דילוג לתוכן הראשי

7 קורסים

מיין לפי
התנהלות מיטבית ומניעת פגיעה ברשת
חשיבה ביקורתית
הכוונה עצמית
מודעות חברתית
תקציר הקורס

למידה חברתית רגשית SEL

התנהלות מיטבית ומניעת פגיעה ברשת

20-08-2025

תקציר: הרשת ככלל והרשתות החברתיות בפרט הן חלק בלתי נפרד מחיינו, ובוודאי חלק מחיי הילדים ובני הנוער. 
כמעט כל היבט בחייהם מקבל ביטוי ביישומים אלה, והתקשורת הבין־אישית המתקיימת באמצעותם היא אופן תקשורת שגרתי עבורם. הרשת מזמנת בעבורם הזדמנויות והתנסויות חדשות ומרתקות, ויחד עם זאת, לעיתים הם עלולים להיחשף למצבים מורכבים ואף למצבי סיכון. חשוב לזכור כי השימוש שאנחנו עושים בטכנולוגיות הקיימות והחדשות המתפתחות הוא בידיים שלנו, ועל כן חשוב להנחות את הילדים ובני הנוער להתנהלות בטוחה, אחראית ומכבדת.

היחידה פותחה ע"י:

  • יפעת זץ, מנהלת הניו מדיה של השירות הפסיכולוגי ייעוצי (שפ"י), מדריכה מרכזת ארצית בנושא התנהלות מיטבית ברשת ומניעת פגיעה, משרד החינוך
  • דנה ווסר-הררי, מדריכה ארצית בנושא התנהלות מיטבית ברשת ומניעת פגיעה, שפ"י, משרד החינוך

משך: 3 שעות

מתאים לכיתות: ד-ו

תנאי קדם: אין

  • (0)
  • מיומנויות: חשיבה ביקורתית, הכוונה עצמית, מודעות חברתית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    ניתוב עצמי בכאוס רגשי
    מודעות עצמית
    הכוונה עצמית
    מודעות חברתית
    תקציר הקורס

    למידה חברתית רגשית SEL

    ניתוב עצמי בכאוס רגשי

    15-08-2022

    תקציר: כאשר מורים מטפחים מערכת יחסים מכבדת ומעצימה בינם לבין תלמידיהם, הלמידה תהיה מיטיבה ומשמעותית יותר. האתגר שעומד בפנינו הוא כיצד לנהוג כאשר תלמידים אינם מתנהגים כראוי, כיצד נגיב כך שנשיג את מטרותינו? חינוך לערכים והמשך  תהליך הלמידה בכיתה. 

    ביחידה זו נתבונן על התהליכים העוברים עלינו המורים. נעמיק בסגנון התמודדות אחד ונרכוש כלים שיסייעו לנו במצבים אלו.

    היחידה פותח על ידי: היחידה לאקלים חינוכי מיטבי – שפ"י (בהתבסס על קורס מיקרוקרדיטציה).

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א-ו.

    דרישות קדם: אין

  • (42)
  • מיומנויות: מודעות עצמית, הכוונה עצמית, מודעות חברתית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    לנהל את הלמידה שלי - הכוונה עצמית ותפקודים ניהוליים
    מודעות עצמית
    הכוונה עצמית
    תקציר הקורס

    למידה חברתית רגשית SEL

    לנהל את הלמידה שלי - הכוונה עצמית ותפקודים ניהוליים

    29-06-2023

    תקציר: האם גם לכם יש תלמידים בכיתה שמתקשים לסיים מטלות? שמבקשים "רק עוד יומיים כי לא הספקתי לסיים"? שיודעים את החומר אבל נכשלים במבחן כי "לא שמתי לב שזה מה שמבקשים"? אם עניתם תשובה חיובית לשאלה אחת או יותר, היחידה הזו בדיוק בשבילכם! כדי להצליח ללמוד בצורה יעילה על התלמיד לתכנן את למידתו, להתארגן לקראת הלמידה ובתוכה, לגלות גמישות בתהליכי הלמידה להפעיל תהליכי בקרה, ויסות עצמי ולפתור בעיות.
    סדרת מיומנויות אלה מכונה תפקודים ניהוליים (Executive Functions). כשיש קושי בתפקודים ניהוליים יש גם קושי בסיסי בהתארגנות ובהכוונה עצמית.
    ביחידה זו נלמד מהי בעצם הכוונה עצמית ללמידה, נבין את תפקידם של התפקודים הניהוליים ונכיר פרקטיקות המקדמות ומסייעות לפיתוח מיומנות זו.

    היחידה פותחה על ידי: הדסה דונל - מדריכת הכלה והשתלבות, מובילה פדגוגית (מתמחים וחינוך מיוחד) מרכז פסג"ה לוד ייעוץ וליווי: שרית תורג'מן יפה - מרכזת למידה רגשית חברתית בתחומי הדעת, שפ"י.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: יסודי

    תנאי קדם: אין

  • (50)
  • מיומנויות: מודעות עצמית, הכוונה עצמית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    הכיתה קהילה המייצרת חוסן
    חשיבה ביקורתית
    חשיבה יצירתית
    אוריינות מידע
    הכוונה עצמית
    התנהלות חברתית
    תקציר הקורס

    למידה חברתית רגשית SEL

    הכיתה קהילה המייצרת חוסן

    06-08-2025

    תקציר: היחידה עוסקת בחיזוק החוסן הקהילתי בכיתה כבסיס ללמידה משמעותית, לתחושת שייכות ולהתמודדות עם אתגרים. במהלך למידת היחידה ייחשפו המחנכים והמורים המקצועיים לרעיונות, לכלים ולדוגמאות מעשיות שיסייעו להם לעצב את הכיתה כקהילה תומכת, מחברת ומחזקת. היחידה מזמינה את הלומדים לחשיבה מחודשת על תפקידו של המורה כמנהיג קהילה וכמוביל שיכול להשפיע על תחושת השייכות בתוך הכיתה. יצירת קהילה תומכת בכיתה היא מיומנות שדורשת מהמורה ידע, כלים וזמן. הכיתה כקהילה הופכת לסביבה בטוחה ונעימה הן להוראה הן ללמידה.

    היחידה פותחה ע"י: שני ויינרייך, מדריכה ביחידה למצבי לחץ, לחירום ולמניעת אובדנות

    משך היחידה: 3 שעות

    מתאים למורים בשכבת גיל: א'-ו'

    תנאי קדם: אין

  • (0)
  • יחידה פותחה בהתאמה לדרישות הבגרות הגמישה
    מיומנויות: חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית, אוריינות מידע, הכוונה עצמית, התנהלות חברתית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    למידה רגשית-חברתית SEL
    אוריינות דיגיטלית
    מודעות עצמית
    מודעות חברתית
    תקציר הקורס

    למידה חברתית רגשית SEL

    למידה רגשית-חברתית SEL

    20-12-2021

    תקציר: יחידה זו עוסקת במיומנויות רגשיות חברתיות (SEL- social and emotional learning), בדגש על הוראה ולמידה היברידיות. כיצד הן יכולות לסייע בשמירה על אקלים כיתתי נעים ועל תחושת השייכות ובכך גם לחזק את המוטיבציה הפנימית ללמידה ולהוביל לשיפור בהישגים הלימודיים.

    היחידה פותחה על ידי: צוות למידה רגשית-חברתית (SEL) במטח וצוות פיתוח למידה אונליין במטח במימון משותף של מטח והמזכירות הפדגוגית.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א-ו

    דרישות קדם: אין

  • (69)
  • מיומנויות: אוריינות דיגיטלית, מודעות עצמית, מודעות חברתית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    מנהיגות מבוזרת בבית ספרי – על מה ולמה?
    מודעות חברתית
    התנהלות חברתית
    תקציר הקורס

    למידה חברתית רגשית SEL

    מנהיגות מבוזרת בבית ספרי – על מה ולמה?

    28-04-2022

    בעולם מורכב אין "מנהיגים גיבורים", מנהיגים שעושים הכול לבדם, מנהיגים שיודעים הכול. 

    מנהיגים כאלה אינם מביאים לתוצאות באמת. ניהול כזה אינו אפקטיבי דיו. יתרה מזאת, הוא יוצר בקרב המונהגים הרגשה שהכול מטופל, ומסיר מהם את האחריות.

    ביחידה זו נלמד מהי מנהיגות מבוזרת, האתגרים שהיא מעלה וכיצד אפשר להרחיבה בתוך בית הספר.
    היחידה פותחה על ידי: מכון אבי ראשה
    משך: 3 שעות
    מתאים לכיתות: א-ו
    תנאי קדם: מנהלות ומנהלי בתי- ספר



  • (12)
  • מיומנויות: מודעות חברתית, התנהלות חברתית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו

    למידה חברתית רגשית SEL

    القيادة اللامركزية - الموزعة في مدرستي - على ماذا ولماذا؟

    03-10-2022

    في عالم مركب لا يوجد "قادة أبطال"، أولئك الذين يفعلون كل شيء بمفردهم، أولئك الذين يعرفون كل شيء، لا يحققون نتائج.
    مثل هذا النوع من الإدارة لا يعتبر ناجعا. زيادة على ذلك فإنه يزرع لدى التابعين شعورا بأن كله الأمور تحت السيطرة وقيد العلاج، فينزع عنهم المسؤولية.
    في هذه الوحدة سوف نتعلم ماهية القيادة اللامركزية-الموزعة والتحديات التي تثيرها وكيف يمكن توسيعها داخل المدرسة.

    היחידה פותחה ע"י: تم تطوير الوحدة من قبل معهد أفني روشا

    المدّة الزمنيّة: 3 ساعات
    شروط مسبقة: مدراء المدارس

  • (4)
  • טרם בוצע רישום ליחידה זו