13 קורסים
יחידות א-סינכרוניות
25-01-2023
תקציר: סקרנים לדעת איך יוצרים עיתון? רוצים לעשות משהו יצירתי עם התלמידים כמשימה מבוקרת?
בואו ללמוד את ההוראות למשימה המבוקרת לכתיבת עיתון אקטואלי באזרחות. ביחידה נעבור על ששת השלבים לביצוע המשימה, נבין מהו התוצר המצופה מן התלמידים ואילו מיומנויות נדרשות, ונלמד כיצד להעריך את התלמידים בכל אחד מהשלבים.
נעלה רעיונות והצעות איך לתווך את המשימה לתלמידים.
היחידה פותחה על ידי מור ברנד ואריאלה שמשון, מדריכות ארציות.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: י'-י"ב
דרישות קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
15-01-2023
תקציר: אחת מן המיומנויות החשובות ביותר במאה ה-21 היא עמידה ודיבור מול קהל. משימת הביצוע המבוקרת – פרזנטציה מזמנת לנו המורים הזדמנות טובה לתרגל עם התלמידים מיומנות חשובה זו. ביחידה נלמד את ההוראות למשימת הביצוע המבוקרת – פרזנטציה, נעבור על ששת השלבים לביצוע המשימה, נבין מה הוא התוצר המצופה מהתלמידים, מה הן המיומנויות הנדרשות מהם, ונלמד כיצד להעריך את התלמידים בכל אחד מהשלבים הנדרשים.
היחידה פותחה על ידי מור ברנד ואריאלה שמשון, מדריכות ארציות באזרחות.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: י'-י"ב
דרישות קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
22-12-2022
תקציר: יחידה זו מזמינה את המורה להיכרות ולהתבוננות על הקשיים האוריינים המאפיינים לומדים מאתגרים במיומנויות מקצוע האזרחות. היחידה מבקשת לשיים את הקשיים, להדגים אותם ולהעמיק בפרקטיקות בהתמודדות שוטפת והדרגתית עם הקשיים תוך הדגמה ממיומנויות הקריאה והכתיבה המאפיינות את המקצוע.
היחידה פותחה על ידי יאיר פידל, מוביל השתלמויות להוראת לומדים מאתגרים באזרחות.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ט-יב
דרישות קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
23-11-2022
תקציר: ביחידה זו נלמד את ההוראות לכתיבת נייר עמדה באזרחות - נעבור על ששת השלבים לביצוע המשימה, ונבין מהו התוצר המצופה מהתלמידים, ומה המיומנויות הנדרשות מהם במשימה זו. נלמד ונתנסה כיצד להעריך את התלמידים בכל אחד מהשלבים הנדרשים בנייר העמדה (שלב 3,5,6). נייצר לוח שיתופי ובו נתייחס לחלוקת תוכנית הלימוד לשלוש חטיבות שונות ונעלה רעיונות לדילמות אזרחיות הנמצאות במחלוקת ציבורית שכל אחת מהחטיבות מזמנת לנו.
היחידה פותחה על ידי מור ברנד ואריאלה שמשון, מדריכות ארציות.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: י'-י"ב
דרישות קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
02-11-2022
תקציר: רציתם לחבר מבחן עם חומר פתוח באזרחות ולא ידעתם איך? חוששים לבחון כך, ומתלבטים לגבי היתרונות? ביחידה זו נלמד כיצד מחברים מבחנים באזרחות עם חומר פתוח , מה היתרונות להערכה זו, מה המיומנויות שהערכה מסוג זה מזמנת ללומדים ומהם הקריטריונים לתכנון מבחן טוב עם חומר פתוח.
