דילוג לתוכן הראשי

10 קורסים

צריך כפר שלם כדי לגדל ילד או שותפות עם הורים
יחידות א-סינכרוניות
תקציר הקורס

יחידות א-סינכרוניות

צריך כפר שלם כדי לגדל ילד או שותפות עם הורים

היחידה עוסקת במשולש המאתגר מורים-הורים-תלמידים ובהזדמנות הטמונה בקשר זה.

נכיר טיפוסי הורים שונים, נדון על מקורות הקושי בתקשורת עם ההורים, ננתח דילמות מן השטח וניצור יחד כלים ופתרונות מעשיים לבניית תקשורת מיטבית עם הורים.

משך: 3 שעות

מתאים לכיתות: א׳-ו׳

תנאי קדם: אין

פיתחה את היחידה רחל אביגד – מורה ובעלת מיזם "נקודה טובה"

  • (1)
  • מפתח הלב - מילה טובה
    יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    מפתח הלב - מילה טובה

    מערכת החינוך והצוותים הפועלים בה כבר הבינו מזמן שהדרך הטובה ביותר לרתום תלמיד ללמידה היא על ידי משוב חיובי ושימת דגש בנקודות החוזק שבו. בפועל, לא פעם השגרה המורכבת והאתגרים הרבים בדרך מביאים אותנו, המורים, לשימוש בשפה שלילית ולהדגשת החוסרים והקשיים של הילד, אף בלי שנרצה בכך.

    ביחידה זו נלמד על כוחו של משוב חיובי ועל הדרך האפקטיבית ביותר לשימוש בו. כמו כן נקבל טיפים לניהול כיתה ולמערכי שיעור מקדמי אקלים חיובי בכיתה.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א׳-ו׳

    תנאי קדם: אין

    פיתחה את היחידה רחל אביגד, מורה ובעלת מיזם "נקודה טובה".

  • (22)
  • العمل الجماعيّ - التحدّي
    יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    العمل الجماعيّ - التحدّي

    مُلخّص: يعتبر العمل الجماعيّ مهارة أساسيّة في عصر ما بعد الحداثة: فيطلب من خرّيجي جهاز التربية والتعليم مستقبلًا العمل بمهارات العمل الجماعيّ، التي تشمل بناء سيرورات التواصل والتفاعل بين أعضاء الطاقم، والتعاون من أجل إنجاز منتج مشترك. في العمل الجماعيّ هناك أهمّيّة كبرى لمشاركة التلاميذ وتحمّل المسؤوليّة على عاتقهم.

    المدّة الزمنيّة: 3 ساعات

    ملائم لصفوف: الرابع حتى السّادس

    شروط مسبقة: لا يوجد

     طُوِّرت الوحدة من قبل:  عنات كوهن – مرشدة قطريّة في وحدة التربية للحياة في المجتمع

  • (20)
  • تطوير التداخل الاجتماعيّ داخل الصفّ
    יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    تطوير التداخل الاجتماعيّ داخل الصفّ

    مُلخّص: الوحدة تعمل على تطوير التداخل الاجتماعيّ داخل الصفّ.

    من خلال الوحدة سوف نميّز كيف ممكن أن نطوّر التداخل الاجتماعيّ من جيل صغير.

    المدّة الزمنيّة: 3 ساعات

    ملائم لصفوف: الأول حتى السّادس

    شروط مسبقة: لا يوجد

  • (17)
  • מפתח הלב - מעורבות חברתית
    יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    מפתח הלב - מעורבות חברתית

    היחידה תעסוק בטיפוח מעורבות חברתית בכיתה.

    ביחידה נלמד כיצד לעודד ילדים לגלות אכפתיות, ערנות לסובב ואחריות.

    היחידה פותחה על ידי ענת כהן, מדריכה ארצית במחלקה לחינוך לחיים בחברה.

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א-ו

    תנאי קדם: אין

  • (48)
  • עבודת צוות - האתגר
    יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    עבודת צוות - האתגר

    לעבודת הצוות חשיבות גדולה בעידן הפוסט־מודרני. 

    תפקידנו כמחנכים הוא לצייד את תלמידינו בכלים ובמיומנויות שישרתו אותם בחייהם הבוגרים, בתחום המקצועי ובתחום האישי. היחידה בוחנת את עבודת הצוות בהיבטים שונים: מרכיביה, השפעותיה, מורכבותה ויתרונותיה.

    היחידה פותחה ע״י אירית בראל, מדריכה ארצית במחלקה לחינוך לחיים בחברה

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: ד-ו

    תנאי קדם: אין

  • (18)
  • רב תרבותיות
    יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    רב תרבותיות

    היחידה תעסוק במקרים שונים של אפליה ובדרך להתמודד עם תופעות אלו בעזרת לימוד הנושא רב־תרבותיות. בהמשכה נלמד על רב־תרבותיות, נציג את מטרות לימוד הנושא, נחשוף דרכים לחינוך התלמידים לרב־תרבותיות, ונגלה שהחינוך והלימוד יוכלו למנוע הישנות של מקרי אפליה ושל תופעות גזענות.

    היחידה פותחה ע"י: נורית שפירו, מדריכה ארצית במחלקה לחינוך לחיים בחברה

    משך: 3 שעות

    מתאים לכיתות: א'-ו'

    תנאי קדםאין

  • (6)
  • ציונים זה לא הכול?
    יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    ציונים זה לא הכול?

    במערכת החינוך בישראל מתקיים בשנים האחרונות שיח ערני ופורה על שיטות להערכת תלמידים. קיימת מגמה בולטת של רצון לשינוי השיטה.

    שיטת הציונים שהייתה מקובלת מסתמנת כשיטה שאינה משקפת את התהליכים החינוכיים ואת מטרות־העל של מערכת החינוך.

    המורים בשטח שומעים את הקולות, סופגים את הרעיונות, משתכנעים בצורך לשינוי, אך מתקשים מאוד לתרגם אותו לעבודה היום־יומית עם התלמידים.

    ביחידה זו נפתח לדיון את שיטות ההערכה המסורתיות, נבחן לעומק את הצורך בשינוי ונציע מתווה לתהליך הדרגתי שבו מורים ותלמידים כאחד מקיימים תהליך משמעותי לקראת שינוי זה.
    משך: 3 שעות
    מתאים לכיתות: א׳-ו׳
    תנאי קדם: אין
    פיתחה את היחידה רחל אביגד, מורה ובעלת מיזם "נקודה טובה".

  • (1)
  • יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    "בשבילי הזיכרון" - הוראת השואה בגיל החינוך היסודי

    על כל מורה ומחנך ללמד את תלמידיו ביום הזיכרון לשואה ולגבורה על השואה. רבים מאיתנו נרתעים ומתקשים בהוראת הנושא, מרגישים שהוא אינו מתאים לתלמידים צעירים כל כך. אלה שחושבים שהנושא חשוב גם בגיל הצעיר חוששים מעודף מידע שעלול להכאיב או להזיק לתלמידיהם. ביחידה שלפנינו נלמד על הוראת השואה בחינוך היסודי, על התאמת התכנים לגיל הלומדים וכן לכישורים הרגשיים והאינטלקטואליים שלהם. בסיום היחידה יהיו לכל אחד ואחת הכלים ללמד את נושא השואה בכיתתם באופן מיטבי וערכי.

    משך: 3 שעות 
    מתאים לכיתות: א'-ו'
    תנאי קדם: ללא
    היחידה פותחה ע"י נורית שפירו, מדריכה ארצית לחינוך חברתי ערכי ולהוראת השואה

  • (5)
  • עקרונות בלמידת ערכים
    יחידות א-סינכרוניות
    תקציר הקורס

    יחידות א-סינכרוניות

    עקרונות בלמידת ערכים

    ערכים הם התשתית לאישיות שלנו. הם מעצבים אותה, הם מי שאנחנו ומה שמוביל אותנו בכל העשייה שלנו.

    כאנשי חינוך תפקידנו לא רק ללמד או להעביר חומר, אלא גם לקדם למידת ערכים בהקשר חברתי בכל המסגרות שהתלמידים נמצאים בהן, ובכל מקצועות הלימוד.

    משך: 3 שעות 
    מתאים לכיתות: א'-ו'
    תנאי קדם: אין

    היחידה פותחה ע״י אורטל ליבנה, מדריכה ארצית במחלקה לחינוך לחיים בחברה.

  • (6)