4 קורסים
מענה לקשיי שפה
14-07-2023
תקציר: האם יש בכיתתך תלמידים שסיימו לרכוש את יסודות הקריאה ועדיין קריאתם איטית מצרפת ולא אוטומטית? הידעת שקריאה כזו עלולה להשפיע על היכולת להפיק מידע מהטקסט, כמו גם על ההנאה מהקריאה ועל תחושה כללית של מסוגלות עצמית בלמידה?
בקורס זה נלמד כיצד ניתן, במסגרת הכיתתית ובמסגרת השעות הפרטניות, לסייע לתלמיד או קבוצת תלמידים לשפר את קצב קריאתם. במהלך הקורס נלמד כלים פשוטים, פרקטיים ויעילים שניתן להפעיל על כל אחד מהטקסטים הנלמדים בשיעור. כלים אלה נמצאו במחקר כיעילים ביותר לקידום קצב הקריאה.
היחידה פותחה על ידי: הילי שמיר, אחראית תחום פדגוגיה באגף לקויות למידה והפרעת קשב
מתאים לכלל המורים ביסודי
משך: 3 שעות
תנאי קדם: אין תנאי קדם
מענה לקשיי שפה
15-01-2024
תקציר: ביחידה זו ניחשף לכלים דיגיטליים שיכולים לסייע לתלמידים המתמודדים עם קושי בקריאה. ביחידה זו תכירו מספר כלים דיגיטליים שיכולים להוות אמצעי נוסף, עבורכם המורים, לתרגול מיומנויות קריאה. כלים אלה יאפשרו לתלמידים לתרגל קריאה ולהתגבר על אתגרי הקריאה בדרך דיגיטלית וחווייתית. במהלך הלמידה נדגיש את הערך המוסף של כל אחד מהכלים, בהיבט הטכני ובהיבט הפדגוגי. בנוסף, נלמד כיצד ניתן להשביח את הוראת הקריאה באמצעות כלים אלה, כך שיסייעו לתלמידים לפתח מיומנויות חשובות לתרגול הקריאה ולשיפור חוויית הקריאה.
היחידה פותחה על ידי: טל גנאינסקי, מדריך טכנופדגוגיה.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ב-ד
דרישות קדם: אין
מענה לקשיי שפה
14-08-2023
תקציר: במהלך ההוראה אנו כמורים נתקלים פעמים רבות בתלמידים המבינים את הנלמד, אך מתקשים להביע את ידיעותיהם בהבעה הכתובה.
כך תשובותיהם במבחנים ובעבודות חסרות מבנה ומצומצמות, כלומר הם מתקשים להבנות את התשובה וכן להרחיב ולפתח את הנדרש למרות שליטה בחומר הנלמד, כאמור.
קורס זה מייצר תשתית להתערבות פרטנית וכיתתית לשיפור ההבעה הכתובה ברמת התשובה אצל תלמידים עם קשיים ו/או לקויות בכתיבה.
הקורס מתבסס על ההנחה כי לימוד ההבעה הכתובה הינו פעילות מורכבת, המחייבת הוראה מפורשת המכוונת לפן הקוגניטיבי והרגשי כאחד.
היחידה פותחה על ידי: ורד טבול
משך: 3 שעות
מתאים: לכלל המורים
תנאי קדם: אין תנאי קדם
מענה לקשיי שפה
08-10-2023
תקציר: יחידה זו עוסקת מציגה מגוון מענים שיכולים להרחיב את "ארגז הכלים" של המורה והתלמיד להתמודדות עם חסם כתיבה. במהלך הלמידה תיחשפו לכלים דיגיטליים שבאמצעותם ניתן לתרגל, לחזק ואף להתגבר על אתגרי הכתיבה בקרב תלמידים.
היחידה פותחה על ידי: טל גנאינסקי, מדריך טכנופדגוגיה.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: א-ו
דרישות קדם: אין