ליחסים בין אישיים והן לשיפור היחסים הבין קבוצתיים ולהתמודדות עם עמדות גזעניות ודעות קדומות בכיתה.

    חינוך מודע עם הכלים הנכונים יכול לקדם אמפתיה, סובלנות וסולידריות בכיתה.

    היחידה פותחה על ידי צוות קשרים – ערכים ומיומנויות בחברה משותפת, מטח (ד"ר נועה שפירא, ד"ר שני פייס ו ד"ר שולה מולא)

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות:  א'-ו'

    תנאי מקדים: אין

  • (33)
  • מניעת גזענות
    יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    מניעת גזענות

    תקציר: כאנשי חינוך תפקידנו לא רק ללמד או להעביר חומר, אלא גם לקדם מיומנויות רגשיות-חברתיות בכיתה וביניהן אמפתיה בין אישית ובין קבוצתית. הגישה החינוכית ביחידה זאת רואה באמפתיה מיומנות רגשית וחברתית חשובה, ההכרחית הן ליחסים בין אישיים והן לשיפור היחסים הבין קבוצתיים ולהתמודדות עם עמדות גזעניות ודעות קדומות בכיתה.

    היחידה פותחה על ידי צוות קשרים – ערכים ומיומנויות בחברה משותפת, מטח (ד"ר נועה שפירא, ד"ר שני פייס ו ד"ר שולה מולא)

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ד-ו

     

  • (23)
  • البحر الميت
    יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    البحر الميت

    مُلخّص: سنتعرّف في هذه الوحدة على البحر الميت (ميزاته، كيف تكوّن، ارتفاع مستوى مياه البحر وغيره)، سنطّلع على المشاكل ونتعرّف على مقترحات لحلّ المشاكل التي طرأت على مدار السنين. ندرس/نفحص معطيات مُحتْلَنَة عن البحر الميت، العلوّ تحت سطح البحر، كمّيّة البالوعات وغيرها.

    المدّة الزمنيّة: 3 ساعات
    ملائم لصفوف: الثاني حتى السّادس
    شروط مسبقة: لا يوجد

    طُوّرت الوحدة على يد: إيلاة فاوست ودرورة نيجب.

    مطوّرة التعلّم: شكيد إيلاني.

  • (6)
  • مبنى المناظر الطبيعيّة في إسرائيل
    יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    مبنى المناظر الطبيعيّة في إسرائيل

    مُلخّص: يتعلّمون في هذه الوحدة مبنى المناظر الطبيعيّة في إسرائيل

    يتعرّفون على الخارطة الطبيعيّة لإسرائيل ومفتاحها.

    المدّة الزمنيّة: 3 ساعات

    ملائم لصفوف: الثاني حتى السّادس

    شروط مسبقة: لا يوجد

  • (2)
  • ثلاث مناطق مناخيّة في إسرائيل
    יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    ثلاث مناطق مناخيّة في إسرائيل

    مُلخّص: نتعلّم في هذه الوحدة عن المناطق المناخيّة في إسرائيل. ما الذي يميّزها من ناحية درجة الحرارة وكمّيات الأمطار وتوزيعها على مدار السنة. سنتعلّم عن النباتات الخاصّة بكلّ منطقة مناخيّة. سنتعرّف على الـ "كليموغراف" ـ وهو رسم بيانيّ يعرض في الوقت ذاته معلومات عن درجات الحرارة وكمّيّات الأمطار.
    المدّة الزمنيّة: 3 ساعات
    ملائم لصفوف: الثاني حتى السّادس
    شروط مسبقة: قراءة الخرائط الموضوعيّة (المناخ)
    الكليموغراف" ـ تخطيط، قراءة وتحليل

  • (1)