בכיתות שלנו לומדים מגוון של תלמידים מרקעים שונים, בעלי יכולות שונות וצרכים שונים.
מצד אחד המגוון הרחב הוא מבורך ומספק לנו הזדמנות להבין את המושג "האחר הוא אני", שהרי כל אחד מאיתנו הוא קצת אחר ושונה. יחד עם זאת, לפעמים המגוון הגדול של הלומדים מעמיד בפנינו מורכבות; כיצד להגיע לכל אחד מהלומדים השונים? איך למצוא את המכנה המשותף בין התלמידים? כיצד לתת מענה מותאם ליחיד ולקבוצה?
אבן זו נועדה לתת לכלל המורים כלים להוראה בכיתה הטרוגנית. מענה למגוון לומדים פירושו היכולת להתאים את ההוראה לסוגים שונים של אוכלוסיות בעלות צרכים מסוימים ומאפיינים מוגדרים.
כאן תוכלו למצוא כלים ופרקטיקות הוראה, שבאמצעותם נוכל להגיע טוב יותר אל הלומדים השונים, להצמיח אותם, להיתקל בפחות התנגדויות, לזהות את נקודות החוזק ולבסס את הלמידה מתוך מקום נוח ונכון לכל לומד ולומדת.
היחידות בחלק זה מתמקדות בלומדים עם קשיי שפה ועוסקות בנושאים מגוונים, כגון: התמודדות עם קשיי קריאה, היבטים רגשיים הנלווים לקריאה, קידום קצב קריאה, תהליכי אבחון והתערבות בקריאה, קריאה פעילה, קידום אוצר מילים, עבודה מותאמת עם טקסטים, קידום הבנת הנקרא, דרכי התערבות לצמצום שגיאות כתיב, התמודדות עם חסמי כתיבה ועוד.
היחידות מיועדות לכלל המורים לגילאי היסודי והעל יסודי.
המלצת הצוות:
מאחלים לכם השתלמות דבש!
צוות הכוורת