בכיתות שלנו לומדים מגוון של תלמידים מרקעים שונים, בעלי יכולות שונות וצרכים שונים.
מצד אחד המגוון הרחב הוא מבורך ומספק לנו הזדמנות להבין את המושג "האחר הוא אני", שהרי כל אחד מאיתנו הוא קצת אחר ושונה. יחד עם זאת, לפעמים המגוון הגדול של הלומדים מעמיד בפנינו מורכבות; כיצד להגיע לכל אחד מהלומדים השונים? איך למצוא את המכנה המשותף בין התלמידים? כיצד לתת מענה מותאם ליחיד ולקבוצה?
אבן זו נועדה לתת לכלל המורים כלים להוראה בכיתה הטרוגנית. מענה למגוון לומדים פירושו היכולת להתאים את ההוראה לסוגים שונים של אוכלוסיות בעלות צרכים מסוימים ומאפיינים מוגדרים.
כאן תוכלו למצוא כלים ופרקטיקות הוראה, שבאמצעותם נוכל להגיע טוב יותר אל הלומדים השונים, להצמיח אותם, להיתקל בפחות התנגדויות, לזהות את נקודות החוזק ולבסס את הלמידה מתוך מקום נוח ונכון לכל לומד ולומדת.
היחידות בחלק זה מתמקדות בתלמידים עולים ותלמידים אשר השפה העברית היא שפה שנייה עבורם, ועוסקות בנושאים מגוונים כגון: ייחודיות וצרכים של תלמידים דו לשוניים, דרכי התמודדות יעילות להוראת עברית באולפן, כלים ועקרונות להוראה מיטבית של עברית כשפה שנייה בבתי הספר ועוד.
היחידות מיועדות לכלל המורים לגילאי היסודי והעל יסודי.
המלצת הצוות:
מומלץ להתחיל ביחידות המבוא:
מאחלים לכם השתלמות דבש!
צוות הכוורת