היחידה פותחה על ידי שרית תורג'מן יפה, מדריכה ארצית באזרחות.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ט-יב
תנאי קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
02-10-2022
תקציר: אחד האמצעים העיקריים בהוראה מתוקשבת להצגת תכנים הוא שימוש בסרטונים. אמצעי זה מאפשר למידה, העשרה, גיוון חומרי הלימוד ויצירת עניין אצל הלומד. הקדמה הטכנולוגית מאפשרת הנגשת סרטונים מוכנים לשימוש במהלך השיעור, כלים זמינים המאפשרים הוספת שכבות מידע, עצירה, שאילת שאלות וקיום אינטראקציה עם הצופים בסרטון. ביחידה זו נתמקד בשימוש בסרטונים קיימים. נבחן אילו סרטונים הכי מתאימים לשילוב בשיעורי אזרחות, ונכיר אופני שימוש מגוונים בסרטונים.
היחידה פותחה על ידי רונית הכסטר, מדריכה בפיקוח על הוראת אזרחות.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ט-יב
דרישות קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
19-03-2023
תקציר: יחידה זו הינה פרק נוסף ביחידות העוסקות בהתמודדות המורה לאזרחות עם הקשיים האוריינים של הלומד המאתגר האופיינים למיומנויות המקצוע. יחידה זו מתמקדת בקשיים בתחום הכתיבה של הלומד המאתגר ומזמינה את המורים לבחון דרך חומרי ונושאי הוראה מוכרים את ביטוי הקשיים, הסיבות להם ולהציע דרכי התמודדות ופרטיקות להוראה ולהערכה.
היחידה פותחה על ידי יאיר פידל, מוביל השתלמויות להוראת לומדים מאתגרים באזרחות.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: ט-יב
דרישות קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
28-02-2023
ملخّص:
هل أردتم كتابة امتحان في المدنيّات مع مادّة مفتوحة، لكنّكم لم تعرفوا كيف؟
هل تخشون من إجراء امتحان بهذه الطريقة، وأنتم متردّدون بالنسبة لحسنات الامتحان بهذه الطريقة؟
نتعلّم في هذه الوحدة كيفيّة كتابة امتحانات في المدنيّات مع مادّة مفتوحة، ما هي مزايا طريقة التقييم هذه ، ما هي المهارات التي توفّرها طريقة التقييم هذه للمتعلّمين، وما هي معايير التخطيط امتحان جيّد مع مادّة مفتوحة.
طوّرت الوحدة: سريت ترجمان يافيه، مرشدة قُطريّة في المدنيّات.
ترجم الوحدة: د. صالح سواعد ، مدير إنتاج موادّ تعليميّة مطبوعة ورقميّة باللغة العربيّة النشر والإصدار، مطاح.
مدّة: 3 ساعات
ملاءم للصّفوف: التاسع حتى الثاني عشر
شروط مسبقة: لا توجد
יחידות א-סינכרוניות
29-12-2022
ملخّص: نتعرّف في هذه الوحدة على التعليمات الخاصّة بكتابة ورقة موقف في المدنيّات - نراجع الخطوات الستّ لتنفيذ المهمّة، תنفهم ما هو المنتَج المتوقّع من التلاميذ وما هي المهارات المطلوبة منهم في هذه المهمّة. نتعلّم كيفيّة تقييم التلاميذ في كلّ مرحلة من المراحل المطلوبة في ورقة الموقف (المراحل 3، 5، 6)، ننشئ لوحًا تشاركيًّا نتطرّق فيه إلى تقسيم المنهج التعليميّ إلى ثلاث وحدات مختلفة، ونطرح أفكارًا مختلفة تتناول المعضلات من مجال المدنيّات التي تكون محلّ جدل عامّ، والتي تواجهنا في كلّ وحدة من وحدات المنهج التعليميّ.
طوّر الوحدة إرئيلا شمشون ومور براند، مرشدتان قُطريّتان في موضوع المدنيّات.
ترجم الوحدة د.صالح سواعد, مدير إنتاج موادّ تعليميّة مطبوعة ورقميّة باللغة العربيّة النشر والإصدار، مطاح
مدّة: 3 ساعات
ملاءمة للصّفوف: العشر - الثاني عشر
شروط مسبقة: لا توجد
יחידות א-סינכרוניות
24-11-2022
مُلخَّص: يعتبر استعمال الأفلام القصيرة لعرض المضامين أحد الموارد المركزيّة في التعليم المحوسب. تتيح هذه الأداة التعلّم، الإثراء، التنويع في طرائق التعليم وإثارة اهتمام المتعلّم. يساهم التطوّر التكنولوجيّ في توفير أفلام قصيرة ( فيديوهات) جاهزة للاستعمال أثناء الدرس، وتوفير أدوات تتيح إضافة طبقات من المعلومات، التوقّف، طرح الأسئلة، ووجود تفاعل مع المشاهدين أثناء مشاهدة الفيلم.
