דילוג לתוכן הראשי

3 קורסים

מיין לפי
הכֹּ
חשיבה יצירתית
מודעות עצמית
הכוונה עצמית
התנהלות חברתית
תקציר הקורס

כישורי חיים

הכֹּ"חות שבדרך – צעדים להיכרות עם תוכנית כישורי חיים

26-12-2024

תקציר: ביחידה נכיר את תוכנית כישורי החיים "הכ"חות שבדרך", תוכנית להקניית מיומנויות רגשיות־חברתיות. מטרתה לימוד ויישום עמדות, ידע ומיומנויות רגשיות־חברתיות, הנחוצים לפרט כדי לפתח את יכולתו, להבין את רגשותיו ולנהל אותם, להציב מטרות חיוביות אישיות וקולקטיביות ולהשיגן, להרגיש ולהפגין רגישות לאחר, וכן ליצור קשרים חברתיים חיוביים, הנדרשים להצלחה בבית הספר, בעבודה ובמערכות יחסים לאורך החיים.

היחידה פותחה על ידי: הִלָּה שְׁבוֹ - מומחית בפיתוח ובהנחיה של למידה רגשית־חברתית (SEL); מדריכה בשפ"י ושותפה בצוות הפיתוח של תוכנית "הכ"חות שבדרך" של משרד החינוך, לשעבר.

משך: 3 שעות

מתאים לכיתות: א-ו

תנאי קדם: אין

  • (8)
  • מיומנויות: חשיבה יצירתית, מודעות עצמית, הכוונה עצמית, התנהלות חברתית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    מודעות עצמית
    הכוונה עצמית
    מודעות חברתית
    תקציר הקורס

    כישורי חיים

    "באתי לפגוש תלמיד, ופגשתי ילד" – שיחות אישיות וקבוצתיות עם תלמידים

    12-12-2024

    תקציר: קשר אישי מיטבי בין מורה לתלמידיו ולתלמידותיו הוא הבסיס לצמיחה של שני הצדדים. קשר שכזה מספק את צורכי ההתקשרות הבסיסיים הנחוצים ליצירת שייכות, ביטחון ואמון בסיסי – מרכיבים שבהמשך יוכלו להיות מתורגמים אצל התלמידים גם להשקעה בלמידה, לפיתוח תחושת מסוגלות, להתמקמות חברתית חיובית ועוד.
    אחד הכלים המרכזיים העומדים לרשותנו כדי לבסס את המרכיבים הללו הוא שיחה אישית.
    ביחידה נעמיק בחשיבותה ונכיר מגוון סוגי שיחות (שיחת היכרות, שיחת משמעת, שיחת מסוגלות, שיחה בעקבות מצוקה, ואפילו שיחות קבוציתיות).

    היחידה פותחה על ידי:

    • שרית תורג'מן יפה, מדריכה מרכזת למידה רגשית חברתית בתחומי הדעת, שפ"י.
    • אפרת בועז,יועצת חינוכית ומדריכת אקלים חינוכי מיטבי בשפ"י.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א-ו

    תנאי קדם: אין

  • (12)
  • מיומנויות: מודעות עצמית, הכוונה עצמית, מודעות חברתית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    עקרונות בלמידת ערכים
    מודעות עצמית
    תקציר הקורס

    כישורי חיים

    עקרונות בלמידת ערכים

    14-10-2021

    תקציר: ערכים הם התשתית לאישיות שלנו. הם מעצבים אותה, הם מי שאנחנו ומה שמוביל אותנו בכל העשייה שלנו.

    כאנשי חינוך תפקידנו לא רק ללמד או להעביר חומר, אלא גם לקדם למידת ערכים בהקשר חברתי בכל המסגרות שהתלמידים נמצאים בהן, ובכל מקצועות הלימוד.

    היחידה פותחה על ידי: אורטל ליבנה, מדריכה ארצית במחלקה לחינוך לחיים בחברה.
    משך: 3 שעות 
    מתאים לכיתות: א'-ו'
    תנאי קדם: אין

     

  • (37)
  • מיומנויות: מודעות עצמית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו