דילוג לתוכן הראשי

9 קורסים

מיין לפי
דיפרנצי-מה?
אוריינות דיגיטלית
מודעות עצמית
תקציר הקורס

אוריינות דיגיטלית

דיפרנצי-מה?

11-01-2022

תקציר: כשמדברים על הוראה דיפרנציאלית, מתכוונים להתחשבות בצרכים ובהעדפות הלמידה, במתן בחירה לתלמידים, הן בדרך הלמידה שלהם והן בדרך שבה יציגו את הידע. מהם המאפיינים ועקרונות המפתח של הוראה מסוג זה? כיצד נתאים אסטרטגיות למידה לסגנון הלמידה האישי של כל תלמיד.ה? ואילו פרקטיקות וכלים דיגיטלייים יסייעו לנו לקדם למידה והערכה דיפרנציאלית, מקרוב ומרחוק? על כך נרחיב ביחידה.

היחידה פותחה על ידי: חגית ירום גרוס. עיבוד לכוורת: יפעת שורר נקר. 
מדריכות ארציות באגף פיתוח פדגוגי, המזכירות הפדגוגית

משך: 3 שעות

מתאים לכיתות: א-ו

תנאי קדם: אין

  • (32)
  • מיומנויות: אוריינות דיגיטלית, מודעות עצמית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    שימור מוטיבציה בלמידה מרחוק
    אוריינות דיגיטלית
    הכוונה עצמית
    התנהלות חברתית
    תקציר הקורס

    אוריינות דיגיטלית

    שימור מוטיבציה בלמידה מרחוק

    09-02-2023

    תקציר: יחידה זו עוסקת בטיפוח ושימור מוטיבציה, "תבלין הקסם" ללמידה מיטבית. החלק הראשון עוסק במרכיבי הקשר, נוכחות והשייכות. החיוניים לפיתוח מוטיבציה בייחוד לאור תקופת הלמידה מרחוק. 

    החלק השני עוסק במודל הכולל שילוב בין שלושה  מרכיבים נוספים בתהליך: אוטונומיה; מומחיות (מאסטרי); תכלית ומשמעות. 

    החלק השלישי והאחרון , מתמקד בפרקטיקות לטיפוח המוטיבציה ושימור האפקטיביות בלמידה בכלל ובלמידה מרחוק בפרט. 

    היחידה פותחה על ידי:  חגית ירום, המזכירות הפדגוגית

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א-ו

    תנאי קדם: אין

  • (32)
  • מיומנויות: אוריינות דיגיטלית, הכוונה עצמית, התנהלות חברתית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    משחוק בלמידה
    אוריינות דיגיטלית
    תקציר הקורס

    אוריינות דיגיטלית

    משחוק בלמידה

    21-12-2021

    תקצירביחידה זו נכיר סוגים שונים של משחקים דיגיטליים מקוונים ונשאל כיצד ניתן לשלב משחקים אלו בהוראה היברידית. בנוסף, נחשף לשלל דוגמאות למשחקים מקוונים ואף נתנסה אנחנו עם שילוב של משחק מקוון בכיתות.

    היחידה עודכנה על ידי:  חגית גרוס ירום, מזכירות הפדגוגית. 

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א-ו

    תנאי קדם: אין

  • (39)
  • מיומנויות: אוריינות דיגיטלית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    מרחבים פיזיטליים
    אוריינות דיגיטלית
    תקציר הקורס

    אוריינות דיגיטלית

    מרחבים פיזיטליים

    20-12-2021

    תקציריחידה זו תעסוק במרחבי למידה מסוג חדש שמשלבים בין שני העולם הפיזי והוירטואלי - מרחבים פיזיטליים (הלחם של פיזי + דיגיטלי). ביחידה תלמדו איך העיצוב של מרחב הלמידה והקשר שלו למרחבים הנוספים בהם אנחנו נמצאים הוא חלק מרכזי בחווית הלמידה בכלל ובלמידה אונליין בפרט.

    משך: 3 שעות

    היחידה פותחה על ידי:  חגית ירום, המזכירות הפדגוגית

    מתאים לכיתות: א-ו

    תנאי קדם: אין

  • (6)
  • מיומנויות: אוריינות דיגיטלית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    למידה היברדית
    אוריינות דיגיטלית
    תקציר הקורס

    אוריינות דיגיטלית

    למידה היברדית

    30-01-2022

    תקציר: יחידה זו עוסקת במיומנויות רגשיות חברתיות (SEL- social and emotional learning), בדגש על הוראה ולמידה היברידיות. כיצד הן יכולות לסייע בשמירה על אקלים כיתתי נעים ועל תחושת השייכות ובכך גם לחזק את המוטיבציה הפנימית ללמידה ולהוביל לשיפור בהישגים הלימודיים.

    היחידה פותחה על ידי: תומר ברץ. 

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א-ו

    תנאי קדם: אין

  • (11)
  • מיומנויות: אוריינות דיגיטלית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    הערכה במנות קטנות
    אוריינות דיגיטלית
    מודעות עצמית
    תקציר הקורס

    אוריינות דיגיטלית

    הערכה במנות קטנות

    02-12-2021

    תקציר: ממש כמו שאימונים קצרים ותכופים עדיפים על אימון אחד ארוך לפיתוח השרירים שלנו, כך חלוקת הלמידה וההערכה למנות קטנות ותכופות עדיפה על אירוע אחד גדול (מבחן מסכם למשל).
    מה הרציונל לכך? ואילו כלים ומתודות יכולים לשמש אותנו לצורך אירועי הערכה במנות קטנות? על כך נרחיב ביחידה.

    היחידה פותחה על ידי: ד"ר ישי מור. 

    עיבוד לכוורת: יפעת שורר נקר, מדריכה ארצית באגף פיתוח פדגוגי, המזכירות הפדגוגית

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א'-ו'

    תנאי קדם: אין

  • (17)
  • מיומנויות: אוריינות דיגיטלית, מודעות עצמית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    מה הסיפור? סטוריטלינג על הדרך
    אוריינות לשונית
    אוריינות מידע
    מודעות חברתית
    תקציר הקורס

    אוריינות דיגיטלית

    מה הסיפור? סטוריטלינג על הדרך

    01-11-2021

    תקציר: כשיש לכם כמה דקות להעביר מסר, להעביר ידע ולספר את הסיפור שלכם, אתם פותחים את הפה וחלון הזדמנויות צד נפתח יחד איתו.

    הסיפור שתספרו יעזור למסר שלכם לעבור - בשיעור, בפגישת צוות, באסיפת הורים, במפגש אחד על אחד עם תלמיד או תלמידה.

    סיפור טוב הוא כמו מפתח, עם הצרור הנכון הרבה דברים טובים יכולים לקרות.

    היחידה הזו נוצרה כדי לעזור לכם לקחת את הסיפור שלכם, לסובב אותו נכון ולפתוח את הדלת.

    היחידה פותחה על ידי: ד"ר נועם פיינהולץ

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א-ו

    תנאי קדם: אין

  • (25)
  • מיומנויות: אוריינות לשונית, אוריינות מידע, מודעות חברתית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    המצגת כמנווטת השיעור
    אוריינות לשונית
    אוריינות דיגיטלית
    אוריינות מידע
    תקציר הקורס

    אוריינות דיגיטלית

    המצגת כמנווטת השיעור

    13-10-2021

    תקציר: תלמידים זקוקים לאמצעי המחשה על מנת להפנים להבין ולהכיר את החומר הנלמד. שימוש במצגות בלמידה היברידית מסייע למורה להשתמש בשלל תמונות, תרשימים, סרטונים וסמלים אשר מושכים את תשומת לבם של הילדים לתוכן הנלמד ומסייעים בהבנתו. יחידה זו תעסוק בדרכים למנף את השיעורים שלכם באמצעות שימוש חכם במצגת. 

    היחידה פותחה על ידי: שירלי ארמלד

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א-ו

    תנאי קדם: אין

  • (29)
  • מיומנויות: אוריינות לשונית, אוריינות דיגיטלית, אוריינות מידע
    טרם בוצע רישום ליחידה זו
    טכנו-פדגוגיה בהוראה ולמידה מרחוק ומקרוב
    אוריינות דיגיטלית
    תקציר הקורס

    אוריינות דיגיטלית

    טכנו-פדגוגיה בהוראה ולמידה מרחוק ומקרוב

    20-12-2021

    תקציר: פעמים רבות אנחנו מחפשים דרך חדשה לפתוח שיעור, לעורר מוטיבציה אצל הלומדים או לאפשר להם להתבטא במגוון דרכים בדרך של הערכה חלופית. הכלים הדיגיטליים העומדים לרשותנו רבים ומגוונים ולא תמיד שליטה בהם מבטיחה התנסות מועילה למורה ולתלמידים. ביחידה זו נלמד כיצד להתאים פעילות בכלי דיגיטלי לצורך פדגוגי שמתעורר במהלך ההוראה בכיתה, נבין שכלים דיגיטליים יכולים לשמש אותנו לצרכים מגוונים והסוד הוא בפיצוח הצורך המדוייק למטרות הלמידה.

    היחידה פותחה על ידי: חגית ירום גרוס

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ב-ו

    תנאי קדם: אין

  • (14)
  • מיומנויות: אוריינות דיגיטלית
    טרם בוצע רישום ליחידה זו