طوّرت الوحدة: رونيت هيتر، مرشدة في التفتيش على تعليم المدنيّات.
ترجمت الوحدة: د. تماضر إبراهيم، مرشدة قطريّة في قسم أ، التطوير التربويّ.
المدّة الزمنيّة: 3 ساعات
ملائم لصفوف: التّاسع حتى الثاني عشر
الشروط: لا توجد
יחידות א-סינכרוניות
07-11-2022
תקציר: פודקאסט הוא סדרה של קטעי שמע מוקלטים המועלים לרשת האינטרנט וניתנים להאזנה בסטרימינג או להורדה במכשיר, מעין תוכנית רדיו מופקת עצמאית. יש לנו הזדמנות להראות לתלמידים שגם הם יכולים לתכנן ולהקליט פודקאסט ואולי להיות אלעד שמחיוף הבא…
בואו ללמוד את ההוראות למשימה המבוקרת פודקאסט באזרחות - עבודה שתאפשר לתלמידים לתרגל מיומנויות תקשורת טובות, עבודת צוות ופתרון בעיות.
ביחידה נעבור על ששת השלבים לביצוע המשימה, נבין מהו התוצר המצופה מן התלמידים, ומהן המיומנויות הנדרשות, ונלמד כיצד להעריך את התלמידים בכל אחד מהשלבים הנדרשים.
.
פיתוח היחידה: מור ברנד ואריאלה שמשון, מדריכות ארציות.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: י', י"א, י"ב
דרישות קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
07-11-2022
תקציר: רוצים לשלב פדגוגיה עם אומנות? חוששים שלא תדעו איך למשב תוצר חזותי של תמונה כרזה או פסל? ביחידה זו נלמד את ההוראות למשימה המבוקרת תוצר חזותי באזרחות - משימה המשלבת את האזרחות עם תוצר אומנותי חזותי. ניתן הזדמנות לתלמידים להביע עמדות דרך תוצר אומנותי חזותי ונלמד למשב את התוצר החזותי. ביחידה נעבור על ששת השלבים לביצוע המשימה, נבין מהו התוצר המצופה מן התלמידים, ומהן המיומנויות הנדרשות, ונלמד כיצד להעריך את התלמידים בכל אחד מהשלבים הנדרשים.
פיתוח היחידה: מור ברנד ואריאלה שמשון, מדריכות ארציות.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: י', י"א, י"ב
דרישות קדם: אין
יחידות א-סינכרוניות
27-10-2022
תקציר: האם לקחתם בעבר חלק או נחשפתם לפאנל תרבותי/פוליטי בו מעלים סוגיה וכל אחד מביע את דעתו ומציג את פרשנותו? האם ראיתם איך בנוי דף מקורות בו טקסטים משוחחים אחד עם השני סביב שאלה גדולה?
כחלק מהתחדשות הלמידה אחת מן המשימות המבוקרות היא דף לימוד שיח בין טקסטים. מטרת הדף לאפשר ללומדים להיכנס לעומקו של דיון בנושא מסוים דרך היכרות עם מקורות התורמים זוויות הסתכלות חדשות.
בואו ללמוד את ההוראות למשימה המבוקרת שיח בין טקסטים באזרחות. ביחידה נעבור על ששת השלבים לביצוע המשימה, נבין מהו התוצר המצופה מן התלמידים, ומהן המיומנויות הנדרשות, ונלמד כיצד להעריך את התלמידים בכל אחד מהשלבים הנדרשים.
פיתוח היחידה: מור ברנד ואריאלה שמשון, מדריכות ארציות.
משך: 3 שעות
מתאים לכיתות: י'-י"ב
דרישות קדם: אין