7 קורסים
למידה חברתית רגשית SEL
20-08-2025
תקציר: הרשת ככלל והרשתות החברתיות בפרט הן חלק בלתי נפרד מחיינו, ובוודאי חלק מחיי הילדים ובני הנוער.
כמעט כל היבט בחייהם מקבל ביטוי ביישומים אלה, והתקשורת הבין־אישית המתקיימת באמצעותם היא אופן תקשורת שגרתי עבורם. הרשת מזמנת בעבורם הזדמנויות והתנסויות חדשות ומרתקות, ויחד עם זאת, לעיתים הם עלולים להיחשף למצבים מורכבים ואף למצבי סיכון. חשוב לזכור כי השימוש שאנחנו עושים בטכנולוגיות הקיימות והחדשות המתפתחות הוא בידיים שלנו, ועל כן חשוב להנחות את הילדים ובני הנוער להתנהלות בטוחה, אחראית ומכבדת.
היחידה פותחה ע"י:
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ד-ו
תנאי קדם: אין
למידה חברתית רגשית SEL
15-08-2022
תקציר: כאשר מורים מטפחים מערכת יחסים מכבדת ומעצימה בינם לבין תלמידיהם, הלמידה תהיה מיטיבה ומשמעותית יותר. האתגר שעומד בפנינו הוא כיצד לנהוג כאשר תלמידים אינם מתנהגים כראוי, כיצד נגיב כך שנשיג את מטרותינו? חינוך לערכים והמשך תהליך הלמידה בכיתה.
ביחידה זו נתבונן על התהליכים העוברים עלינו המורים. נעמיק בסגנון התמודדות אחד ונרכוש כלים שיסייעו לנו במצבים אלו.
היחידה פותח על ידי: היחידה לאקלים חינוכי מיטבי – שפ"י (בהתבסס על קורס מיקרוקרדיטציה).
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א-ו.
דרישות קדם: אין
למידה חברתית רגשית SEL
29-06-2023
תקציר: האם גם לכם יש תלמידים בכיתה שמתקשים לסיים מטלות? שמבקשים "רק עוד יומיים כי לא הספקתי לסיים"? שיודעים את החומר אבל נכשלים במבחן כי "לא שמתי לב שזה מה שמבקשים"? אם עניתם תשובה חיובית לשאלה אחת או יותר, היחידה הזו בדיוק בשבילכם! כדי להצליח ללמוד בצורה יעילה על התלמיד לתכנן את למידתו, להתארגן לקראת הלמידה ובתוכה, לגלות גמישות בתהליכי הלמידה להפעיל תהליכי בקרה, ויסות עצמי ולפתור בעיות.
סדרת מיומנויות אלה מכונה תפקודים ניהוליים (Executive Functions). כשיש קושי בתפקודים ניהוליים יש גם קושי בסיסי בהתארגנות ובהכוונה עצמית.
ביחידה זו נלמד מהי בעצם הכוונה עצמית ללמידה, נבין את תפקידם של התפקודים הניהוליים ונכיר פרקטיקות המקדמות ומסייעות לפיתוח מיומנות זו.
היחידה פותחה על ידי: הדסה דונל - מדריכת הכלה והשתלבות, מובילה פדגוגית (מתמחים וחינוך מיוחד) מרכז פסג"ה לוד ייעוץ וליווי: שרית תורג'מן יפה - מרכזת למידה רגשית חברתית בתחומי הדעת, שפ"י.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: יסודי
תנאי קדם: אין
למידה חברתית רגשית SEL
06-08-2025
תקציר: היחידה עוסקת בחיזוק החוסן הקהילתי בכיתה כבסיס ללמידה משמעותית, לתחושת שייכות ולהתמודדות עם אתגרים. במהלך למידת היחידה ייחשפו המחנכים והמורים המקצועיים לרעיונות, לכלים ולדוגמאות מעשיות שיסייעו להם לעצב את הכיתה כקהילה תומכת, מחברת ומחזקת. היחידה מזמינה את הלומדים לחשיבה מחודשת על תפקידו של המורה כמנהיג קהילה וכמוביל שיכול להשפיע על תחושת השייכות בתוך הכיתה. יצירת קהילה תומכת בכיתה היא מיומנות שדורשת מהמורה ידע, כלים וזמן. הכיתה כקהילה הופכת לסביבה בטוחה ונעימה הן להוראה הן ללמידה.
היחידה פותחה ע"י: שני ויינרייך, מדריכה ביחידה למצבי לחץ, לחירום ולמניעת אובדנות
משך היחידה: 3 שעות
מתאים למורים בשכבת גיל: א'-ו'
תנאי קדם: אין
למידה חברתית רגשית SEL
20-12-2021
תקציר: יחידה זו עוסקת במיומנויות רגשיות חברתיות (SEL- social and emotional learning), בדגש על הוראה ולמידה היברידיות. כיצד הן יכולות לסייע בשמירה על אקלים כיתתי נעים ועל תחושת השייכות ובכך גם לחזק את המוטיבציה הפנימית ללמידה ולהוביל לשיפור בהישגים הלימודיים.
היחידה פותחה על ידי: צוות למידה רגשית-חברתית (SEL) במטח וצוות פיתוח למידה אונליין במטח במימון משותף של מטח והמזכירות הפדגוגית.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א-ו
דרישות קדם: אין
למידה חברתית רגשית SEL
28-04-2022
בעולם מורכב אין "מנהיגים גיבורים", מנהיגים שעושים הכול לבדם, מנהיגים שיודעים הכול.
מנהיגים כאלה אינם מביאים לתוצאות באמת. ניהול כזה אינו אפקטיבי דיו. יתרה מזאת, הוא יוצר בקרב המונהגים הרגשה שהכול מטופל, ומסיר מהם את האחריות.
ביחידה זו נלמד מהי מנהיגות מבוזרת, האתגרים שהיא מעלה וכיצד אפשר להרחיבה בתוך בית הספר.למידה חברתית רגשית SEL
03-10-2022
היחידה פותחה ע"י: تم تطوير الوحدة من قبل معهد أفني روشا
المدّة الزمنيّة: 3 ساعات
شروط مسبقة: مدراء المدارس