31 קורסים
יחידות א-סינכרוניות
31-10-2024
ملخّص: تُعنى الوحدة بمجال الثقافة الماليّة. في هذه الوحدة سنتعلّم عن السلوك الاقتصاديّ في العائلة والبيئة القريبة على امتداد الوقت. في هذه الوحدة نشدّد على أبعاد متعلّقة بالميزانيّة، من خلال التطرّق إلى الميزانيّة الصفيّة وميزانيّة السلطة المحليّة.
إنّ موضوع الميزانيّة هامّ وخاصّة في سياق المصروفات مقابل المدخولات، وذلك لفهم ضرورة موازنة الميزانيّة.
طور الوحدة إيلا فاوست ودرورا نيجيف، وهما مرشدتان في مجال "الجغرافيا - الإنسان والبيئة" و "الموطن، المجتمع والمدنيّات"
ترجم الوحدة: هيثم ابو عواد، استاذ ومرشد لتعليم الجغرافية
المدة الزمنيّة: 3 ساعات
ملائم للصفوف: الثاني والثالث والرابع
شروط مسبقة: لا توجد
יחידות א-סינכרוניות
21-06-2023
תקציר: היחידה עוסקת בשילוב השימוש במפות גוגל בהוראת "גאוגרפיה, אדם וסביבה" ו"מולדת, חברה ואזרחות".
היחידה פותחה על ידי אלה פאוסט ודרורה נגב, מדריכות לתחום מקצוע "גאוגרפיה - אדם וסביבה" ו"מולדת, חברה ואזרחות"
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ב-ו
דרישות קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
02-02-2023
תקציר: היחידה עוסקת בנושא "גלעין ושוליים לאומיים", תוך שימוש בטכניקה של משחק תפקידים להרחבת נקודת המבט של התלמידים.
היחידה פותחה על ידי: אלה פאוסט ודרורה נגב, מדריכות לתחום מקצוע "גאוגרפיה - אדם וסביבה" ו"מולדת, חברה ואזרחות"
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ב-ו
דרישות קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
23-11-2022
תקציר: היחידה עוסקת בהיבטים של צריכת יתר. בתחילה נטפל בצריכת "אופנה מהירה", הנזקים הסביבתיים להם היא גורמת, בעיקר במדינות הייצור העניות. אחר כך, נתרכז בזיהום המרחב הימי ונדגים כיצד לפסולת "אין גבולות" והיא עוברת בים בין חופי המדינות ומגיעה לחופי ישראל. נחשוב על רעיונות לצמצום "צריכת היתר", להבחנה בין מוצרים נדרשים למוצרים עודפים, מה ניתן לעשות כדי להקטין את כמויות הפסולת שנזרקת בשל קניות מיותרות.
היחידה פותחה על ידי אלה פאוסט ודרורה נגב, מדריכות לתחום מקצוע "גאוגרפיה - אדם וסביבה" ו"מולדת, חברה ואזרחות"
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ב-ד
דרישות קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
28-11-2024
תקציר: היחידה מתמקדת בהתפתחות הכלכלית של ישראל - מימי החקלאות המסורתית ועד לעידן ההייטק המתקדם.
נצא למסע דרך ענפי הכלכלה השונים, נלמד על השינויים בתעסוקה לאורך השנים, ונגלה כיצד הפכה ישראל ממדינה שייצאה תפוזים למעצמת טכנולוגיה גלובלית. דרך מפות ונתונים, נחקור את הקשר המיוחד בין החקלאות החכמה להייטק הישראלי המתקדם.
היחידה פותחה על ידי: דרורה רגב
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ד-ו
דרישות קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
29-03-2022
תקציר: היחידה עוסקת בתחום החינוך הפיננסי. ביחידה נלמד על התנהגות כלכלית לאורך זמן במשפחה ובסביבה הקרובה. נדגיש ביחידה זו היבטים הקשורים לתקציב, תוך התייחסות לתקציב כיתתי ותקציב רשותי.
נושא התקציב חשוב בעיקר בהקשר למבנה ההוצאות מול ההכנסות, וזאת לצורך הבנת החובה לאזן את התקציב.
היחידה פותחה על ידי אלה פאוסט ודרורה נגב, מדריכות לתחום מקצוע "גאוגרפיה - אדם וסביבה" ו"מולדת, חברה ואזרחות"
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ב-ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
02-03-2022
תקציר: היחידה עוסקת במיומנות "מדרש תמונה". במהלך הלמידה נכיר כלי לניתוח טקסט חזותי שיסייע לתלמידים להבין את המסר וליצור תובנות מרחביות/גיאוגרפיות. הכלי שנלמד הוא מארגן גרפי ייעודי לחקר תמונה.
היחידה פותחה על ידי אלה פאוסט ודרורה נגב, מדריכות לתחום מקצוע "גאוגרפיה - אדם וסביבה" ו"מולדת, חברה ואזרחות"
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ב-ו
דרישות קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
02-03-2022
תקציר: היחידה עוסקת בנחלי בישראל, באופיים, תכונותיהם, מקור זרימתם ואיכותם. במהלך הלמידה יילמדו מושגים הקשורים לנושא והתנסות עם מפות אינטראקטיביות והערך המוסף שבשימושן.
היחידה פותחה על ידי אלה פאוסט ודרורה נגב, מדריכות לתחום מקצוע "גאוגרפיה - אדם וסביבה" ו"מולדת, חברה ואזרחות"
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ה, ו
דרישות קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
13-08-2021
תקציר: היחידה עוסקת בהרכב אוכלוסיית ישראל ועושה שימוש בייצוגים גרפיים כמו בכלי "אינפוגרפיקה", מדרשי תמונה ועוד.
היחידה פותחה על ידי אלה פאוסט ודרורה נגב, מדריכות לתחום מקצוע "גאוגרפיה - אדם וסביבה" ו"מולדת, חברה ואזרחות"
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ה, ו
דרישות קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
13-08-2021
תקציר: הים והחוף הם משאב טבע שיש לשמור עליו. הבנת הגורמים לזיהום הים והחוף ודרכים למניעתם הם אבן דרך חשובה לקיום בר קיימא באזורי החופים. היחידה עוסקת בנושא זיהום הים והחוף תוך שילוב מיומנות הטיעון ככלי לעיסוק בנושא.
היחידה פותחה על ידי: אלה פאוסט ודרורה נגב
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ד, ו
דרישות קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
13-08-2021
תקציר: היחידה עוסקת בבירור המאפיינים הייחודיים לעיר בירה בכלל, ומאפיינים גאוגרפיים של ירושלים כבירה.
היחידה פותחה על ידי: אלה פאוסט ודרורה נגב
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: כיתות ג-ו
דרישות קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
13-01-2021
פיננסים הוא נושא רחב וחשוב, והחינוך להתנהלות פיננסית נבונה אינו מקבל בדרך כלל את תשומת הלב הראויה לו בכיתות היסודי. זה הזמן להפנות את אלומת האור לתחום.
העולם הדיגיטלי מזמן לנו בימים אלה אפשרויות אין ספור לחיבור בין הכיתה לבין הסביבה. ביחידה זו נלמד כיצד ניתן ליצור חוויית למידה מיטבית המקדמת אוריינות פיננסית בבית הספר באמצעות יצירת כיתה פיננסית וירטואלית.
היחידה פותחה על ידי יפעת שורר נקר
משך: 6 שעות
מתאים לכיתות: ד-ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
07-01-2021
תקציר: יחידת הלימוד עוסקת בנושא מפגשים בין תרבויות. היחידה תציע גישה הנותנת מענה לאתגר הרגשי בנושא זה. תוך כדי הלמידה ביחידה נלמד כיצד להרחיב את נקודות המבט של הלומדים בנושא הנלמד וכיצד נפתח אצל הלומד מיומנויות תקשורת תוך אישית ובין אישית.
ביחידה נתנסה בתהליך למידה ייחודי המבוסס על "מסלולי למידה" ונכיר כלים דיגיטליים שיסייעו לתהליך הלמידה ויתרמו לו.
היחידה פותחה על ידי ורד בנדיקט
משך הקורס: 6 שעות
התאמה לכתות: ד׳-ו'
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
31-12-2020
תקציר: ביחידה זו תלמדו על צורות התיישבות בישראל ותעסקו במיומנות ההשוואה, ובשימוש במארגן גרפי בעזרתו ניתן לתרגל את המיומנות בכיתה.
היחידה פותחה על ידי אלה פאוסט ודרורה נגב, מדריכות לתחום מקצוע "גאוגרפיה - אדם וסביבה" ו"מולדת, חברה ואזרחות"
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ב-ו
דרישות קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
31-12-2020
תקציר: ביחידה תכירו את ים המלח, תלמדו כיצד נוצר ומה יחודיותו. אתם תתוודעו לבעיות שקיימות בים המלח ולהצעות לפתרונן, מתוך בחינת נתונים על מפלס המים, כמות הבולענים ועוד. הלמידה ביחידה שמה דגש על חשיבות השימוש במקורות מידע ונתונים עדכניים בהוראת תחום הדעת.
היחידה פותחה על ידי אלה פאוסט ודרורה נגב, מדריכות לתחום מקצוע "גאוגרפיה - אדם וסביבה" ו"מולדת, חברה ואזרחות"
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ב-ו
דרישות קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
31-12-2020
תקציר: ביחידה זו תכירו את נושא שימושי הקרקע וכיצד ללמד את הנושא בכיתה באמצעות תמונות, מפות וצילומי אוויר. תעסקו במיומנות של הפקת מידע מיצוגים חזותיים וכיצד ניתן לעשות שימוש משמעותי בתמונות בהוראה.
היחידה פותחה על ידי אלה פאוסט ודרורה נגב, מדריכות לתחום מקצוע "גאוגרפיה - אדם וסביבה" ו"מולדת, חברה ואזרחות"
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ב-ו
דרישות קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
26-11-2020
תקציר: היחידה עוסקת במבנה הנוף של ישראל תוך התמקדות בהיכרות עם המפה הפיזית ומקרא המפה.
היחידה פותחה על ידי אלה פאוסט ודרורה נגב, מדריכות לתחום מקצוע "גאוגרפיה - אדם וסביבה" ו"מולדת, חברה ואזרחות"
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ב-ו
דרישות קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
26-11-2020
תקציר: ביחידה תכירו את מאפייני אזורי האקלים בישראל, ותלמדו כיצד לייצג אותם באמצעות קלימוגרף - תרשים המציג בעת ובעונה אחת מידע על טמפרטורות ומשקעים. העקרונות הנלמדים מתאימים גם להוראת נושא האקלים באגן הים התיכון.
היחידה פותחה על ידי אלה פאוסט ודרורה נגב, מדריכות לתחום מקצוע "גאוגרפיה - אדם וסביבה" ו"מולדת, חברה ואזרחות"
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ב-ו
דרישות קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
26-11-2020
תקציר: היחידה מתמקדת בסיפורן של שתי עליות: העלייה מאתיופיה והעלייה מברית המועצות ועוסקת בקשיים בהם נתקלו העולים עם הגעתם לארץ ובאופן הוראת נושא זה.
היחידה פותחה על ידי אלה פאוסט ודרורה נגב, מדריכות לתחום מקצוע "גאוגרפיה - אדם וסביבה" ו"מולדת, חברה ואזרחות"
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ב-ו
דרישות קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
02-10-2020
תקציר: ביחידה זו תלמדו רעיונות להוראת נושא גבולות בכלל וגבולות ישראל בפרט. במהלך הלמידה תכירו את המונחים הקשורים לנושא, ותתנסו באופן בו ניתן לשלב בהוראה את מפות גבולות ישראל לאורך השנים.
היחידה פותחה על ידי אלה פאוסט ודרורה נגב, מדריכות לתחום מקצוע "גאוגרפיה - אדם וסביבה" ו"מולדת, חברה ואזרחות"
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ב-ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
11-11-2020
תקציר: ביחידה זו נעסוק במונח "זהות", המתאר את תפיסת האדם את עצמו ואת תפיסת החברה לגביו. הנחת היסוד שבבסיס היחידה היא שתלמיד המרגיש נוח ובטוח בזהות ובשייכות שלו לכיתה, יהיה פנוי נפשית ללמידה והשתלבות בכיתה.
היחידה פותחה על ידי ד"ר נועה שפירא, ד"ר נהייא עוויאד וד"ר שולה מולה, צוות קשרים – ערכים ומיומנויות בחברה משותפת, מטח
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א,ב,ג,ד,ה,ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
11-11-2020
תקציר: אנשי חינוך אנחנו שואפים לחברה אכפתית וסולידרית שבה התלמידים מגלים מעורבות, אחריות חברתית ואזרחות פעילה, אך בחיי היומיום בבית הספר לא תמיד מצליחים לממש זאת. במקרים רבים תלמידים מגלים אדישות לנוכח תופעות של בריונות וגזענות. לאנשי החינוך בכלל ולמורים – בכל תחומי הדעת – בפרט, תפקיד מרכזי בחינוך התלמידים למעורבות ואחריות חברתית, ולאזרחות פעילה.
היחידה פותחה על ידי ד"ר נועה שפירא, ד"ר נהייא עוויאד וד"ר שולה מולה, צוות קשרים – ערכים ומיומנויות בחברה משותפת, מטח
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ד,ה,ו
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
02-10-2020
תקציר: כאנשי חינוך תפקידנו לא רק ללמד או להעביר חומר, אלא גם לקדם מיומנויות רגשיות-חברתיות בכיתה וביניהן אמפתיה בין אישית ובין קבוצתית. הגישה החינוכית ביחידה זאת רואה באמפתיה מיומנות רגשית וחברתית חשובה, ההכרחית הן ליחסים בין אישיים והן לשיפור היחסים הבין קבוצתיים ולהתמודדות עם עמדות גזעניות ודעות קדומות בכיתה.
חינוך מודע עם הכלים הנכונים יכול לקדם אמפתיה, סובלנות וסולידריות בכיתה.
היחידה פותחה על ידי צוות קשרים – ערכים ומיומנויות בחברה משותפת, מטח (ד"ר נועה שפירא, ד"ר שני פייס ו ד"ר שולה מולא)
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א'-ו'
תנאי מקדים: אין
יחידות א-סינכרוניות
02-10-2020
תקציר: כאנשי חינוך תפקידנו לא רק ללמד או להעביר חומר, אלא גם לקדם מיומנויות רגשיות-חברתיות בכיתה וביניהן אמפתיה בין אישית ובין קבוצתית. הגישה החינוכית ביחידה זאת רואה באמפתיה מיומנות רגשית וחברתית חשובה, ההכרחית הן ליחסים בין אישיים והן לשיפור היחסים הבין קבוצתיים ולהתמודדות עם עמדות גזעניות ודעות קדומות בכיתה.
היחידה פותחה על ידי צוות קשרים – ערכים ומיומנויות בחברה משותפת, מטח (ד"ר נועה שפירא, ד"ר שני פייס ו ד"ר שולה מולא)
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ד-ו
יחידות א-סינכרוניות
21-10-2024
ملخص: تتناول الوحدة توضيح الخصائص الفريدة للعاصمة بشكل عامّ، والخصائص الجغرافيّة لمدينة أورشليم القدس كعاصمة.
كتابة: إيلا فاوست ودرورا نيجيف، مرشدتان في مجال "الجغرافيا - الإنسان والبيئة" و"الوطن، المجتمع والمواطنة"
المدة الزمنيّة: 3 ساعات
ملائم للصفّ: الرابع والخامس
شروط مسبّقة: لا توجد
יחידות א-סינכרוניות
31-10-2024
ملخص: تتناول هذه الوحدة جوانب الاستهلاك الزائد. في البداية، سنتعامل مع "الموضة السريعة"، والأضرار البيئيّة التي تسبّبها، خاصّة في البلدان الفقيرة المنتجة. بعد ذلك، سنركّز على تلوّث البيئة البحريّة ونوضّح كيف أنّ "النفايات لا حدود لها" وتنتقل في البحار بين شواطئ الدول لتصل إلى شواطئ إسرائيل. سنفكّر في أفكار لتقليل "الاستهلاك الزائد"، والتمييز بين المنتجات الضروريّة والمنتجات الزائدة، وما الذي يمكن فعله للحدّ من كميّات النفايات التي يتمّ التخلّص منها بسبب المشتريات غير الضروريّة.
طوّرت هذه الوحدة: إيلا فاوست ودرورا نيجيف، مرشدتان في موضوع "الجغرافيا - الإنسان والبيئة" و"الموطن المجتمع والمواطنة".
ترجم الوحدة: هيثم ابو عواد، استاذ ومرشد لتعليم الجغرافية
الزمن: 3 ساعات
الوحدة ملائمة: معلّمو "الموطن المجتمع والمواطنة" لطلاب الصف الثاني والثالث والرابع
شرط مسبق: لا يوجد
יחידות א-סינכרוניות
31-10-2024
ملخص: تتناول الوحدة التركيبة السكانية في إسرائيل، وتدريس المادة من خلال الانفوجرافيك. يجمع التعلم بين الخبرة والانفوجرافيك. كأداة لتوصيل الرسالة بشكل مرئي. إن استخدام الأداة والوسائل البصرية بشكل عام، يسمح بتكييف التدريس والتعلم مع المتعلمين بطرق مختلفة.
أعدّت الوحدة: إيلا فاوست ودرورا نيجيف، مرشدتان في موضوع "الجغرافيا - الإنسان والبيئة" و"الموطن، المجتمع والمدنيات"
ترجم الوحدة ولاءَمها: هيثم ابو عواد، استاذ ومرشد لتعليم الجغرافية
المدّة: 3 ساعات
مناسبة للصفوف: الخامس، السادس
الشروط: لا توجد
יחידות א-סינכרוניות
30-05-2021
مُلخّص: سنتعرّف في هذه الوحدة على البحر الميت (ميزاته، كيف تكوّن، ارتفاع مستوى مياه البحر وغيره)، سنطّلع على المشاكل ونتعرّف على مقترحات لحلّ المشاكل التي طرأت على مدار السنين. ندرس/نفحص معطيات مُحتْلَنَة عن البحر الميت، العلوّ تحت سطح البحر، كمّيّة البالوعات وغيرها.
المدّة الزمنيّة: 3 ساعات
ملائم لصفوف: الثاني حتى السّادس
شروط مسبقة: لا يوجد
طُوّرت الوحدة على يد: إيلاة فاوست ودرورة نيجب.
مطوّرة التعلّم: شكيد إيلاني.
יחידות א-סינכרוניות
01-04-2021
مُلخّص: يتعلّمون في هذه الوحدة مبنى المناظر الطبيعيّة في إسرائيل
يتعرّفون على الخارطة الطبيعيّة لإسرائيل ومفتاحها.
المدّة الزمنيّة: 3 ساعات
ملائم لصفوف: الثاني حتى السّادس
شروط مسبقة: لا يوجد
יחידות א-סינכרוניות
30-05-2021
مُلخّص: نتعلّم في هذه الوحدة عن المناطق المناخيّة في إسرائيل. ما الذي يميّزها من ناحية درجة الحرارة وكمّيات الأمطار وتوزيعها على مدار السنة. سنتعلّم عن النباتات الخاصّة بكلّ منطقة مناخيّة. سنتعرّف على الـ "كليموغراف" ـ وهو رسم بيانيّ يعرض في الوقت ذاته معلومات عن درجات الحرارة وكمّيّات الأمطار.
المدّة الزمنيّة: 3 ساعات
ملائم لصفوف: الثاني حتى السّادس
شروط مسبقة: قراءة الخرائط الموضوعيّة (المناخ)
الكليموغراف" ـ تخطيط، قراءة وتحليل
יחידות א-סינכרוניות
31-10-2024
الملخّص: تتناول الوحدة دمج استخدام خريطة "جوجل إيرث" في تدريس المواضيع: "الجغرافيا، ولإنسان والبيئة، "، "الموطن ، المجتمع والمدنيّات".
أعدّت الوحدة: طوّرت الوحدة إيلا فاوست ودرورا نيجيف، مرشدتان في موضوع "الجغرافيا - الإنسان والبيئة" و"الموطن، المجتمع والمدنيّات".
المدّة: 3 ساعات
ملائم لمعلّمي الصّفوف: معلّمو "الموطن والمجتمع والمدنيّات"، "الجغرافيا - الإنسان والبيئة" للصفوف الثانية حتى السادسة
شروط مسبقة: لا توجد